Σε μία εποχή που χιλιάδες συμπολίτες μας δυσκολεύονται να βγάλουν τα προς το ζην, η κοινωνία έχει δείξει τα αντανακλαστικά της βοηθώντας με όποιο τρόπο μπορεί. Η Τοπική Αυτοδιοίκηση αλλά και κάποιοι φορείς «βγήκαν μπροστά» και με τις πρωτοβουλίες και τις δράσεις ανακούφισαν ουσιαστικά τους πολίτες που έχουν ανάγκη. Αυτές οι δράσεις καλό είναι να συνεχιστούν και όσοι από τους πολίτες μπορούν να συμβάλουν για να «γιγαντωθούν».
Την ίδια στιγμή δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητό ότι κάποιοι υπερπροβάλουν το κοινωνικό τους πρόσωπο θέλοντας ασφαλώς από τη μία να βοηθήσουν, αλλά και από την άλλη να «χτίσουν» ένα ιδανικό προφίλ ενόψει των δημοτικών εκλογών.
Χωρίς να αναφέρουμε Δήμο, μας προκάλεσε έντονο προβληματισμό διαδικτυακή ανάρτηση, με την οποία γινόταν γνωστό από δημοτική παράταξη ότι προσφέρθηκαν κάποια κιλά ψάρια σε ευάλωτους συμπολίτες μας. Οι συντάκτες της ανακοίνωσης, μάλιστα, σε σημείο της έγραψαν επί λέξει: «Η κούραση και ο κόπος μας επιβραβεύτηκαν με την εικόνα των άπορων συμπολιτών μας να περιμένουν υπομονετικά με τις πλαστικές σακούλες στα χέρια να τους μοιραστούν τα φρέσκα ψάρια». Ειλικρινά μπορείτε να σκεφτείτε κάτι πιο άκομψο από αυτό; Θα μου πείτε εδώ έχουμε δει φωτογραφίες με άτομα να φωτογραφίζονται μπροστά σε μία κούτα εβαπορέ και πέντε μπουκάλια λάδι…
Το θέμα της κοινωνικής αλληλεγγύης και πολιτικής είναι ιδιαίτερα ευαίσθητο. Και καλό θα είναι να το προσεγγίζουμε με τον απόλυτα σεβασμό. Πάνω από όλα αποτελεί μία πράξη που αυτός που προσφέρει το κάνει χωρίς ίχνος ιδιοτέλειας. Σε αντίθετη περίπτωση είναι ένα «διαφημιστικό τρικ», με στόχο τη βελτίωση του προφίλ του στην κοινωνία.
Μέρες που έρχονται ειλικρινά ελπίζουμε να μη δούμε ξανά τέτοιες αστοχίες και οποιοσδήποτε θέλει να προβάλει μία αντίστοιχη δράση να το κάνει με τον σεβασμό και την διακριτικότητα που πρέπει.
Και ας κλείσουμε τη φράση της Μητέρας Τερέζας: «Εκείνο που έχει σημασία δεν είναι πόσα δίνεις, αλλά πόση αγάπη βάζεις σε αυτά που δίνεις». Και να μην «αλιεύεις» ψήφους από την ανάγκη των συνανθρώπων σου, θα προσθέταμε εμείς.