Η μετάβαση της Suzuki από την εποχή των σπουδαίων καθαρόαιμων «τζιπ», όπως το ιστορικό Samurai που ακόμα συμμετέχει σε σκληρούς αγώνες 4Χ4, στη νέα φάση των SUV και όσων αυτά συνεπάγονται, δεν ήταν ασφαλώς εύκολη. Έπρεπε να διατηρηθούν τα αναμφισβήτητα πλεονεκτήματα της ποιότητας, της αξιοπιστίας και της αντοχής, ενώ παράλληλα να ενσωματωθούν οι απαιτήσεις της πολύπλοκης τεχνολογίας, των μεγαλύτερων χώρων και των περισσότερων ηλεκτρονικών βοηθημάτων. Με άλλα λόγια, έπρεπε να σωθεί ό,τι γινόταν από το… DNA που έκανε τη Suzuki αγαπητή στους οπαδούς της, αλλά να δημιουργηθεί ένα νέο, που θα κέρδιζε ένα σαφώς μεγαλύτερο κοινό!
Προσωπικά δυσκολευτήκαμε πολύ στην αρχή αυτής της προσπάθειας, επειδή ακριβώς λατρεύαμε τα τζιπ της Suzuki! Όμως το νέο DNA αρχίζει να αποδίδει καρπούς και να κερδίζει τους παλιούς και πολλούς νέους φίλους! Το Vitara, το πάντα αγαπητό στις… κυρίες Jimny και το S-Cross αποτελούν τα πιο επιτυχημένα παραδείγματα, αλλά η έλευση του εντελώς νέου Ignis επιβεβαιώνει την επιτυχή μετάβαση στο νέο κόσμο της Suzuki!
Tο αμιγώς ιαπωνικό Ignis κέρδισε αμέσως την ελληνική αγορά και καταφέρει να πλασαριστεί ψηλά στις πωλήσεις της κατηγορίας των αυτοκινήτων πόλης. Σε αυτό συνέβαλε και το ότι μπορεί να θεωρηθεί ως το πιο μικρό SUV της κατηγορίας, με άριστα χαρακτηριστικά για κίνηση από αυτοκινητόδρομο έως και εκτός δρόμου! Αυτό λοιπόν το επιτυχημένο νέο Suzuki διαθέτει πλέον μια ακόμη έκδοση, την υβριδική, την οποία και δοκιμάσαμε.
Το ιδιότυπο υβριδικό σύστημα -με βάρος μόλις 6,5 κιλά- χρησιμοποιεί μια ηλεκτρογεννήτρια (ISG – Integrated Starter Generator) ισχύος 2,3 kW (σχεδόν 3 ίπποι) και ροπής 50Nm για την υποβοήθηση του βενζινοκινητήρα κατά την επιτάχυνση, ενώ υπάρχει και η σχετική απεικόνιση στη μικρή ψηφιακή οθόνη του πίνακα οργάνων. Μια συμπαγής μπαταρία ιόντων λιθίου της Denso 36Wh, που βρίσκεται κάτω από το κάθισμα του οδηγού, αναλαμβάνει να τροφοδοτεί τον ηλεκτροκινητήρα και φορτίζεται κάθε φορά που το αυτοκίνητο φρενάρει, αφού ο ηλεκτροκινητήρας παίζει και το ρόλο γεννήτριας.
Στην πράξη, ο ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας εργάζεται αποκλειστικά για να μεταδώσει τους 90 ίππους του στους δύο ή τους τέσσερις τροχούς. Αυτό λοιπόν που επιτυγχάνει το επιπλέον σύστημα είναι η βελτίωση στην οικονομία καυσίμου, καθώς καταργεί τις υψηλές καταναλώσεις που σημειώνονται κατά την εκκίνηση του αυτοκινήτου ή σε μια ξαφνική επιτάχυνση! Σύμφωνα με τη Suzuki το υβριδικό Ignis καταναλώνει εντός πόλης 0,7 l/100km λιγότερο καύσιμο συγκριτικά με το συμβατικό τετρακίνητο Ignis , ενώ εκπέμπει και 8 g/km λιγότερο CO2.
Όσο για την κίνηση εκτός δρόμου, αποτελεί άλλη μια ευχάριστη έκπληξη, αφού η απόσταση των 18 εκατοστών του πατώματος από το έδαφος και η χρήση ενός πολύδισκου συνεκτικού συμπλέκτη τοποθετημένου εμπρός από το πίσω διαφορικό, το σύστημα Allgrip Auto μεταφέρει ροπή αυτόματα στους πίσω τροχούς όταν ανιχνεύσει απώλεια πρόσφυσης στους εμπρός, με εκπληκτικά αποτελέσματα! Τέλος, για το Ignis υπάρχει ειδικό software με την ονομασία grip control, που όταν ενεργοποιείται με το εξασφαλίζει ομαλή εκκίνηση σε δρόμους που είναι ολισθηροί, με χιόνι ή λάσπη, φρενάροντας τους τροχούς που ολισθαίνουν, χρησιμοποιώντας και το traction control για ταχύτητα μέχρι και 30 km/h. Υπάρχει μέχρι και Σύστημα Ελεγχόμενης Καθόδου με την αυτόματη πέδηση να περιορίζει την ταχύτητα του Ignis στα 10 km/h!
Η εξωτερική του εμφάνιση μας άρεσε πολύ από την πρώτη ματιά! Κάτι που δεν ενδιέφερε πρώτιστα την Suzuki στο παρελθόν, τώρα εξελίσσεται σε άλλο ένα πλεονέκτημα της νέας εποχής της! Αλλά και το εσωτερικό είναι ποιοτικό, νεανικό με όμορφη διχρωμία και όμορφη κονσόλα. Υπάρχει σύστημα multimedia και πολλοί χώροι για μικροαντικείμενα. Τα πίσω καθίσματα διαθέτουν ανεξάρτητη συρόμενη λειτουργία κατά 16,5 εκατοστά, ενώ ο χώρος αποσκευών είναι φυσιολογικά μικρός (227 λίτρα), αλλά επαρκής για τα δεδομένα. Τέλος,, το νέο πάτωμα που χρησιμοποιεί η Suzuki και στα Baleno και Swift είναι ελαφρύ και άκαμπτο, ενισχύοντας τα χαρακτηριστικά ασφαλείας. Για όλα αυτά είναι μάλλον λογική η τιμή του Ignis δοκιμής να φτάνει τα 16.730 ευρώ, με όλα όσα προσφέρει αυτό το υπέροχο πολυχρηστικό στην κυριολεξία αυτοκίνητο!