Οι μαθητές του 1ου Δημοτικού Σχολείου Ψυχικού ζωγράφισαν με χρώματα και φαντασία τις οδούς και τους δρόμους του Δήμου, συνθέτοντας ένα πίνακα μοναδικό.
Αυτό το όμορφο και πολύχρωμο κολάζ με όλα τα οικοδομικά τετράγωνα του Ψυχικού, της Φιλοθέης και του Νέου Ψυχικού κοσμεί πλέον την Αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου και δίνει μια αίσθηση καλλιτεχνικής φρεσκάδας.
Σύμφωνα με τη σχετική ενημέρωση, όταν ο δήμαρχος Δημήτρης Γαλάνης επισκέφθηκε το σχολείο για να παραλάβει το έργο, ευχαρίστησε τα παιδιά, τους μίλησε για τη σημαντικότητα της τέχνης και της δημιουργικότητας στη ζωή μας και τους ανακοίνωσε πως το έργο τους, φτιαγμένο από όλους τους μαθητές του σχολείου, θα κοσμεί την αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου.
Αλλά ας ανατρέξουμε στην μικρή ιστορία πίσω από αυτή την όμορφη στιγμή… Όταν τον Φεβρουάριο του 2021 ο Δήμαρχος Ψυχικού – Φιλοθέης Δημήτρης Γαλάνης υποδέχτηκε τους μαθητές στο γραφείο του, δεν ήταν γνωστό ότι σύντομα το σχολείο, το 1ο Δημοτικό Ψυχικού, θα έκλεινε για δεύτερη φορά λόγω της πανδημίας.
Τότε, του είχαν προσφέρει με χαρά και καμάρι το ημερολόγιο που είχαν ετοιμάσει τα παιδιά με την επίβλεψη του δασκάλου εικαστικών, Χρήστου Γάκα. Ήταν ένα ιδιαίτερο πόνημα, με σχέδια στο ύφος των μεγάλων ζωγράφων του 20ου αιώνα -Matisse, Yayoi Kusama, Joan Miró, Αλέξη Ακριθάκη, Wassily Kandinsky- στο έργο των οποίων τα παιδιά είχαν μυηθεί την προηγούμενη χρονιά.
Όπως σημειώνει ο Δήμος, η επίσκεψη αυτή έφερε και μια νέα έμπνευση στον εικαστικό τομέα: Ο δήμαρχος πρότεινε να σχεδιάσουν τα παιδιά με τον δικό τους τρόπο τον χάρτη του Δήμου , με τον οποίο στη συνέχεια θα διακοσμούσε το Δημαρχείο.
Μετά το παρατεταμένο lockdown, δάσκαλος, μαθητές και μαθήτριες, έβαλαν τα δυνατά τους, το έργο ολοκληρώθηκε και επέστρεψε εκεί που ανήκει, ανανεωμένο και πολύχρωμο.
«Λόγω των ειδικών μέτρων προστασίας, τα παιδιά δούλεψαν με την τεχνική του κολάζ, ανά οικοδομικό τετράγωνο δηλαδή, έτσι ώστε να διατηρηθούν οι δρόμοι του προαστίου και να είναι σαφή τα περιγράμματα» εξηγεί ο Χρήστος Γάκας, συμπληρώνοντας ότι κάποια εμπνεύστηκαν από τους καλλιτέχνες που γνώρισαν κατά τη διάρκεια του μαθήματος, ενώ άλλα ακολούθησαν τους δρόμους της φαντασίας τους.
Το κυριότερο είναι ότι υπό αυτές τις αντίξοες συνθήκες, τόσο στο ημερολόγιο όσο και στον χάρτη του Δήμου, τα παιδιά κατάφεραν να δουλέψουν ως ομάδα και να δημιουργήσουν έργα συλλογικά, προσθέτοντας το καθένα τη δική του ματιά σε μια ενιαία τελικά σύνθεση.