Νέο «επεισόδιο» στο «σίριαλ» που έχει ξεκινήσει μεταξύ των δύο μεγάλων αερομεταφορέων της χώρας Olympic Air (θυγατρική της Marfin Investment Group) και της Aegean Airlines. Αυτή τη φορά αφορμή στάθηκε ο πρόσφατα αναβληθείς διαγωνισμός για την εξυπηρέτηση των λεγόμενων άγονων γραμμών, ο οποίος και θα επαναληφθεί από την επόμενη κυβέρνηση.
Με δεδομένο ότι οι εν λόγω γραμμές θα πρέπει να καλύπτονται στο ενδιάμεσο διάστημα που θα μεσολαβήσει έως τον επόμενο διαγωνισμό, η MIG εξέδωσε ανακοίνωση στην οποία, αφού γίνεται αναφορά στην προσφορά της Aegean (περί πρόταξης του κοινωνικού συμφέροντος και ανάληψη με ανάθεση των πτήσεων 17 δρομολογίων, με το συμβολικό αντιστάθμισμα του 50% της υφιστάμενης επιδότησης), σημειώνεται:
«Η MIG, βάσει των αρχών πάνω στις οποίες έχει δομηθεί και λειτουργεί ο Όμιλος, δεν επιθυμεί ούτε ένα ευρώ κρατικής επιδότησης με ανάθεση, υπό περιστάσεις όπου το “συμβολικό” μπορεί ν’ αποδειχθεί και εξαιρετικά επικερδές (…)
Κατόπιν αυτού, η MIG θα προτείνει στη διοίκηση της θυγατρικής της Olympic Air, η οποία είναι και η μόνη εταιρεία που μπορεί να εξυπηρετήσει και τις 24 άγονες γραμμές, να το πράξει, έως ότου ολοκληρωθεί μια διαφανής και ορθή διαγωνιστική διαδικασία, χωρίς καμία κρατική επιδότηση».
Σημειώνεται ότι είχαν προηγηθεί η φράση του προέδρου της MIG, Ανδρέα Βγενόπουλου, «το πάρτι τελείωσε», αναφερόμενος στην ανάθεση της αεροπορικής γραμμής Αθήνας-Κωνσταντινούπολης στην Aegean, η οποία δημιούργησε και αψιμαχίες μεταξύ κυβέρνησης και αξιωματικής αντιπολίτευσης. Το θέμα έλαβε νέες διαστάσεις με την υπουργό Εξωτερικών να επιτίθεται στον κ. Βγενόπουλο και τον δεύτερο να την προειδοποιεί με προσφυγή στη Δικαιοσύνη.
Σε κάθε περίπτωση, ο «υδράργυρος» του ανταγωνισμού ανεβαίνει κατακόρυφα στην εγχώρια αγορά αερομεταφορών, όπου σύντομα και συγκεκριμένα την 1η Οκτωβρίου, κάνει το επίσημο «ντεπούτο» της η νέα εταιρεία που θα αντικαταστήσει την Ολυμπιακή.
Η Olympic Air θα διαθέτει έναν υπερσύγχρονο στόλο 32 αεροσκαφών, που συνιστά επένδυση ύψους 1,1 δισ. δολαρίων και θα απασχολεί περισσότερους από 5.000 εργαζόμενους.
Η νέα εταιρεία θα πετά σε ολόκληρο τον κόσμο μέσα από συνεργασίες με μεγάλες εταιρείες του χώρου. Ειδικότερα, σε συνεργασία με τη Delta Airline θα καλύπτονται οι πτήσεις προς Νέα Υόρκη, με δυνατότητα επέκτασης σε επιπλέον προορισμούς από τις αρχές του 2010. Επίσης, σε τελικό στάδιο επεξεργασίας βρίσκονται ανάλογες συμφωνίες συνεργασίας με την Air France, KLM, Cyprus Airways κ.λπ.
Θάνος Σταθόπουλος