Σε μετωπική σύγκρουση οδηγούνται πλέον οι σχέσεις μεταξύ της δημοτικής αρχής και του εμπορικού κόσμου της Κηφισιάς, εξαιτίας των έργων ανάπλασης και της εφαρμογής της ελεγχόμενης στάθμευσης στο εμπορικό κέντρο της πόλης.
Ρεπορτάζ: Γιάννης Μπεθάνης
Το τεταμένο κλίμα αποτυπώθηκε ανάγλυφα και στην ατμόσφαιρα που επικράτησε κατά την τρίωρη συνάντηση των καταστηματαρχών που διοργάνωσε την Τετάρτη 3 Μαρτίου ο Εμπορικός Σύλλογος για να συζητηθούν τα τρέχοντα προβλήματα, παρουσία του αντιδημάρχου Ανέστη Νικολέλη και της δημοτικής συμβούλου Χριστίνας Κοσμά.
Οι περίπου 110 καταστηματάρχες που παρέστησαν, κατηγόρησαν ευθέως τη διοίκηση για τα έργα της ανάπλασης, τα οποία, όπως ανέφεραν, «μείωσαν κατά 500 θέσεις τη δυνατότητα στάθμευσης στην περιοχή, επιβάρυναν τις γύρω γειτονιές και είχαν ως αποτέλεσμα την πτώση της αγοραστικής κίνησης, ενώ κατέστησαν ως “δώρον άδωρον” την εφαρμογή του μέτρου της ελεγχόμενης στάθμευσης».
Οι προτάσεις των εμπόρων
Από την πλευρά τους, οι έμποροι κατέθεσαν και μια σειρά προτάσεων για την αντιμετώπιση του προβλήματος, οι οποίες περιελάμβαναν:
● Τη δημιουργία «επειγόντως» δημοτικής συγκοινωνίας, «ώστε να ξέρουν οι Κηφισιώτες, από όλες τις γωνιές της πόλης, ότι ανά τακτά χρονιά διαστήματα θα έχουν δωρεάν πρόσβαση στο κέντρο, δίχως να πονοκεφαλιάζουν για το παρκάρισμα ή για το ψάξιμο των ειδικών χρονοκαρτών του Συστήματος Ελεγχόμενης Στάθμευσης».
● Την αφαίρεση των προστατευτικών κολονακίων που έχουν τοποθετηθεί στις οδούς Κασσαβέτη και Κολοκοτρώνη, προκειμένου να απελευθερωθούν περισσότερες θέσεις στάθμευσης.
● Τη διάθεση δύο μεγάλων οικοπέδων στο κέντρο ως υπαίθριους χώρους στάθμευσης για το κοινό: Το ένα στην οδό Λεβίδου, απέναντι από το ίδρυμα Γουλανδρή (υπολογίζεται ότι χωράει έως και 500 αυτοκίνητα) και το άλλο (οικόπεδο ΧΑΝ) πίσω από τον σταθμό ΗΣΑΠ.
«Θα εξετάσουμε τη δημοτική συγκοινωνία»
Από την πλευρά του, ο αντιδήμαρχος Ανέστης Νικολέλης, εν αντιθέσει με την αρνητική θέση που είχε πάρει πρόσφατα ο δήμαρχος, τόνισε ότι θα εξεταστεί σοβαρά το αίτημα για τη δημιουργία δημοτικής συγκοινωνίας.
Προκάλεσε, ωστόσο, τις έντονες αντιδράσεις των παρευρισκομένων εμπόρων όταν υποστήριξε ότι «δεν υπάρχει πτώση του τζίρου στην Κηφισιά», καθώς τα στοιχεία που επικαλέστηκε ο Εμπορικός Σύλλογος δείχνουν το αντίθετο.
Παράλληλα, ο κ. Νικολέλης αναφέρθηκε στο θέμα της λειτουργίας των ιδιωτικών πάρκινγκ που υπάρχουν στο κέντρο, τονίζοντας ότι «μπορούμε να τους απαλλάξουμε από τα δημοτικά τέλη, προκειμένου τα περίπου 500.000 ευρώ που εισπράττει ετησίως ο Δήμος ουσιαστικά να “αφαιρεθούν” από το αντίτιμο της στάθμευσης, ώστε να κατέβει αυτό από τα 12-15 ευρώ που βρίσκεται σήμερα, στα 6-7 ευρώ την ώρα». Πρόταση που βρήκε κάθετα αρνητικούς τους εμπόρους, οι οποίοι εξέπεμψαν την αγωνία τους και για το γεγονός ότι «με την κατασκευή του υπόγειου πάρκινγκ στην πλατεία Πλατάνου, οι θέσεις στάθμευσης στην περιοχή θα μειωθούν και πάλι κατά 500 ακόμη, διευρύνοντας το πρόβλημα για το κέντρο, αφού το έργο στην καλύτερη περίπτωση θα διαρκέσει 3 χρόνια».
Κόντρα Χιωτάκη – Κοσμά
Αίσθηση, πάντως, προκάλεσε η ευθεία διαφωνία της δημοτικής συμβούλου της διοίκησης Χριστίνας Κοσμά με την αποτελεσματικότητα των παρεμβάσεων στο κέντρο.
Ενστερνιζόμενη τις απόψεις που διατύπωσαν οι έμποροι ενώπιόν της, η κ. Κοσμά πρότεινε στο Δημοτικό Συμβούλιο να αφαιρεθούν τα κολονάκια από τις οδούς Κασσαβέτη και Κολοκοτρώνη, τονίζοντας ότι «υπάρχει ζήτημα με τις θέσεις στάθμευσης στο κέντρο που έχουν μειωθεί κατά 500 και ο εμπορικός κόσμος της πόλης είναι ανάστατος», ενώ δεν δίστασε να ζητήσει «να υπάρξει τροποποίηση ως και κατάργηση της ελεγχόμενης στάθμευσης μέσα στο κέντρο της Κηφισιάς».
Η θέση της κ. Κοσμά προκάλεσε την άμεση αντίδραση του δημάρχου, ο οποίος τόνισε ότι «η άποψη της κ. Κοσμά εκφράζει μόνο την ίδια και δεν απηχεί την επίσημη γραμμή της διοίκησης, από την οποία τη διαχωρίζω». Παράλληλα, έπλεξε το εγκώμιο του έργου της ανάπλασης, τονίζοντας ότι «έχει αλλάξει την εικόνα της πόλης προς το καλύτερο και την έχει καταστήσει πόλο έλξης, γι’ αυτό και έχουν αυξηθεί οι ανάγκες για θέσεις στάθμευσης».