Η δεύτερη δημόσια διαβούλευση για το κυκλοφοριακό πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 10 Φεβρουαρίου στο δημαρχιακό μέγαρο, με επίκεντρο τις περιοχές του Ηρακλείου που βρίσκονται κάτω από τις γραμμές του ΗΣΑΠ (Αγία Τριάδα και Κάτω Ψαλίδι). Σημειώνεται ότι είχε προηγηθεί αντίστοιχη διαβούλευση για την περιοχή του κέντρου στις 8 Ιανουαρίου 2010.
Αυτή τη φορά το «παρών» έδωσαν αρκετοί δημοτικοί σύμβουλοι, μεταξύ των οποίων και ο επικεφαλής της παράταξης ΗΡΑΚΛΕΙΟ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΠΟΛΗ Νίκος Μπάμπαλος, ο επικεφαλής της παράταξης ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ Βασίλης Λυκούρας και φυσικά ο πρώην αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών Γιώργος Παπαδημητρίου.
«Άμεσα εφαρμόσιμες ρυθμίσεις»
Στην αρχική τοποθέτησή του ο δήμαρχος Σταύρος Γεωργόπουλος επανέλαβε την πρόθεση της διοίκησης για «στεγανοποίηση» του Δήμου Ηρακλείου από τη διαδημοτική κυκλοφορία. Στη συνέχεια κατέθεσε τις προτάσεις της η ερευνητική ομάδα του Πανεπιστημίου Πατρών, υπό τον συγκοινωνιολόγο καθηγητή Ευάγγελο Ματσούκη, τις οποίες ο τελευταίος χαρακτήρισε «ρυθμίσεις με μικρό κόστος και άμεσα εφαρμόσιμες».
Οι κυριότερες παρεμβάσεις που προτάθηκαν αφορούν στην αλλαγή κατεύθυνσης ροής των αυτοκινήτων στις οδούς Ωραιοπούλου και Σ. Καραγιώργη. Παράλληλα προτάθηκε η αλλαγή φοράς της οδού Παπαϊωάννου, μέτρο για το οποίο ωστόσο θα πρέπει να υπάρξει συναίνεση του Δήμου Νέας Ιωνίας, καθώς ο δρόμος είναι διαδημοτικός.
Στο επίκεντρο βρέθηκε ακόμα η διευθέτηση της κυκλοφορίας στην επικίνδυνη νησίδα στη συμβολή των οδών Αδριανού και Κασταμονής-Αλ. Παναγούλη. Η πρόταση της ερευνητικής ομάδας είναι η εκ νέου διαμόρφωση της διασταύρωσης των οδών Αδριανού, Αλ. Παναγούλη και Σινισόγλου, ώστε να δίνεται η δυνατότητα στα οχήματα που έρχονται από τη Νέα Ιωνία να στρίβουν αριστερά προς Ηράκλειο, μέσω της Αδριανού, καθώς και η τοποθέτηση φωτεινής σηματοδότησης στο σημείο αυτό.
Παράλληλα, η ερευνητική ομάδα πρότεινε τη μετατροπή της οδού Αλ. Παναγούλη σε δρόμο διπλής κατεύθυνσης, στο τμήμα μεταξύ των οδών Αδριανού και Ωραιοπούλου, κάτι για το οποίο επίσης χρειάζεται η συναίνεση του Δήμου Νέας Ιωνίας.
Για την εξομάλυνση της κυκλοφοριακής ροής στην επικίνδυνη διασταύρωση των οδών Ομήρου και Ερμού με τη γέφυρα Ρούμελης, σημείο όπου συναντώνται δρόμοι τριών κατευθύνσεων, προτάθηκε η αλλαγή φοράς της οδού Ομήρου (σ.σ.: με κατεύθυνση προς την Ερμού) καθώς και η μονοδρόμηση της οδού Ερμού, με κατεύθυνση προς και μέχρι την οδό Ζερβού.
Τέλος, προτάθηκε η πλήρης πεζοδρόμηση της οδού Μαρίνου Αντύπα, μεταξύ των οδών Απόλλωνος και Καραγιώργη, όπου θα επιτρέπεται μόνο η διέλευση των κατοίκων.