«Τα νέα στελέχη στον χώρο εργασίας – Προοπτικές της νέας γενιάς», η νέα διεθνής έρευνα της PricewaterhouseCoopers (PwC) αποτελεί την αφετηρία για την κατάρριψη μιας σειράς μύθων που κυριαρχούν σε ό,τι αφορά την εργασιακή συμπεριφορά των νέων.
Στην έρευνα συμμετείχαν περισσότεροι από 4.200 πτυχιούχοι εργαζόμενοι του δικτύου εταιρειών της PwC σε 44 χώρες, συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, οι νέοι πιστεύουν ότι θα εργάζονται κυρίως στο γραφείο τους, τις συνηθισμένες ώρες και θα αλλάξουν λίγους εργοδότες κατά τη διάρκεια της καριέρας τους.
Παράλληλα, ενδιαφέρονται για ευκαιρίες εργασίας σε ένα διεθνές περιβάλλον, καθώς και για το υψηλό επίπεδο εταιρικής κοινωνικής ευθύνης της εταιρείας όπου εργάζονται. Συνεπώς, η έρευνα προτείνει ότι μερικές εταιρείες πρέπει να επαναξιολογήσουν τη στρατηγική τους για την εξεύρεση και συγκράτηση νέων στελεχών, έτσι ώστε να ελέγχουν καλύτερα τις επενδύσεις τους, ιδιαίτερα αυτή την εποχή όπου υπάρχουν πιέσεις για τη μείωση των λειτουργικών δαπανών.
Η σημασία αυτών των συμπερασμάτων ενισχύεται από τα αποτελέσματα της 12ης ετήσιας έρευνας CEO της PwC που θα δημοσιευθεί κατά το τέλος αυτού του μήνα. Σύμφωνα με την έρευνα αυτή, το 61% των διευθύνοντων συμβούλων των εταιρειών δηλώνουν ότι αντιμετωπίζουν νέες προκλήσεις στην προσέλκυση νέων στελεχών, καθώς και στην ενσωμάτωσή τους στην εταιρική κουλτούρα.
Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα της έρευνας, ο Αντώνης Χατζηαντωνάς, επικεφαλής HR Services της PwC στην Ελλάδα, δήλωσε: «Αυτό που θα συμβεί σε πολλές χώρες, είναι ότι λιγότεροι νέοι θα εργάζονται για να συντηρήσουν μεγαλύτερο αριθμό ηλικιωμένων. Αυτό το γεγονός κάνει το ανθρώπινο δυναμικό, παράγοντα ζωτικής σημασίας για τις επιχειρήσεις και ίσως αλλάζει τη δυναμική μεταξύ εργοδοτών και εργαζομένων».
Social networking
Η έρευνα επιβεβαίωσε ότι οι εργαζόμενοι της νέας χιλιετίας θεωρούν την τεχνολογία πολύτιμη για να δικτυωθούν και να κάνουν νέες γνωριμίες. Το 85% είναι μέλη σε sites όπως το Facebook. Στην Ελλάδα το αντίστοιχο ποσοστό είναι χαμηλότερο (64,5%) σε αντίθεση με αυτό του Χονγκ Κονγκ (97%), της Γερμανίας (95%), της Τουρκίας (94%) και της Κύπρου (86,4%).
Ο κ. Χατζηαντωνάς τόνισε: «Η εξοικείωση των νέων με την τεχνολογία είναι χρήσιμη για τις εταιρείες, καθώς η τεχνολογία επιταχύνει τη διάδοση της γνώσης. Με αυτή τη λογική, οι εταιρείες που σκέφτονται έξυπνα ήδη δημιουργούν ιστοσελίδες τύπου Facebook για εσωτερική τους χρήση, και όχι μόνο. Πρέπει όμως οι εταιρείες αυτές να είναι και σε θέση να διαχειριστούν τους κινδύνους που ενδέχεται να προκύψουν από αυτόν τον ανοιχτό και άμεσο τρόπο επικοινωνίας και μπορεί να επηρεάσουν την εικόνα τους».
Το 40% όσων συμμετείχαν στην έρευνα δεn διστάζουν να δώσουν στους εργοδότες τους μεγαλύτερη πρόσβαση σε προσωπικά δεδομένα, εφόσον αυτό είναι προς όφελος της δικής τους ασφάλειας, ή της ασφάλειας της επιχείρησης. Σε αντίθεση με τις περισσότερες χώρες, στην Ελλάδα το αντίστοιχο ποσοστό είναι 19,4%.
Επιπλέον, τα δύο τρίτα των νέων στελεχών θα ήθελαν ο εργοδότης τους να τους παρέχει προσωπικές υπηρεσίες, όπως η στέγαση, η διατροφή και τις ιατρικές εξετάσεις.