Η ΕΚΕ
Οι νέοι περιμένουν από τους εργοδότες τους να είναι κοινωνικά υπεύθυνοι, καθώς το 88% δηλώνει ότι θα αναζητήσει εργοδότες με αξίες εταιρικής κοινωνικής ευθύνης ίδιες με τις δικές τους. Στην Ελλάδα το ποσοστό αυτό ήταν στο ίδιο επίπεδο (86,7%).
Εξάλλου, το 86% των νέων δήλωσε ότι θα σκεφτόταν να φύγει από μία εταιρεία, αν διαφωνούσαν ως προς τις αξίες της. Επιπλέον, η πολιτική ενός εργοδότη για την προστασία του περιβάλλοντος θεωρείται σημαντική ή πολύ σημαντική από την πλειοψηφία των νέων εργαζομένων σε όλες τις χώρες (58%). Στην Ελλάδα το ποσοστό αυτό είναι 46,7%.
Αμοιβές και εξέλιξη
Σχεδόν το 1/3 των συμμετεχόντων στην έρευνα θεωρούν την εκπαίδευση και την επαγγελματική εξέλιξη ως το σημαντικότερο όφελος, πέραν του μισθού. Το ποσοστό αυτό είναι τρεις φορές υψηλότερο από το ποσοστό των ατόμων που επιλέγουν την οικονομική επιβράβευση.
Επιπλέον, σχεδόν όλοι όσοι συμμετείχαν στην έρευνα (98%) δηλώνουν ότι είναι πολύ σημαντικό για την επαγγελματική τους εξέλιξη να έχουν αξιόλογους επικεφαλής. Πάνω από τους μισούς (57%) πιστεύουν ότι θα βγουν στη σύνταξη με δικές τους δαπάνες (επενδύσεις, καταθέσεις, ιδιωτικά προγράμματα συνταξιοδότησης), ενώ μόνο το 5% δηλώνει ότι θα πάρει σύνταξη από το κράτος και το 17% ότι θα επωφεληθεί από συνταξιοδοτικά προγράμματα του εργοδότη τους.
Στην Ελλάδα τα αντίστοιχα ποσοστά είναι 54,8% από δικά τους έσοδα, 12,9/% από το κράτος και 9,7% από τον εργοδότη τους. Επίσης, το 3,2% των Ελλήνων πιστεύει ότι θα τους υποστηρίξουν οικονομικά τα παιδιά τους, ποσοστό ανύπαρκτο στο σύνολο των απαντήσεων (0%).
Σχολιάζοντας τα ευρήματα της έρευνας, ο κ. Χατζηαντωνάς τονίζει: «Οι νέοι εργαζόμενοι ζητούν από τους εργοδότες τους τα ίδια πράγματα που ήθελε και η προηγούμενη γενιά. Οι εταιρείες δεν χρειάζεται να δημιουργήσουν νέα στρατηγική για να διαχειριστούν τη νέα γενιά στελεχών. Όμως αυτό που έχει αλλάξει, είναι ότι πια τα νέα στελέχη έχουν περισσότερες ευκαιρίες να μετακινηθούν σε άλλη εταιρεία, αν η δουλειά τους δεν ανταποκρίνεται στις προσδοκίες και τα ιδανικά τους.
Για να διαχειριστούν αυτή την κατάσταση, οι εταιρείες θα πρέπει να εξετάσουν με δημιουργικό πνεύμα και ευελιξία την πολιτική ανταμοιβής των στελεχών τους, χρησιμοποιώντας συστήματα μέτρησης και κριτήρια αξιολόγησης όπως αυτά που χρησιμοποιούν για τους πελάτες τους».