Ο Ψηφιακός Μετασχηματισμός του Δήμου Διονύσου ήταν το θέμα στο οποίο βασίστηκε η ερώτηση που κατέθεσε και ανέπτυξε ο επικεφαλής της παράταξης «Νέος Διόνυσος» Νίκος Καρυστινός, κατά την 5η Ειδική Συνεδρίαση Λογοδοσίας της δημοτικής Αρχής.
Αναλυτικότερα, στην ερώτηση με θέμα «Νέο λογιστικό σχέδιο και ψηφιακός μετασχηματισμός Δήμου Διονύσου» αναφέρεται ότι ο Δήμος σύμφωνα με το σχετικό Προεδρικό Διάταγμα «πρέπει να εφαρμόσει από 1/1/2025 πλήρως και υποχρεωτικά το νέο Λογιστικό Πλαίσιο των φορέων της Γενικής Κυβέρνησης.
Από την θεσμική αυτή υποχρέωση απορρέουν πλήθος συναφών ερωτημάτων ώστε οι εσωτερικές λειτουργίες να βελτιωθούν και οι υπηρεσίες προς τους πολίτες να καταστούν πλήρως ψηφιακές και φιλικές χωρίς περιττές γραφειοκρατικές επιβαρύνσεις
Βασική αποστολή της Δημόσιας Διοίκησης και της πλησιέστερης προς τον πολίτη αυτοδιοίκησης είναι η εξυπηρέτηση των δημοτών και η αποφυγή ταλαιπωρίας και απώλειας χρόνου σε μετακινήσεις και παραμονές σε ουρές αναμονής.
Ο μοναδικός πλέον τρόπος για επιλυθούν τα προβλήματα αυτά είναι η ανάγκη για άμεσες και αποτελεσματικές λύσεις με την αξιοποίηση νέων τεχνολογιών σε όλο το εύρος των δημοτικών υποθέσεων.
Είναι αντικειμενικά διαπιστωμένο ότι ο Δήμος μας υστερεί σε τεχνολογικές υποδομές και σύγχρονες εφαρμογές που βελτιώνουν την παραγωγικότητα και αναβαθμίζουν την ποιότητα εξυπηρέτησης που σήμερα παραμένει στάσιμη και παραπέμπει σε ξεπερασμένες εποχές.
Μια σύντομη επίσκεψη στην επίσημη ιστοσελίδα του Δήμου πείθει και τον πιο επιεική επισκέπτη για την ψηφιακή ένδεια.
Υπάρχει μόνο ένα: Σύστημα Διαδικτυακής Οικονομικής Πληροφόρησης Συναλλασσόμενων, και πληθώρα εντύπων για υποβολή αιτήσεων χωρίς να υπάρχει η δυνατότητα για παρακολούθηση του αιτήματος και κυρίως της απάντησης με ηλεκτρονικό μήνυμα.
Αυτές οι εφαρμογές παραπέμπουν στην πρώτη γενιά της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης.
Η εφαρμογή Novoville, αν και έχει δυνατότητες, λειτουργεί υποτυπωδώς και οι λιγοστοί δημότες που την χρησιμοποιούν δηλώνουν απογοητευμένοι διότι τα προβλήματα που επισημαίνουν και καταχωρούν παραμένουν άλυτα σε ηλεκτρονική ουρά αναμονής χωρίς
να λαμβάνουν κάποια απάντηση έστω ενημερωτικού χαρακτήρα.
Είναι γεγονός ότι η υστέρηση που παρατηρείται δεν είναι τωρινή αλλά χρονολογείται εδώ και αρκετά χρόνια. Όμως, και η νέα δημοτική Αρχή δεν έχει αντιληφθεί την σημασία και την προτεραιότητα σε δράσεις που οφείλει να σχεδιάσει και να υλοποιήσει ώστε να κερδίσουμε το χαμένο έδαφος που μας κατατάσσει στους τελευταίους Δήμους ως προς τον επιβεβλημένο ψηφιακό μετασχηματισμό για να ενταχθούμε στις λεγόμενες έξυπνες πόλεις (smart cities).
Ερωτάται λοιπόν η δημοτική Αρχή
1.1 Γιατί έχει καθυστερήσει 10 μήνες να ανακοινώσει πως προτίθεται να υπερβεί την καθυστέρηση.
1.2 Έχει προβεί σε σχεδιασμό με προτεραιότητες και συνεργασίες με τα Υπουργεία Εσωτερικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης για να εξασφαλίσει πόρους και υποστήριξη όπου χρειασθεί;
1.3 Έχει την πρόθεση να εκπαιδευτούν οι υπάλληλοι και τα στελέχη, στη χρήση των νέων τεχνολογιών συμπεριλαμβανομένης και αυτών που αποτελούν την αιχμή του δόρατος;
1.4 Έχει ξεκινήσει και σε πιο στάδιο βρίσκεται η εκπαίδευση του προσωπικού για το νέο λογιστικό σχέδιο; Έχουν προετοιμασθεί και δοκιμαστούν οι εφαρμογές και έχει αποκτηθεί ο αναγκαίος εξοπλισμός;
Επισημαίνουμε ότι έχουν ήδη εμφανιστεί στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ειδικά εισαγωγικά μαθήματα για την Τεχνητή Νοημοσύνη(ΑΙ) και οι πρώτες εφαρμογές για θέματα διοίκησης.
Και κλείνουμε με την επισήμανση επί του αρχικού ερωτήματος: Θα είμαστε έτοιμοι για την μετάπτωση στο νέο σύστημα την 1-1-2025;»
Ολοκληρώνοντας την τοποθέτησή του, ο «Νέος Διόνυσος», κατέληξε: «Ενημερωτικά:
Διατρέξαμε όλο το προεκλογικό πρόγραμμα δράσης της παράταξης που διοικεί τον Δήμο και εντοπίσαμε αποσπασματικές αναφορές χωρίς απολύτως κανένα σχεδιασμό:
Στη σελίδα 7
1. Συνδυασμός ψηφιακών μέσων με λειτουργία Κέντρου Ελέγχου Καθημερινότητας σε 24ωρη βάση (πενταψήφιος αριθμός).
2. FREE WiFi σε όλες τις πλατείες και στους αθλητικούς χώρους.
Στη σελίδα 5
Διαδραστική πλατφόρμα επικοινωνίας με τον πολίτη για διαρκή ενημέρωση της πορείας υλοποίησης του προγράμματός μας.
Παράλληλη δυνατότητα κατάθεσης προτάσεων.
Στη σελίδα 9
Συνεχής χρήση σύγχρονης τεχνολογίας για έγκαιρη προειδοποίηση φυσικών καταστροφών (πυρκαγιές, πλημμυρικά φαινόμενα).
Ειδήσεις από τον Διόνυσο στο amarysia.gr
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook