Εντατικά προχωρούν τα έργα για τη νέα Γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας ενώ «κορδέλα» στις 30 Νοεμβρίου θα κόψει το μετρό Θεσσαλονίκης, όπως ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της Ελληνικό Μετρό Α.Ε. Νικόλαος Κουρέτας, στο 7ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών – ITC 2024, που πραγματοποιείται στις 17 και 18 Σεπτεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
Σύμφωνα με τον ίδιο, οι εργασίες για την Γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας συνεχίζονται με ταχείς ρυθμούς, καθώς αυτήν τη στιγμή βρίσκονται σε εξέλιξη εργασίες σε 25 από τις συνολικά 26 θέσεις της γραμμής, με μόνη εξαίρεση τη θέση στον σταθμό Ριζάρη, όπου υπάρχει ακόμα δικαστική εκκρεμότητα.
«Στις 20 θέσεις έχουν ολοκληρωθεί οι πρόδρομες εργασίες. Ο TBM μετροπόντικας “Αθηνά” από την Κατεχάκη έχει ξεπεράσει τα δύο χιλιόμετρα μήκος, σε 10 μέρες θα βρίσκεται κάτω από τον σταθμό Ζωγράφου. Ο μετροπόντικας “Νίκη» θα βρίσκεται σε έναν μήνα στον πρώτο σταθμό στο Άλσος Βεΐκου. Είναι ένα δύσκολο έργο στο κέντρο της πόλης. Συναντούμε δυσκολίες καθημερινά, τις επιλύουμε και προχωράμε», σημείωσε ο Ν. Κουρέτας.
Παράλληλα, ενημέρωσε ότι οι προετοιμασίες για την παράδοση στο επιβατικό κοινό του μετρό της Θεσσαλονίκης, που θα γίνει στις 30 Νοεμβρίου, βρίσκονται στην τελική ευθεία και ότι αυτές τις ημέρες ολοκληρώνονται οι δοκιμές όλων των συστημάτων και η αξιολόγηση.
Όπως τόνισε ο Ν. Κουρέτας, αμέσως μετά θα ξεκινήσουν οι εργασίες για την επέκταση του μετρό στην Καλαμαριά, η οποία θα προσθέσει 5 νέους σταθμούς και αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Οκτώβριο του 2025.
Στο επόμενο στάδιο έχουν προγραμματιστεί οι επεκτάσεις αρχικά προς τα δυτικά της πόλης (σε Αμπελόκηπους, Εύοσμο και οδό Λαγκαδά) και η επέκταση προς τα ανατολικά από την Καλαμαριά προς το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης.
«Όταν θα μπείτε στον σταθμό Βενιζέλου, θα δείτε τον πιο όμορφο σταθμό του κόσμου. Είναι ένας υπόγειος αρχαιολογικός χώρος. Το αποτέλεσμα είναι καταπληκτικό», υπογράμμισε ο Ν. Κουρέτας.