Τρεις είναι οι βασικές αιτίες που, σύμφωνα με τη διοίκηση του Ομίλου της Μηχανικής, ευθύνονται για την υποχώρηση των αποτελεσμάτων της περσινής χρήσης. Πρόκειται για την υποχώρηση στην αξία της αποτίμησης των επενδυτικών ακινήτων στον εξωτερικό, τη μείωση των χρηματοοικονομικών εσόδων και την ταυτόχρονη αύξηση των χρηματοοικονομικών εξόδων.
Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι ο περιορισμός των κερδών προ φόρων στα 45,29 εκατ. ευρώ (-36,76%) και των καθαρών κερδών μετά από φόρους στα 27,87 εκατ. ευρώ (53,51 εκατ. ευρώ το 2007). Παρ’ όλα αυτά, η διοίκηση της κατασκευαστικής προσανατολίζεται να προτείνει στη Γενική Συνέλευση τη διανομή μερίσματος για την περσινή χρήση ύψους 0,09 ευρώ ανά μετοχή.
Από πλευράς έργων, το ανεκτέλεστο υπόλοιπο της Μηχανικής και της θυγατρικής της «Θόλος» ανερχόταν, στο τέλος της περσινής χρονιάς, στα 260,19 εκατ. ευρώ.
Σημειώνεται ότι ο Όμιλος συνεχίζει την υλοποίηση των επενδύσεών της στο εξωτερικό, όπως τα συγκροτήματα «Μέγας Αλέξανδρος» και «Ήρα», στη Μόσχα και «Άρτεμις», στα ανατολικά προάστια του Κιέβου.
Ωστόσο, η τρέχουσα αξία του χαρτοφυλακίου (NAV) του Ομίλου στο εξωτερικό υπολογίζεται, από τις διεθνείς εκτιμητικές εταιρείες ακινήτων, στα 496,55 εκατ. ευρώ (Δεκέμβριος 2008), από 513,03 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2007 (μείωση κατά 3,21%).