Το νέο ιδιοκτησιακό καθεστώς της καθιερωμένης για την ποιότητά της σουηδικής εταιρείας «τρόμαξε» για λίγο τους πολυάριθμους θαυμαστές της, που φοβήθηκαν μήπως γίνουν συμβιβασμοί, σε όφελος της αύξησης των πωλήσεων. Όμως ο νέος Κινέζος ιδιοκτήτης δεν σκοπεύει ούτε να αλλάξει την φιλσοφία, αλλά ούτε και την στρατηγική της εταιρείας.
Στόχος της Volvo παραμένει να καθιερωθεί ως ισότιμος ανταγωνιστής των τριών γερμανικών «premium» εταιρειών, με αξιόλογα αποτελέσματα. Εκεί ακριβώς στοχεύει η σουηδική εταιρεία με το S90, αλλά και με τη σειρά 90 γενικότερα, που περιλαμβάνει το ευρύχωρο V90 και το SUV XC9. Το S90 είναι ένα μεγάλο και πολυτελές σεντάν, με μήκος κάπου 5 μέτρα και μεταξόνιο 2.941 χιλιοστά. Ό,τι πρέπει για αγοραστές υψηλού εισοδήματος που «εγκρίνουν» τα Volvo για την πολυτέλεια, την αξιοπιστία και κυρίως την ασφάλειά τους!
Επίσης, η απεξάρτηση της Volvo από τη Ford ενίσχυσε τον πιο πάνω χαρακτήρα της μάρκας. Η αρχή έγινε με το XC90 και η συνέχεια γίνεται τώρα με το S90, που ήρθε για να αντικαταστήσει το S80 και να ενισχύσει την ταυτότητα της Volvo. Βοηθά πολύ η εμπρός όψη, όπου συναντούμε τα γνώριμα από το XC90 φωτιστικά σώματα LED, ενώ στο εσωτερικό του υπάρχουν επίσης ομοιότητες με το SUV της εταιρείας. Στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει μια μεγάλη οθόνη tablet αφής 9 ιντσών, που προσφέρει πρόσβαση σε όλες τις βασικές λειτουργίες του αυτοκινήτου.
Από πλευράς ποιότητας, το κάθε τι στο εσωτερικό είναι υπεράνω κριτικής και η συναρμογή του με τα υπόλοιπα μέρη, μεταφράζει απόλυτα τον όρο «πολυτέλεια». Πλούσιοι είναι και οι χώροι στο εσωτερικό αφού το αυξημένο μεταξόνιο (2.941χλστ.) προσφέρει άφθονο χώρο για την άνετη μετακίνηση των τεσσάρων επιβατών και των αποσκευών τους, μιας και ο χώρος αποσκευών ανέρχεται στα 500 λίτρα.
Κινητήρας και κιβώτιο
Το S90 D4 κινείται από έναν τετρακύλινδρο 2λιτρο κινητήρα ντίζελ, που αποδίδει 235 ίππους. Είναι πολύ δυνατός και διαθέτει την ροπή που χαρακτηρίζει τους πετρελαιοκινητήρες, ώστε να προσφέρει υψηλές επιδόσεις . Ενδεικτικά, έχουμε επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 7,3′), που επιτρέπει ασφαλή προσπεράσματα και αφετέρου μία ιδιαίτερα ευχάριστη και ξεκούραστη οδήγηση., με άριστη ηχομόνωση.
Στην ποιότητα οδήγησης συμβάλλει και το σπουδαίο αυτόματο κιβώτιο των 8 ταχυτήτων, το οποίο εκμεταλλεύεται αποτελεσματικά τις δυνατότητες του κινητήρα με ομαλές αλλαγές. Η κατανάλωση είναι χαμηλότερη απ’ ό,τι θα ήταν σε ένα αντίστοιχο βενζινοκίνητο αυτοκίνητο και, στην πόλη, κυμαίνεται στα 11 λίτρα/100 χλμ., ενώ στο ταξίδι είναι αρκετά χαμηλότερη.
Συστήματα ημι-αυτόνομης οδήγησης
Μέσω ενός διακόπτη στο τιμόνι, σου επιτρέπουν να ενεργοποιήσεις το Pilot Assist, που σε συνδυασμό με το Adaptive Cruise Control, κάνει το αυτοκίνητο να ταξιδεύει μόνο του! Άλλη μια αξιοσημείωτη προσπάθεια της Volvo να προσθέσει και άλλους αυτοματισμούς στο ήδη πλούσιο πρόγραμμά της. Όμως και χωρίς αυτό, το S90 τραβάει τα βλέμματα όσων το αντικρίζουν!
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Καύσιμο Πετρέλαιο
Χωρητικότητα(κ.εκ.) 1.969
Κύλινδροι 4 σε σειρά
Βαλβίδες 16
Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.) 190/4250
Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.) 400/1750-2500
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός Διπλά ψαλίδια, αντιστρεπτική δοκός
Πίσω Διάταξη με άνω και κάτω συνδέσμους
Κιβώτιο Αυτόματο 8 σχέσεων
Βάρος(κιλά) 1809
Χώρος αποσκευών(λίτρα) 500
0-100 χλμ./ώρα (δευτ.) 8,1
Μέση τιμή κατανάλωσης (λίτρα/100χλμ.) 4,4
Τιμή Βασικής έκδοσης 51.995 Ευρώ