Σε δύο φάσεις αναμένεται να προχωρήσει η επέκταση του ηλεκτρικού σιδηρόδρομου από την Κηφισιά στον Αγ. Στέφανο, όπως προβλέπει η προμελέτη του έργου, ενώ σύντομα αναμένεται να ανατεθεί και η τελική μελέτη για τη χάραξη του.
Ειδικότερα, πρόκειται να κατασκευαστεί νέα υπόγεια διπλή σιδηροδρομική γραμμή μήκους 11 χιλιομέτρων, που θα συνδέσει την υπάρχουσα γραμμή από τον σταθμό του ΗΣΑΠ στην Κηφισιά, στον οποίο δημιουργείται νέος υπόγειος σταθμός, μέχρι τον σιδηροδρομικό σταθμό του ΟΣΕ Αγ. Στεφάνου.
Η προκαταρκτική μελέτη του ΗΣΑΠ προβλέπει δύο φάσεις επέκτασης. Η πρώτη γραμμή θα έχει μήκος 6,85 χιλιομέτρων με 5 νέους υπόγειους σταθμούς (Κηφισιά, Τατόι, Ν. Ερυθραία, Καστρί, Εθνική Οδός) και προβλέπεται να εξυπηρετεί 80.000 επιβάτες ημερησίως. Η γραμμή αυτή, πέραν της εξυπηρέτησης των παραπάνω περιοχών, περιλαμβάνει και τον σταθμό της Εθνικής Οδού, που έχοντας χαρακτήρα σταθμού μετεπιβίβασης θα διευκολύνει όσους κινούνται προς το κέντρο, αλλάζοντας είτε από Ι.Χ. και άλλα μέσα μαζικής μεταφοράς τοπικής εμβέλειας, είτε ακόμη και από υπεραστικά δρομολόγια των ΚΤΕΛ.
Η δεύτερη φάση επέκτασης έχει μήκος 4,1 χιλιομέτρων, με 2 νέους υπόγειους σταθμούς (Άνοιξη, Αγ. Στέφανος) και προβλέπεται το συνολικό μήκος της γραμμής να εξυπηρετεί 100.000 επιβάτες ημερησίως.
Το συνολικό κόστος του έργου ανέρχεται σε 690 εκατ. ευρώ (470 εκατ. ευρώ για την πρώτη φάση και 220 εκατ. ευρώ για τη δεύτερη φάση).