Ερώτηση προς την υπουργό Παιδείας και τον υπουργό Εξωτερικών, κατέθεσε η βουλευτής Β1΄ Βορείου Τομέα Αθηνών της Ελληνικής Λύσης, Αναστασία – Αικατερίνη Αλεξοπούλου.
Η ερώτηση κοινοβουλευτικού ελέγχου είχε θέμα την «Εφαρμογή της Συμφωνίας των Πρεσπών στα ελληνικά σχολικά βιβλία και αλυτρωτισμός στα σχολικά βιβλία των Σκοπίων».
Δείτε αναλυτικά, την ερώτηση της βουλευτού:
Κύριοι, κύριοι Υπουργοί,
Όπως μαθαίνουμε, με έγγραφο που χαρακτηρίζεται ως “εξαιρετικά επείγον” το ελληνικό Υπουργείο Παιδείας σπεύδει να αντικαταστήσει την ονομασία “ΠΓΔΜ” (Πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας), με την οποία, έως τώρα, προσδιόριζε το γειτονικό μας κράτος των Σκοπίων, με την ονομασία “Βόρεια Μακεδονία”, κατ’ εφαρμογή της ελληνοσκοπιανής «Συμφωνίας των Πρεσπών». Αναλυτικότερα, οι διορθώσεις αφορούν τα κάτωθι σχολικά συγγράμματα: α) “Εικονογραφημένο Λεξικό” Α΄, Β΄ και Γ΄ Δημοτικού, σελ. 124 (χάρτης με τον όρο Π.Γ.Δ.Μ.), β) “Εικαστικά” Α΄ και Β΄ Δημοτικού (Βιβλίο Μαθητή), σελ. 39, γ) “Αγγλικά” Δ΄ Δημοτικού, σελ. 33, δ) “Αγγλικά” Ε΄ Δημοτικού, σελ. 13, και 163, καθώς και στο Τετράδιο Εργασιών, σελ. 22 (χάρτης) ε) “Γεωγραφία” Ε΄ Δημοτικού, Βιβλίο Δασκάλου, σελ. 40, Βιβλίο Μαθητή, σελ. 70, 77 (κείμενο) και 9, 13, 19, 23, 24, 29, 30, 36, 44, 48, 50, 54, 67, 70, 112, 115 και 118 (χάρτες), Τετράδιο Εργασιών, σελ. 6, 10, 31, 35, 49, 52 και 57 (χάρτες), στ) “Αγγλικά” Στ΄ Δημοτικού, σελ. 162 (χάρτης), ζ) “Γεωγραφία” Στ΄ Δημοτικού, σελ. 84 και 88 (χάρτες), σελ. 100 (Πίνακας) και Τετράδιο Ασκήσεων, σελ. 41 (Άσκηση 3), η) “Κοινωνική & Πολιτική Αγωγή” Στ΄ Δημοτικού (Βιβλίο Μαθητή), σελ. 42, θ) “Αγγλικά αρχάριων” Α΄ Γυμνασίου, σελ. 142 (χάρτης), ι) “Αγγλικά προχωρημένων” Α΄ Γυμνασίου, σελ. 157 (χάρτης), ια) “Γεωλογία-Γεωγραφία” Β΄ Γυμνασίου, σελ. 79, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126 (κείμενα), 12, 15, 50, 52, 57, 70, 82, 87, 97, 114 και 138 (χάρτες), σελ. 89, 120, 122, 123, 124, 125 και 126 (Πίνακες), Τετράδιο Εργασιών, σελ. 26 και 59 (χάρτες), 45 (ασκήσεις), ιβ) “Αγγλικά αρχάριων” (μάθημα επιλογής), σελ. 189 (χάρτης), ιγ) “Αγγλικά προχωρημένων” (μάθημα επιλογής), σελ. 182 (χάρτης), ιδ) “Νεότερη και σύγχρονη ιστορία” Γ΄ Γυμνασίου, σελ. 163 και 164, “Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή” Γ΄ Γυμνασίου, σελ. 122, 132 (κείμενα), σελ. 145 (χάρτης), ιε) “Αγγλικά” (μάθημα επιλογής), σελ. 163 (χάρτης), ιστ) “Θεματικοί Κύκλοι (Έκθεση-Έκφραση)” Α΄ Λυκείου, σελ. 236, 339 και 399, ιζ) “Ιστορία Νεότερου και σύγχρονου κόσμου” Α΄ Λυκείου ΕΠΑΛ, σελ. 132 και 133 (χάρτες), ιη) “Ναυτιλιακές γνώσεις” (μάθημα επιλογής) Α΄ Λυκείου ΕΠΑΛ, σελ. 55, 61, 67, 77 και 90 (χάρτες), ιθ) “Γενικά Αγγλικά” Β΄ Λυκείου ΕΠΑΛ, σελ. 29 (χάρτης), κ) “Εργασίες του σύγχρονου γραφείου” Γ΄ Λυκείου ΕΠΑΛ, σελ. 142 (άσκηση 9), κα) “Τουριστική Γεωγραφία” Γ΄ Λυκείου ΕΠΑΛ, σελ. 19, 110 και 131 (κείμενα), σελ. 17, 20, 31, 32, 111 και 121 (χάρτες), κβ) “Εφαρμογές Γεωπληροφορικής στα τεχνικά έργα” Γ΄ Λυκείου ΕΠΑΛ, σελ. 71 (χάρτης).
Είναι δύσκολο, όμως, να δεχθεί κανείς την εκ μέρους αποκλειστικά της Ελλάδας εφαρμογή της ως άνω Συμφωνίας, από τη στιγμή που αποδεδειγμένα, η σκοπιανή πλευρά επιδεικνύει πλημμελή αργοπορία στο να τηρήσει τα συμφωνηθέντα, εξακολουθώντας να αυτοαποκαλείται ως “Μακεδονία” σκέτα, με κάθε ευκαιρία και σε κάθε δυνατή διεθνή εκδήλωση (π.χ. αθλητική). Υπάρχουν, επίσης, βάσιμες αμφιβολίες ως προς το κατά πόσο έχουν αντικατασταθεί στα αντίστοιχα σχολικά βιβλία των Σκοπίων (ιστορίας, γεωγραφίας κλπ.) οι ανιστόρητες διεκδικήσεις σε βάρος της ελληνικής ιστορίας και ελληνικού πολιτισμού, που φανερώνουν αλυτρωτισμό εκ μέρους του εν λόγω κρατιδίου, που βρίσκεται στα βόρεια σύνορα της Ελλάδας.
Όλα αυτά, ως είναι φυσικό, δημιουργούν την εντύπωση ότι η ελληνική Κυβέρνηση επισπεύδει να εφαρμόσει την, αμφισβητούμενη σοβαρά κατά τη διεθνή νομική πραγματικότητα, Συμφωνία των Πρεσπών, ενώ από την πλευρά των Σκοπίων δεν έχει παρουσιαστεί ανάλογη ταχύτητα σε αλλαγές επί των σχολικών συγγραμμάτων. Πέραν τούτου, οι “χειρουργικού” τύπου μεταβολές όρων και χαρτών στα ελληνικά σχολικά βιβλία, προς χάριν των Σκοπίων και μίας έντονα αμφισβητούμενης ως προς τη νομική της εγκυρότητα Συμφωνίας, θυμίζουν έντονα πρακτικές οργουελικής νοοτροπίας, αποσκοπώντας στη δημιουργία μίας νέας εικονικής πραγματικότητας στη συνείδηση των Ελλήνων μαθητών για την Ιστορία, που ελάχιστη σχέση έχει με δημοκρατικές μεθόδους και, ουσιαστικά, υποσκάπτει τα πάγια εδώ και αιώνες ελληνικά εθνικά συμφέροντα στην περιοχή των Βαλκανίων.
Με δεδομένα όλα τα παραπάνω,
Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:
1. Κατά πόσο κρίθηκαν απαραίτητες οι ως άνω αλλαγές στα ελληνικά σχολικά εγχειρίδια, την ώρα που, αντιστοίχως, παρατηρείται σχετική κωλυσιεργία από πλευράς Σκοπιανών, ως προς ανάλογης φύσης αλλαγές στα δικά τους σχολικά βιβλία;
2. Κατά πόσο η σκοπιανή πλευρά επιδεικνύει σεβασμό στην εφαρμογή των όσων ορίζει η Συμφωνία των Πρεσπών, όσον αφορά στον μη αυτοπροσδιορισμό της σκοπιανής ιστορίας ως “μακεδονικής” και του σκοπιανού ιδιώματος ως “μακεδονικής γλώσσας” στα σχολικά βιβλία του κράτους αυτού;
Διαβάστε: Η πολιτισμική μας παρακαταθήκη: Ό,τι πιο πολύτιμο έχουμε