Με ένα δράμα ιρανικής προέλευσης συνεχίζει τις προβολές της η Κινηματογραφική Λέσχη του Μ.Ε.Ο, με τίτλο «Ένας χωρισμός» (πρωτότυπος τίτλος: Jodaí-e Nadér az Simín), του 2011, σε σκηνοθεσία και σενάριο του Ασγκάρ Φαραντί, που θα προβληθεί στη μεγάλη οθόνη του Μορφωτικού και Εξωραϊστικού Ομίλου Νέου Ψυχικού, την Παρασκευή 14 Νοεμβρίου, στις 20:30 με ελεύθερη είσοδο.
Η ταινία κατέκτησε Χρυσή Άρκτος (2011) και Όσκαρ Ξενόγλωσσης Ταινίας (2012), κάνοντας παγκοσμίως διάσημο τον Ιρανό Ασγκάρ Φαρχαντί και αποτύπωσε την επώδυνη διαδικασία ενός διαζυγίου ως έναν αγώνα αυτοπροσδιορισμού κι επιβίωσης μέσα σε ένα αυταρχικό και φονταμενταλιστικό κράτος.
Πρωταγωνιστούν: Λεϊλά Χατάμι, Σαχάμπ Χοσεϊνί, Πέιμαν Μοάντι, Σαρέχ Μπαγιάτ, Σαρίνα Φαρχαντί, Μπαμπάκ Καριμί, Μερίλα Ζαρέϊ
Κατέκτησε επίσης, στο Φεστιβάλ Βερολίνου του 2011, το Βραβείο Οικουμενικής Επιτροπής στο Φεστιβάλ Βερολίνου, το Βραβείο Καλύτερης Ηθοποιού και το Βραβείο Καλύτερου Ηθοποιού.
Ένας χωρισμός | A Separation
Λίγα λόγια για την ταινία
Η ταινία «Ένας Χωρισμός» εμβαθύνει στην οικογένεια, το καθήκον, τις κοινωνικές προσδοκίες και τις πολύπλοκες ανθρώπινες σχέσεις, εξερευνώντας ηθικά διλήμματα, ταξικές διακρίσεις και πολιτισμικούς κανόνες. Απεικονίζει έντονα συναισθήματα όπως ένταση, απογοήτευση, αγάπη και προδοσία μέσα από ρεαλιστικές αλληλεπιδράσεις. Η αφήγηση είναι πολυπλοκότητά και πολύπρευση, παρουσιάζοντας διφορούμενα ηθικά ερωτήματα χωρίς σαφείς «καλούς» ή «κακούς» χαρακτήρες.
Ένα παντρεμένο ζευγάρι, η Σιμίν και ο Νάντερ, αντιμετωπίζουν μια δύσκολη απόφαση – να βελτιώσει τη ζωή του παιδιού του μετακομίζοντας σε άλλη χώρα ή να μείνει στο Ιράν και να φροντίσει έναν γονέα που πάσχει από Αλτσχάιμερ και βρίσκεται σε επιδείνωση. Ο Νάντερ είναι δέσμιος του άρρωστου πατέρα του και δε θέλει να τον εγκαταλείψει. Η Σιμίν αποφασίσει να φύγει από την Τεχεράνη και τον αφήνει και ο Νάντερ κάνει αίτηση διαζυγίου, ενώ η κόρη τους, ελπίζοντας να γυρίσει γρήγορα η μητέρα της, μένει προσωρινά μαζί του.
Ανήμπορος να φροντίσει τον γέρο πατέρα του μόνος, ο Νάντερ προσλαμβάνει μία γυναίκα για να τον περιποιείται, τη Ραζί, μία έντονα θρησκευόμενη γυναίκα που είναι παντρεμένη με τον οξύθυμο Χοτζάτ. Αυτό που δεν ξέρει είναι ότι αυτή η γυναίκα εργάζεται χωρίς την άδεια του συζύγου της και ότι είναι έγκυος και άθελα του, αιχμαλωτίζεται σε έναν ιστό από ψέματα και κοινωνικές αντιδικίες.
Μία μέρα, η Ραζί δεν μπορεί να βοηθήσει τον άρρωστο και όταν γυρνά στο σπίτι ο Νάντερ βρίσκει τον πατέρα του λιπόθυμο. Όταν η Ραζί γυρίζει στο σπίτι, ο Νάντερ τη διώχνει και την κατηγορεί ότι έκλεψε χρήματα. Αργότερα, η αδερφή του Χοτζάτ τους ενημερώνει ότι η Ραζί απέβαλε. Στον Νάντερ ασκείται δίωξη με την κατηγορία ότι προκάλεσε την αποβολή της Ραζί. Ο Χοτζάτ γίνεται όλο και περισσότερο οξύθυμος και επιθετικός, ενώ αποκαλύπτεται ότι την ημέρα που απέβαλε, η Ραζί άφησε τον πατέρα του Νάντερ για να πάει σε γιατρό, αποκαλύπτοντας σιγά σιγά τη βιαιότητα του άντρα της. Από εκεί και πέρα οι κλαταστ6άσεις ξεκινούν να ξεδιπλώνονται και να παίρνουν απρόβλεπτες τροπές, με τους πρωταγωνιστές να αγωνίζονται ο καθένας με τη δική του μάχη αλλά και με τον εαυτό τους.
Η ταινία επαινείται συχνά για το ότι προκαλεί βαθιές συναισθηματικές αντιδράσεις και προκαλεί σκέψεις πάνω σε καθολικές ανθρώπινες εμπειρίες.
Ειδήσεις από τον Δήμο Φιλοθέης-Ψυχικού στο amarysia.gr
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook







































































































