Στην επικαιροποίηση και επανέκδοση του ψηφίσματος με το οποίο εκφράζει την αμετάκλητη και αδιαπραγμάτευτη διαφωνία του στην επιχειρούμενη εγκατάσταση διοδίων στους κόμβους Βαρυμπόμπης και Αγίου Στεφάνου αλλά κάθε είδους και μορφής διοδίων στην περιοχή, προχώρησε με ομόφωνη απόφασή του το Δημοτικό Συμβούλιο Κηφισιάς (13/12).
Παράλληλα, υπενθύμισε την αναγκαιότητα τροποποίησης της υπ’αρ.126119/8-2-2007 Κ.Υ.Α. Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων του έργου: «Αυτοκινητόδρομος ΠΑΘΕ, τμήμα Αρ. Απόφασης ∆.Σ. 415/2023 3 Μεταμόρφωση – Υλίκη» (όπως ισχύει) και εξεύρεσης άλλης ισοδύναμης λύσης, τέτοιας που να µην επιβαρύνει συγκεκριμένες περιοχές καθώς δεν έχει γίνει κανένα σχετικό έργο οδοποιίας
Στην τοποθέτησή του, ο δήμαρχος Γιώργος Θωμάκος έκανε λόγο για επιτακτική ανάγκη της εκ νέου διατύπωσης των αντιρρήσεων του Δήμου Κηφισιάς για την εγκατάσταση των πλευρικών διοδίων και της επικαιροποίησης του σχετικού ψηφίσματος που είχε εκδοθεί το 2021. Σημείωσε ότι έχουν ήδη συμπληρωθεί 45 ημέρες από την αποστολή εγγράφου προς τον υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών Νίκου Ταχιάο, στην οποία ο Δήμος και ο δήμαρχος ζητούσαν τη χορήγηση στοιχείων για τη στατική επάρκεια της γέφυρας Βαρυµπόµπης και την εκτίμηση ότι η επίκληση της επικινδυνότητάς της από τον υφυπουργό, δεν είχε άλλο έρεισμα παρά µόνο να αποτελέσει την αφορμή για την εφαρμογή των διοδίων.
Στη συνέχεια τον λόγο πήραν, ο επικεφαλής δημοτικός σύμβουλος Αλέξιος Μακρής, ο οποίος αναφέρθηκε στις αντίστοιχες ενέργειες της Επιτροπής Διοδίων, ο επικεφαλής δημοτικός σύμβουλος Βασίλης Βάρσος ο οποίος επισήμανε ότι η γέφυρα της Βαρυμπόμπης κατασκευάστηκε χρονικά την ίδια περίοδο µε µία σειρά άλλων αντίστοιχων γεφυρών της Εθνικής Οδού, οπότε θα έπρεπε η αναφορά στο πρόβλημα της στατικής επάρκειάς της να προβληματίσει και για τις υπόλοιπες γέφυρες.
Τον λόγο πήρε και η Άννα Κορογιαννάκη, η οποία πρότεινε, λόγω της μεταβατικής περιόδου που διανύουν οι διοικήσεις των δήμων και της κρισιμότητας του θέματος που εξετάζεται, το εν λόγω ψήφισμα να συνυπογραφεί και από τα µέλη του νέου Σώματος.
Το ψήφισμα αναφέρει ότι:
Το Δημοτικό Συμβούλιο εκφράζει την αμετάκλητη και αδιαπραγμάτευτη διαφωνία του στην εγκατάσταση διοδίων στους Α/Κ Βαρυµπόµπης – Αγίου Στεφάνου, αλλά και σε κάθε είδους και μορφής διοδίων στην περιοχή µας, καθώς θα επιφέρουν σοβαρότατα κυκλοφοριακά και περιβαλλοντικά προβλήματα στον αστικό ιστό του Δήμου και θα επιβαρύνουν αδικαιολόγητα τους δημότες µας.
Κρίνεται επιτακτική η τροποποίηση της υπ’αρ.126119/8-2-2007 Κ.Υ.Α. Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων του έργου: «Αυτοκινητόδρομος ΠΑΘΕ, τμήμα Μεταμόρφωση – Υλίκη» (όπως ισχύει), ώστε να µην ισχύσει η λειτουργία διοδίων στους δύο κόμβους ούτε νέες ρυθμίσεις στον κόμβο Ελαιών και Ερμιόνης του Δήμου Κηφισιάς κατόπιν κατεδάφισης της γέφυρας Βαρυμπόμπης. Άλλωστε δεν προσκομίζεται οποιοδήποτε στοιχείο επικινδυνότητας, ή στατικής, ή κυκλοφοριακής ανεπάρκειάς της.
Ως προς τις συμβατικές υποχρεώσεις της Πολιτείας, ζητούμε να εξευρεθεί άλλη ισοδύναμη λύση που να µην επιβαρύνει καμία περιοχή, πολύ περισσότερο όταν δεν έχει προηγηθεί καμία σχετική επένδυση στις οδικές υποδομές της.
Δήμος Διονύσου: «Κάθετα αντίθετοι στην τοποθέτηση πάσης φύσεως διοδίων»
Το ζήτημα των διοδίων έφερε εκτάκτως ο δήμαρχος Διονύσου Γιάννης Καλαφατέλης στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, την Τρίτη 19 Δεκεμβρίου, αναφέροντας στο Σώμα ότι είχε ενημέρωση από τον Γιώργο Θωμάκο για την επικαιροποίηση της απόφασης του Δήμου Κηφισιάς.
Στη συνέχεια, το Δημοτικό Συμβούλιο Διονύσου ενέκρινε ομόφωνα το παρακάτω κείμενο:
«Την επανασύσταση- ενεργοποίηση της Διαπαραταξιακής – Διαδημοτικής Επιτροπής, η οποία πρέπει να ενεργοποιηθεί λαμβάνοντας υπόψη τις εμπεριστατωμένες προτάσεις της έκθεσης πεπραγμένων της ίδιας ως άνω επιτροπής, την επικαιροποίηση των θέσεών μας, ότι παραμένουμε κάθετα αντίθετοι στην τοποθέτηση πάσης φύσεως διοδίων- πλευρικών, μετωπικών, ηλεκτρονικών- στους κόμβους Βαρυμπόμπης και Αγ. Στεφάνου, και σε κάθε περίπτωση αυτού της Μεταμόρφωσης, επειδή θα πρόκειται για μια απόφαση άδικη αφού θα είμαστε η μόνη διαμορφωμένη αστική περιοχή του Λεκανοπεδίου όπου οι δημότες, εργαζόμενοι, επαγγελματίες και επισκέπτες των δυο Δήμων Διονύσου και Κηφισιάς θα κληθούν να πληρώσουν για έργα, που κατασκευάζονται εκατοντάδες χιλιόμετρα μακριά.
Μάλιστα δε η οποιαδήποτε εξαγγελία για απαλλαγή των μονίμων κατοίκων των Δήμων μας από την πληρωμή των τελών διοδίων, ακόμη και αν ευσταθεί, δεν μπορεί να απομειώσει τις τεράστιες περιβαλλοντικές και κυκλοφοριακές επιπτώσεις, αφού δεν υπάρχουν παράπλευρες εναλλακτικές διαδρομές, και θα έρθει σε ευθεία αντίθεση με το Ρυθμιστικό Σχέδιο Αττικής και όλα όσα προβλέπονται για τη συγκεκριμένη χωρική υποενότητα της Βόρειας Αττικής.
Η μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων που έχει εγκριθεί και έχει προσβληθεί και από εμάς στο ΣτΕ έχει παρακάμψει την κύρια μέχρι σήμερα εκφρασμένη από τους εκάστοτε υπουργούς ΠΕΧΩΔΕ προϋπόθεση, να μην τοποθετηθούν διόδια αν δεν προηγηθεί η εξασφάλιση παράπλευρης επαρκούς και ασφαλούς κυκλοφορίας.
Την επιδίωξη διεύρυνσης του αγωνιστικού μετώπου με τη συμμετοχή σε αυτό των Δήμων Μεταμόρφωσης και Αχαρνών, αφού οι μέχρι σήμερα συζητήσεις αναφέρονται και στην τοποθέτηση μετωπικών διοδίων και στον κόμβο Μεταμόρφωσης, γεγονός που επηρεάζει και τους παραπάνω Δήμους και
Την άμεση ενημέρωση των συλλογικών οργάνων των ΟΤΑ- ΠΕΔΑ και ΚΕΔΕ- με σκοπό τη στήριξη της υπόθεσής μας και την επίσκεψη άμεσα των Δημάρχων Διονύσου και Κηφισιάς στον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ, προκειμένου να του γνωστοποιήσουν τις παραπάνω θέσεις μας και να απαιτήσουν να δοθεί οριστική λύση στο πρόβλημα με την τροποποίηση του νόμου 3555/2007 με τον οποίο έγινε η κύρωση της σύμβασης παραχώρησης, ώστε να αποτραπεί οριστικά η τοποθέτηση πάσης φύσεως διοδίων- πλευρικών, μετωπικών, ηλεκτρονικών- στους εν λόγω κόμβους.»
Στο κείμενο αυτό, προστέθηκε η -παραπάνω- επικαιροποιημένη απόφαση-ψήφισμα του Δήμου Κηφισιάς.
Ειδήσεις από τη Κηφισιά – Νέα Ερυθραία – Εκάλη στο amarysia.gr
Ειδήσεις από τον Διόνυσο στο amarysia.gr