Η υβριδική εκδοχή του Mini Cooper δεν ήταν παρά η «γενική δοκιμή» για την αμιγώς ηλεκτρική έκδοση που παρουσιάστηκε τον χρόνο αυτό. Άλλωστε το… φλερτ της εταιρείας με την ηλεκτροκίνηση διαρκεί μια δεκαετία, μέσα στην οποία δοκιμάστηκαν κάποιες εκατοντάδες από τα πρωτόλεια, επιτρέποντας τη βελτίωση της επίσημης εκδοχής. Το αποτέλεσμα ήταν το άθροισμα της εμπειρίας από το Mini E και τη γνωστή πια σειρά «i» της BMW. Όμως και η υβριδική έχει μεγάλο ενδιαφέρον, όπως διαπιστώσαμε στη διάρκεια της δοκιμής της…
H «plug-in» εκδοχή εξοπλίζεται με μία μπαταρία 7,6 kWh η οποία φορτίζεται σε 3,5 ώρες από οικιακό ρεύμα και κάπου 2 ώρες σε ταχυφορτιστή. Η μπαταρία είναι τοποθετημένη κάτω από τα πίσω καθίσματα και κινεί έναν ηλεκτροκινητήρα με απόδοση 88 ίππων και ροπή 165 Nm, ο οποίος βρίσκεται ενσωματωμένος στον πίσω άξονα. Έτσι, το υβριδικό Mini αποκτά μία ιδιότυπη τετρακίνηση, η οποία λειτουργεί μόνο με την προϋπόθεση ότι η μπαταρία είναι επαρκώς φορτισμένη. Η εναλλακτική κινητήρια δύναμη για τον εμπρός άξονα προέρχεται από τον γνωστό μας τρικύλινδρο κινητήρα tubro 1,5 λίτρων, με ισχύ 136 ίππους και 220 Νm ροπής. Από την ύπαρξη δυο κινητήρων χάνονται περίπου 45 λίτρα από τον χώρο των αποσκευών, ενώ οι πίσω επιβάτες κάθονται λίγο ψηλότερα. Αλλά… «μπρος στα κάλλη τι είναι ο πόνος», αφού τα καλά νέα έπονται…
Δείτε: Αμαρυσία – Automoto: Οδηγώντας στο 2020
Πρώτο στην πόλη
Όπως συμβαίνει και με όλα τα υβριδικά μοντέλα, ο ηλεκτροκινητήρας εκπαιδεύει τις… περιβαλλοντικές μας ευαισθησίες και την προσαρμογή τους σ’ ένα διαφορετικό στιλ οδήγησης. Πιο απαλό γκάζι, περισσότερο φρένο και καθόλου γκάζι στις κατηφόρες. Διότι αφενός υπάρχει η δυνατότητα ρύθμισης του setup σε τρεις βαθμίδες (sport, mid, green) η οποία επιδρά στο σύνολο των μηχανικών μερών του αυτοκινήτου (τιμόνι, κιβώτιο, κινητήρας). Αφετέρου έχουμε και έναν ακόμα διακόπτη, μέσω του οποίου ο οδηγός επιλέγει με ποιόν τρόπο θα λειτουργήσει το υβριδικό σύστημα. Υπάρχει η επιλογή της κίνησης μόνο με τον βενζινοκινητήρα, που παράλληλα φορτίζει και τη μπαταρία, η «ιδανική» επιλογή Αuto eDrive με συνδυασμό βενζινοκινητήρα-ηλεκτροκινητήρα και η (δύσκολη…) επιλογή MAX eDrive, για αμιγώς ηλεκτρική κίνηση. Στην τελευταία περίπτωση θα έχουμε πολύ λίγα διαθέσιμα «ηλεκτρικά» χιλιόμετρα, αλλά και την «πρωτοτυπία» ενός… πισωκίνητου Mini!
Είναι λοιπόν σαφές ότι επιλέγουμε την αυτόματη ρύθμιση, οδηγούμε όπως προείπαμε και κάνουμε τα χιλιόμετρα της ημέρας στην πόλη, με σχετική ευκολία. Αυτό σημαίνει ότι ένας εκπαιδευμένος οδηγός δεν θα χρειαστεί πάνω από 4 λίτρα/100 χλμ ή και αισθητά λιγότερο, με την ρύθμιση Αuto eDrive! Τιμή σπουδαία, αν πράγματι τα περισσότερα χιλιόμετρά σας αφορούν αστικές μετακινήσεις.
Και επιδόσεις-φωτιά!
Αν, πάλι, κάποια στιγμή σας προκαλέσει κάποιος «γρήγορος» στο δρόμο και δεν μπορείτε να δώσετε τόπο στην οργή, ξεδιπλώνετε την ηλεκτρική ροπή των 0-100 kh/h σε μόλις 6,8 ‘’ και την συνδυασμένη ιπποδύναμη των 224 ίππων, με ροπή στα 385 Νm, που θα αφήσουν έντρομο πίσω σας κάθε επίδοξο ανταγωνιστή!
Με λίγα λόγια, το υβριδικό Mini είναι ένα συμπύκνωμα τεχνολογίας ιδανικό στην πόλη και παράλληλα ένα υπέροχο παιχνίδι επιδόσεων! Αν απορείτε για την τιμή του, σας πληροφορούμε ότι και στην Ελλάδα υπάρχουν άνθρωποι που διαθέτουν πάνω από 40 χιλιάδες ευρώ για να το αποκτήσουν! Άλλωστε, και αυτό το μοντέλο ανήκει στη μεταβατική περίοδο και στην αντίστοιχη ιστορία…