Την κυκλοφοριακή μελέτη για την περιοχή της Καναπίτσας που εκπόνησε η ερευνητική ομάδα του συγκοινωνιολόγου καθηγητή του Πανεπιστημίου Πατρών Ευάγγελου Ματσούκη ενέκρινε κατά πλειοψηφία το Δημοτικό Συμβούλιο της πόλης, όπως είχαμε προαναγγείλει σε προηγούμενο φύλλο της «Α».
Σύμφωνα με την εισήγηση του μελετητή, στόχος της μελέτης είναι η καλύτερη διευθέτηση της κυκλοφορίας στην περιοχή, η μείωση των καθυστερήσεων και η αποφυγή των τροχαίων ατυχημάτων.
Με βάση τα παραπάνω, η μελέτη συμπεριλαμβάνει μια σειρά μονοδρομήσεων, διαμορφώσεων κόμβων και αναβαθμίσεων πεζοδρόμων.
Στην τοποθέτησή του ο δήμαρχος Ηρακλείου Σταύρος Γεωργόπουλος υποστήριξε ότι το θέμα έχει συζητηθεί διεξοδικά με τους κατοίκους της περιοχής, οι οποίοι είναι θετικοί, όπως είπε, απέναντι στις προτεινόμενες ρυθμίσεις.
Από την πλευρά του ο κ. Ματσούκης, σημείωσε ότι η συγκεκριμένη μελέτη έχει εκπονηθεί εδώ και μήνες, διάστημα κατά το οποίο η ερευνητική ομάδα έχει δεχτεί πολλές υποδείξεις από τους δημοτικούς συμβούλους.
Επίθεση από τον Κ. Κουτρούλη
Πρώτος πήρε τον λόγο από τη μειοψηφία ο ανεξάρτητος δημοτικός σύμβουλος Κυριάκος Κουτρούλης, ο οποίος ξεκίνησε με μια γενικότερη τοποθέτηση.
Συγκεκριμένα, ο σύμβουλος της μειοψηφίας εξαπέλυσε δριμεία επίθεση κατά της δημοτικής αρχής και του κ. Ματσούκη για την εφαρμογή κυκλοφοριακών ρυθμίσεων, για τις οποίες, όπως είπε, δεν υπάρχει απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου.
Ως παράδειγμα, ο κ. Κουτρούλης έφερε την τοποθέτηση κώνων στη συμβολή των οδών Ηρακλείου και Κουντουριώτου, ενώ απαίτησε την αναίρεση όλων αυτών των ρυθμίσεων.
Στη συνέχεια, ο ανεξάρτητος δημοτικός σύμβουλος αναφέρθηκε στη μελέτη για την Καναπίτσα, υποστηρίζοντας ότι πρόκειται για ρυθμίσεις που θα προκαλέσουν σύγχυση. «Θεωρώ ότι οι ρυθμίσεις που προτείνετε θα δημιουργήσουν αναστάτωση», σημείωσε χαρακτηριστικά και συμπλήρωσε: «Θα συμφωνήσω να γίνει άμεσα ό,τι αφορά τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων, δηλαδή πεζοδρομήσεις και αναβαθμίσεις δρόμων. Με τις άλλες παρεμβάσεις θα δημιουργήσετε προβλήματα».
Τέλος, ο κ. Κουτρούλης δεν παρέλειψε να επισημάνει την απουσία από τη μελέτη ρυθμίσεων για την οδό Αγίου Νεκταρίου, στην οποία βρίσκονται δύο σχολεία.
Απαντώντας στις αιτιάσεις του κ. Κουτρούλη, ο δήμαρχος υποστήριξε ότι η εκτίμηση για το τι συνιστά διευκόλυνση των κατοίκων είναι υποκειμενική, ενώ εξήγησε ότι ο Δήμος μπορεί να μην προχωρήσει άμεσα στην υλοποίηση όλων των ρυθμίσεων, αλλά σε τμηματική εφαρμογή τους.
Παρεμβάσεις από τον Β. Λυκούρα
Στη συνέχεια τον λόγο πήρε ο επικεφαλής της παράταξης της ελάσσονος μειοψηφίας ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ Βασίλης Λυκούρας, ο οποίος πρότεινε συγκεκριμένες παρεμβάσεις επί των προβλεπόμενων ρυθμίσεων.
Συγκεκριμένα, ο επικεφαλής της ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ πρότεινε τη μετροπή σε ήπιας κυκλοφορίας του τμήματος της οδού Μενελάου, μεταξύ των οδών Ζεφύρου και Βάκχου, πρόταση που έγινε δεκτή από τον μελετητή. Ο ίδιος σύμβουλος πρότεινε να παραμείνει διπλής κατεύθυνσης το τμήμα της οδού Δεκελείας μεταξύ των οδών Βάκχου και Τεμπών -αντί να μονοδρομηθεί όπως προβλέπει η μελέτη-, καθώς και να τοποθετηθεί μεσαία νησίδα και να απαγορευθεί τελείως η στάθμευση. Ο μελετητής δεσμεύτηκε για την αξιολόγηση της συγκεκριμένης πρότασης στη φάση της εφαρμογής των σχετικών ρυθμίσεων.
Τελικά, η εισήγηση της ερευνητικής ομάδας εγκρίθηκε από το Σώμα κατά πλειοψηφία. «Παρών» δήλωσαν οι κ.κ. Κουτρούλης, Λυκούρας και Μαρία Παντερή, καθώς και η πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Νόρα Κατέχη.
Τέλος, από την ψηφοφορία απείχε η σύμβουλος της μείζονος μειοψηφίας Μαρία Ιγγλέση, σε ένδειξη διαμαρτυρίας για τη μη έγκαιρη ενημέρωση των συμβούλων για τις τελικές προτάσεις της μελέτης.
Ποιες παρεμβάσεις προβλέπει η μελέτη
Αναλυτικά, οι ρυθμίσεις που προτείνονται για την περιοχή της Καναπίτσας από την κυκλοφοριακή μελέτη, είναι οι εξής:
1. Μονοδρόμηση οδού Μενελάου, από τηνοδό Αντιγόνης προς και μέχρι την οδό Βάκχου.
2. Παρέμβαση – διαμόρφωση στο τρίγωνο στη συνάντηση των οδών Ιφιγενείας και Μενελάου.
3. Μονοδρόμηση της οδού Μιαούλη από την οδό Βάκχου προς και μέχρι την οδό Αντιγόνης.
4. Μονοδρόμηση της οδού Δεκελείας: α) από τη συνάντησή της με την οδό Βάκχου προς και μέχρι την οδό Αχαιών (στο ύψος του πάρκου) και β) από την οδό Δρυάδων προς και μέχρι την οδό Τεμπών.
5. Μονοδρόμηση της οδού Αχαιών από την οδό Δεκελείας προς και μέχρι τη συνάντησή της με την οδό Δρυάδων.
6. Μονοδρόμηση της οδού Βοιωτίας από τη συνάντησή της με την οδό Δάφνιδος προς και μέχρι την Λεωφόρο Ηρακλείου.
7. Μονοδρόμηση της οδού Παναθηναίων από την οδό Δεκελείας προς και μέχρι την οδό Δρυάδων (ως αντίδρομος θα χρησιμεύει η ήδη μονοδρομημένη οδός Ελευσινίων).