Οι «κραδασμοί» του δύσκολου λόγω των επιπτώσεων της πανδημίας 2020 αποτυπώνονται στην Οικονομική Έκθεση του Ομίλου ΕΛΙΝΟΙΛ που δημοσιεύτηκε τη Μεγ. Πέμπτη 29 Απριλίου, ωστόσο τα θετικά αποτελέσματα που καταγράφει αποτελούν «ορμητήριο» ανάπτυξης εντός του 2021. Σύμφωνα με την έκθεση, ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών του Ομίλου για τη χρήση 2020 ανήλθε σε € 1.459,67 εκατ. έναντι € 1.950,16 εκατ. το 2019 καταγράφοντας μείωση 25%.
Τα μικτά κέρδη του Ομίλου για το 2020 ανήλθαν σε € 51,05 εκατ. έναντι € 49,9 εκατ. το 2019 και τα κέρδη προ φόρων, χρηματοοικονομικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA), ανήλθαν σε € 13,9 εκατ. έναντι € 18,3 εκατ. το 2019. Αντίστοιχα τα ενοποιημένα προ φόρων κέρδη του Ομίλου (EBT) ανήλθαν στα € 2,4 εκατ. έναντι 4,3 εκατ. του 2019, ενώ τα ενοποιημένα κέρδη μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας (EATAM) ανήλθαν σε κέρδη € 1,6 εκατ. έναντι € 3,3 εκατ. Όσον αφορά στη μητρική εταιρία ΕΛΙΝΟΙΛ Α.Ε., το 2020 τα κέρδη προ φόρων, χρηματοοικονομικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν σε € 11,8 εκατ. έναντι 15,3 εκατ., τα κέρδη προ φόρων σε € 2 εκατ. έναντι € 3,4 εκατ. το 2019 και τα κέρδη μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας (EATAM) σε € 1,36 εκατ. έναντι € 2,7 εκατ.
Σύμφωνα με τον Όμιλο, τα θετικά αποτελέσματα του 2020 είναι η επιβεβαίωση του στρατηγικού σχεδιασμού της ΕΛΙΝΟΙΛ που προέβλεπε την επιλεκτική ανάπτυξη στην εσωτερική αγορά, έλεγχο και μείωση των παρεχόμενων πιστώσεων και επέκταση δραστηριοτήτων στη διεθνή αγορά. Η ΕΛΙΝΟΙΛ το 2020 ενίσχυσε το δίκτυο των πρατηρίων της, αύξησε περαιτέρω τη διεισδυτικότητα στην αγορά των διαφοροποιημένων προϊόντων Crystal, προϊόντων υψηλής ποιότητας, και αξιοποίησε την πολύ καλή σεζόν στο πετρέλαιο θέρμανσης, χάρη στο εκτεταμένο δίκτυο πρατηρίων «ελίν». Παράλληλα, με το πρόγραμμα πιστότητας «ελίν up επιβράβευση», προσέλκυσε ένα ευρύ φάσμα νέων πελατών, ενισχύοντας την πιστότητά τους στο brand «ελίν».
Επιπροσθέτως, στην αγορά ηλεκτρικού ρεύματος και φυσικού αερίου, η ΕΛΙΝΟΙΛ μέσω των προϊόντων «ελίν electricon» και «ελίν aerion» αντίστοιχα, ανέπτυξε ένα σημαντικό δίκτυο πωλήσεων, καλύπτοντας τις ανάγκες των πελατών της και ενδυναμώνοντας τη σχέση της με αυτούς. Βασικός στρατηγικός στόχος της ΕΛΙΝΟΙΛ το
2021 είναι «να ενδυναμώσει τη θέση της στη σημερινή αγορά των συμβατικών καυσίμων, ενώ συγχρόνως, θα προχωρά στην υλοποίηση του ενεργειακού της μετασχηματισμού, σύμφωνα με τον σχεδιασμό που έχει ξεκινήσει πριν από μια διετία».