To Kia Stonic είναι το μικρό crossover της κορεάτικης μάρκας, το οποίο ήρθε γεμάτο φιλοδοξίες για να γίνει το best seller της, αφού η κατηγορία έχει ήδη παγκόσμιο μερίδιο αγοράς 7%, που σύντομα αναμένεται να ξεπεράσει το 10%. Οι τιμές του Stonic είναι ιδιαίτερα ελκυστικές και από τις χαμηλότερες της κατηγορίας, ενώ ακόμα και από τη βασική έκδοση ο εξοπλισμός είναι πλήρης.
Το Kia Stonic 1.2 MPI 84 PS κοστίζει από 14.590 ευρώ και ο εξοπλισμός του περιλαμβάνει ESP, 6 αερόσακους, 4 ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικούς καθρέπτες, air condition, αυτόματη ενεργοποίηση φώτων, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 7 ιντσών, ράγες οροφής, συναγερμό κ.λπ. Το Stonic 1.4 MPI 100 PS με πιο πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό ξεκινά από τα 16.090 ευρώ, το 1.0 T-GDI 120 PS από 17.090 ευρώ και το ντίζελ 1.6 CRDi 110 PS από 17.660 ευρώ.
Σύμφωνα με την ίδια τη μάρκα, το Kia Stonic είναι το μοντέλο της με τις περισσότερες δυνατότητες εξατομίκευσης. Συνολικά υπάρχουν στη διάθεση του υποψήφιου αγοραστή εννέα χρώματα για το αμάξωμα και πέντε για την οροφή, ενώ προσφέρονται και αρκετά σχέδια ζαντών αλουμινίου από 15 έως και 17 ίντσες.
Βασικά στοιχεία του σχεδιασμού του είναι η μάσκα εμπρός, σήμα κατατεθέν της Kia πλέον, το οποίο και ονομάζει tiger nose καθώς αντλεί την έμπνευσή του από τη μύτη της τίγρης, με τα φωτιστικά σώματα τα οποία έχουν και στοιχεία LED. Κοιτώντας το από το πλάι, διακρίνεις τους μικρούς προβόλους εμπρός και πίσω, αλλά και τη χαμηλή γραμμή οροφής, στοιχεία που του προδίδουν δυναμισμό και τονίζουν το πλάτος του. Το στυλ του Stonic χαρακτηρίζεται από απλότητα, με τα μαύρα πλαστικά προστατευτικά περιμετρικά του αμαξώματος να τονίζουν την εκτός δρόμου πλευρά του.
Στο εσωτερικό, το ταμπλό έχει μια μικρή κλίση προς τον οδηγό, ενώ τα βλέμματα τραβά η οθόνη 7,0 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων, η οποία είναι συμβατή με Apple CarPlay και Android Auto και προαιρετικό διαθέτει σύστημα πλοήγησης. Οι διακόπτες αεροπορικού τύπου για τον κλιματισμό, η διχρωμία σε ταμπλό και πάνελ θυρών, το τιμόνι με το επίπεδο κάτω μέρος αλλά και ο ευανάγνωστος πίνακας οργάνων, ολοκληρώνουν το αισθητικό παζλ στην καμπίνα.
Στο Kia Stonic της δοκιμής μας ταίριαζε πολύ ο τρικύλινδρος turbo κινητήρας του 1.0 λτ. ισχύος 120 ίππων. Το μηχανικό αυτό σύνολο το οποίο μας έχει αφήσει πολύ καλές εντυπώσεις και σε άλλα μοντέλα Kia – Hyundai, ταιριάζει ιδανικά και στο Stonic. O 1.0 T-GDI 120 PS διακρίνεται αρχικά για την απουσία κραδασμών, δονήσεων και ενοχλητικών θορύβων από τις χαμηλές στροφές μέχρι τις υψηλές. Το τράβηγμά του είναι θετικό από χαμηλά, χάρη στη διαθέσιμη ροπή των 172 Nm που αποδίδεται μεταξύ 1.500 – 4.000 σ.α.λ.