Στη δημιουργία ενός ισχυρού εμπορικού ονόματος για τα «Ανοιχτά Κέντρα Εμπορίου» στα κέντρα των πόλεων, σε όλη την Ελλάδα, εστιάζει η Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας, με στόχο οι τοπικές αγορές να κερδίσουν τους καταναλωτές έναντι των κλειστού τύπου Mall. Αυτό ανέφερε ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ Βασίλης Κορκίδης σε πρόσφατη εκδήλωση με θέμα: «Τοπική Αυτοδιοίκηση και Εμπορική Ανάπτυξη» στο Ινστιτούτο Δημοκρατίας Κωνσταντίνος Καραμανλής. Όπως υπενθύμισε, τα Open Malls λειτουργούν πιλοτικά σε 4 πόλεις της Ελλάδας (Πειραιάς, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Αλεξανδρούπολη). Στόχος είναι, σε συνεργασία με τους τοπικούς εμπορικούς συλλόγους, τους Δήμους, την Περιφέρεια αλλά και τη Γενική Γραμματεία Εμπορίου και το υπουργείο Οικονομίας (ΕΣΠΑ) να επεκταθούν και σε άλλα κέντρα ελληνικών πόλεων.
Επικοινωνία… για ευρωπαϊκή δράση
Μάλιστα, όπως γνωστοποίησε, η ΕΣΕΕ βρίσκεται σε συνομιλίες με αντίστοιχες οργανώσεις της Ιταλίας, Γαλλίας, Ολλανδίας, Βελγίου και Πορτογαλίας ώστε να υιοθετηθεί μια τέτοια δράση και σε Ευρωπαϊκό επίπεδο.
Ο κ. Κορκίδης εξήγησε ότι η ιδέα για τα Open Malls ξεκίνησε το 2012 από τη διαπίστωση ότι τα κέντρα των πόλεων, στα οποία συνήθως είναι και τα παραδοσιακά εμπορικά κέντρα δεν είναι πλέον ελκυστικά για τους καταναλωτές λόγω δυσκολίας πρόσβασης, στάθμευσης, ανεπαρκούς σηματοδότησης, κ.λπ. Ταυτόχρονα από τις έρευνες του ΙΝ.Ε.ΜΥ. διαπιστώθηκε, ότι υπό το βάρος της κρίσης, με την αύξηση των κλειστών καταστημάτων και την αύξηση της επισκεψιμότητας στα κλειστού τύπου Mall, η δεύτερη κατηγορία είχε σημαντικά μικρότερη πτώση τζίρου από τα μικρά και μικρομεσαία καταστήματα, εάν όχι και αύξηση. Η ΕΣΕΕ ξεκίνησε μία προσπάθεια ανατροπής αυτής της κατάστασης με τα ανοικτά κέντρα εμπορίου.
Τα Mall και οι ομορφιές των ιστορικών κέντρων
«Ο καταναλωτής επιλέγει τα κλειστού τύπου Mall’s» επειδή βρίσκει σε αυτά άνετη στάθμευση, εύκολη πρόσβαση, επαρκής σήμανση που διευκολύνει τον προσανατολισμό του επισκέπτη, καλαισθησία του χώρου, ποικιλία των προϊόντων και υπηρεσιών που προσφέρονται στα εμπορικά κέντρα, καθαριότητα, ασφάλεια, συνδυασμό αγορών και ψυχαγωγίας μέσα από πληθώρα εκδηλώσεων που πραγματοποιούνται στους χώρους των εμπορικών κέντρων αλλά και από τη συστέγαση επιχειρήσεων από διάφορους χώρους (εμπόριο, εστίαση, πολιτισμός /κινηματογράφοι κ.λπ.), η ύπαρξη χώρων απασχόλησης για τα παιδιά. Αυτές τις συνθήκες δημιουργήσαμε στα τέσσερα ανοικτά κέντρα εμπορίου», είπε ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ και συνέχισε: «Σημαντική είναι η χρήση σύγχρονων τεχνικών κυρίως ηλεκτρονικού – ψηφιακού marketing. Για την προσέλκυση των καταναλωτών μικρότερων ηλικιών, στα ανοικτά κέντρα εμπορίου στόχος είναι η χρήση πρωτοποριακών εργαλείων ηλεκτρονικού – ψηφιακού marketing όπως predictive analytics, proximity marketing, gamification, push notifications, collaborative loyalty programs, interactive marketing κ.ά. Τα εργαλεία αυτά απευθύνονται κυρίως στις μικρότερες ηλικίες, που οι έρευνες έδειξαν ότι πρέπει να στοχεύσουμε, επιπλέον είναι σημαντικά χαμηλότερου κόστους, αφού τουλάχιστον στα αρχικά στάδια δεν θα υπήρχαν αρκετά κεφάλαια για να ανταγωνιστούμε διαφημιστικά τα κλειστού τύπου Malls. Το σημαντικό πλεονέκτημα των ανοικτών κέντρων εμπορίου, όπως είπε ο κ. Κορκίδης είναι ότι «κανένα κλειστού τύπου Mall» δεν έχει τις ομορφιές των ιστορικών κέντρων σχεδόν όλων των ευρωπαϊκών πόλεων… Φυσικά για να πετύχει το εγχείρημα χρειάζεται η δραστηριοποίηση όλων των φορέων της πόλης (δημοτική αρχή, πολιτιστικοί σύλλογοι, εθελοντικές οργανώσεις κ.λπ.)».