Από την έντυπη έκδοση της εβδομαδιαίας Αμαρυσίας – 19/06
Τα αντιφατικά μηνύματα για τον εμβολιασμό και οι δύσκολες συζητήσεις για τα «προνόμια» και τις «διευκολύνσεις»
Τα πρώτα θετικά σημάδια μετά από καιρό είναι ορατά: τα ημερήσια κρούσματα έχουν μειωθεί σε τριψήφιο αριθμό, ενώ η πίεση στο σύστημα υγείας αποκλιμακώνεται με γοργούς ρυθμούς και ο αριθμός των διασωληνωμένων στις ΜΕΘ επίσης μειώνεται διαρκώς. Όλα δείχνουν λοιπόν ότι μπορούμε να μιλάμε πλέον για το τέλος του τρίτου κύματος και η ελπίδα όλων είναι να μην υπάρξει τέταρτο κύμα το φθινόπωρο, με τους ειδικούς να επιμένουν σε όλους τους τόνους ότι αυτό που θα μας προστατεύσει δεν είναι τίποτε άλλο από τα εμβόλια και το τείχος ανοσίας που μπορεί να επιτευχθεί με τους μαζικούς εμβολιασμούς.
Τα μηνύματα ωστόσο που εξέπεμψαν κυβέρνηση και ειδικοί για μια ακόμη φορά με το εμβόλιο της Astra Zeneca και τη σύσταση -όπως ονομάστηκε- να μην χορηγείται σε πολίτες κάτω των 60 ετών, είναι αντιφατικά. Διότι τη στιγμή που ζητούμενο είναι ν’ αυξηθεί η εμπιστοσύνη των πολιτών στους εμβολιασμούς και μαζί η συμμετοχή τους στη διαδικασία, ώστε αντίστοιχα να εξασφαλιστεί το τείχος ανοσίας, κινήσεις σαν αυτές προκαλούν σύγχυση και ενδεχομένως ανασφάλεια σε μερίδα των πολιτών. Φτάνουν μάλιστα να γίνονται -κακώς- και αντικείμενο πολιτικής αντιπαράθεσης, καθώς ο Αλέξης Τσίπρας μιλάει για «ξεστοκάρισμα» και η κυβέρνηση απαντά για προσβολή εκ μέρους του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης.
Την ίδια στιγμή, η συζήτηση για τα «προνόμια» και τις «διευκολύνσεις» για τους πλήρως εμβολιασμένους φουντώνει όλο και περισσότερο, αν και πρόθεση της κυβέρνησης είναι οι όποιες αποφάσεις να ισχύουν από το φθινόπωρο. Κι εδώ όμως η συζήτηση αυτή αναμένεται να είναι δύσκολη, καθώς ήδη διατυπώνονται αντιρρήσεις και διαφορετικές απόψεις και δεν αποκλείεται ν’ αποκτήσουν σύντομα και πολιτική χροιά. Ιδίως όταν δοθεί στη δημοσιότητα το πόρισμα της επιτροπής Βιοηθικής που αναμένει η κυβέρνηση για να τεκμηριώσει και επιστημονικά τις προτάσεις της και το οποίο θα εξηγεί ουσιαστικά για ποιον λόγο επιβάλλονται αυτού του είδους οι διακρίσεις και γιατί δεν παραβιάζουν την ισότητα των πολιτών που πηγάζει από το Σύνταγμα.