Κατά πλειοψηφία εγκρίθηκε, από το Δημοτικό Συμβούλιο Ηρακλείου, επί της αρχής η εφαρμογή συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης στο κέντρο της πόλης. Συγκεκριμένα, το Σώμα ενέκρινε τη μελέτη σκοπιμότητας που διεξήγαγε ο συγκοινωνιολόγος καθηγητής του Πανεπιστημίου Πατρών Ευάγγελος Ματσούκης και σύμφωνα με την οποία προκύπτει αναγκαιότητα να εφαρμοστεί η ελεγχόμενη στάθμευση στο κεντρικό Ηράκλειο.
Παράλληλα, ενέκρινε την πρόταση του κ. Ματσούκη για άμεση πιλοτική εφαρμογή του συστήματος στην οδό Μαρίνου Αντύπα, ώστε να διαπιστωθούν τα αποτελέσματα, αλλά και οι όποιες δυσκολίες. Σε δεύτερο στάδιο θα διεξαχθεί μελέτη εφαρμογής της ελεγχόμενης στάθμευσης, όπου θα περιλαμβάνονται αναλυτικά όλες οι λεπτομέρειες του συστήματος.
Όπως εξήγησε ο κ. Ματσούκης, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της μελέτης σκοπιμότητας, η εφαρμογή της ελεγχόμενης στάθμευσης στο κέντρο του Ηρακλείου θα έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση της ροής επισκεπτών και πεζών, ενισχύοντας έτσι και την εμπορική κίνηση.
Η συγκεκριμένη περιοχή στην οποία προτείνεται να εφαρμοστεί το σύστημα είναι το τμήμα του κέντρου που περικλείεται από τις οδούς Μελίνας Μερκούρη, Ηλέκτρας Αποστόλου, Αγάπης και Κουντουριώτη. Σύμφωνα με τη μελέτη, σε αυτή την περιοχή υπάρχει μεγάλος αριθμός νόμιμων θέσεων στάθμευσης. Τέλος, όπως εξήγησε ο κ. Ματσούκης, θα προβλέπονται 3 κατηγορίες θέσεων στάθμευσης: για μόνιμους κατοίκους, για επισκέπτες και για ειδικές και επαγγελματικές χρήσεις.
«Προτεραιότητα» χαρακτήρισε από την πλευρά του την ελεγχόμενη στάθμευση ο δήμαρχος Σταύρος Γεωργόπουλος, τονίζοντας ότι το Ηράκλειο έχει υποστεί μεγάλη κυκλοφοριακή συμφόρηση. Παράλληλα, σημείωσε ότι θα δοθεί μία θέση στάθμευσης ανά οικογένεια, ενώ δεσμεύτηκε για τη μη εφαρμογή του συστήματος (εκτός της πιλοτικής εφαρμογής στη Μαρίνου Αντύπα), εάν πρώτα δεν υπάρξει ολοκληρωμένη μελέτη εφαρμογής. Μάλιστα, ο κ. Γεωργόπουλος αποκάλυψε ότι για τον νέο σταθμό του ΗΣΑΠ στο Ψαλίδι ο Δήμος βρίσκεται στη διαδικασία τοποθέτησης εργολάβου.
«Υπέρ» με… υποσημειώσεις
Υπέρ της ελεγχόμενης στάθμευσης τάχθηκε επί της αρχής ο επικεφαλής της παράταξης της μείζονος μειοψηφίας ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ Γιώργος Μαστοράκος, υπενθυμίζοντας ότι παρόμοιο σύστημα είχε εφαρμοστεί και στη δεκαετία του 1990, με μεγάλη επιτυχία. Ο κ. Μαστοράκος ζήτησε στη μελέτη εφαρμογής να ληφθούν υπόψη ο αριθμός των ιδιοκτησιών στην περιοχή του κέντρου, καθώς και να υπάρξει ειδική πρόβλεψη για τα κτήρια που έχουν ιδιόκτητα πάρκινγκ.