H αισθητή εξωτερική διαφορά ανάμεσα στο HRV τελευταίας γενιάς και στα περισσότερα άλλα SUV είναι ο… κουπέ σχεδιασμός του στο επάνω μισό! Μια άκρως επιτυχημένη επιλογή, αφού έτσι «σπάει» ο συνήθως τετραγωνισμένος μεγάλος όγκος που διακρίνει τα πιο πολλά μοντέλα της κατηγορίας και τα καθιστά ελαφρώς… αντιπαθή στους πιο ευαίσθητους!
Μέσα στη μεγάλη γκάμα της Honda, το HR-V επιχειρεί, με την επανεμφάνισή του, να κατακτήσει τη δική του θέση στους θαυμαστές της πρωτοπόρας ιαπωνικής μάρκας. Απ’ όσα έχουμε διαπιστώσει, τα καταφέρνει με μεγάλη επιτυχία!
Μετά τη μεγάλη επιτυχία του Honda HR-V πρώτης γενιάς (1999-2006) και απουσία εννέα ετών, η εταιρεία παρουσίασε τη δεύτερη γενιά HR-V, σε μια κατηγορία που διακρίνεται για τον πολύ έντονο ανταγωνισμό της. Μοιράζεται το ίδιο πάτωμα με το Jazz τρίτης γενιάς, όμως οι διαστάσεις και οι χώροι του είναι αισθητά μεγαλύτεροι. Στην εξωτερική εμφάνιση ξεχωρίζει και η μάσκα με το παχύ νικελένιο διακοσμητικό που εκφράζει τη νέα εικόνα της Honda. Ο εμπρός προφυλακτήρας έχει πιο βαθιά τμήματα των αεραγωγών που φιλοξενούν τα στρογγυλά φώτα ομίχλης, ενώ οι προβολείς έχουν τώρα φακούς τύπου projector με ανασχεδιασμένα φώτα ημέρας LED. Πίσω, ένα νέο σκούρο, χρωμιωμένο διακοσμητικό στοιχείο σε όλη την πίσω πόρτα εναρμονίζεται με την εμπρός αισθητική, με σκούρα φώτα.
Στο εσωτερικό υπάρχει η γνωστή υψηλή ποιότητα Honda, ενώ στην κεντρική κονσόλα υπάρχει μία οθόνη αφής 7ιντσών η οποία επιτρέπει τη πλοήγηση στα συστήματα του media center μέσω ενός λειτουργικού android. Τα πίσω καθίσματα (Magic Seat® system) έχουν ένα μηχανισμό που τους επιτρέπει να διπλώνουν και προς τις δύο κατευθύνσεις. Προς τα εμπρός δημιουργούν έναν εντελώς επίπεδο χώρο φόρτωσης, ενώ προς τα πίσω επιτρέπουν να φορτωθούν πίσω από τις θέσεις του οδηγού πολύ ψηλά αντικείμενα. Το πορτμπαγκάζ έχει χωρητικότητα 393 λίτρα, με ένα επιπλέον κρυφό διαμέρισμα κάτω από το πάτωμα του χώρου αποσκευών, που ανεβάζει τη χωρητικότητα στα 475 λίτρα.
Για την κίνηση του νέου HR-V φροντίζει ο βενζινοκινητήρας των 1.5 λίτρων, με απόδοση 130 ίππων στις 6600 σ.α.λ. και 155 Nm ροπής στις 4600 σ.α.λ., που συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο ή το δοκιμασμένο αυτόματο κιβώτιο μεταβλητών σχέσεων CVT. Η κατανάλωση μπορεί να συγκρατηθεί σε αρκετά χαμηλά επίπεδα, με λίγη προσοχή. Όσο για τον θόρυβο στην καμπίνα, η τεχνική ομάδα έχει βελτιώσει τα χαρακτηριστικά NVH (Θορύβων, Κραδασμών & Τριγμών) με την προσθήκη μονωτικού υλικού σε όλο το όχημα, όπως γύρω από το εμπρός τροπέτο και τους θόλους των τροχών, τη δομή του καπό και τα πάνελ των εμπρός και πίσω θυρών. Έτσι, το μακρινό ταξίδι γίνεται ακόμα πιο ευχάριστο.
Η γενική εικόνα που αποκομίσαμε από τη δοκιμή είναι άκρως θετική, για ένα μοντέλο που διεκδικεί το δικό του μερίδιο στη δύσκολη αυτή κατηγορία, έχοντας όλα τα φόντα να το πετύχει!