Το έντονο κυκλοφοριακό πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί στη -διαδημοτική- οδό Θεσσαλίας, στα όρια του Δήμου Ηρακλείου με τον Δήμο Αμαρουσίου, αλλά και των γύρω δρόμων της περιοχής του Κάτω Ψαλιδίου, ήρθε στο προσκήνιο το τελευταίο διάστημα, μετά από παρεμβάσεις δεκάδων κατοίκων που δηλώνουν απηυδισμένοι από την κατάσταση στην περιοχή.
Συγκεκριμένα, η οδός Θεσσαλίας είναι ένας στενός δρόμος, πλάτους μόλις τεσσάρων μέτρων, που όμως δέχεται όλη τη διαμπερή κυκλοφορία των οχημάτων που κινούνται από τον σταθμό Ειρήνη του ΗΣΑΠ και τα κοντινά εμπορικά κέντρα της περιοχής και τα οποία θέλουν να στρίψουν αριστερά στη Λεωφόρο Κύμης. Ελλείψει ανισόπεδου κόμβου, που θα οδηγούσε τα οχήματα στο απέναντι ρεύμα της Λεωφόρου (προς Γαλάτσι), ο μικρός αυτός δρόμος δέχεται καθημερινά υπέρμετρο κυκλοφοριακό φόρτο, ενώ δεν διαθέτει καν πεζοδρόμια, με αποτέλεσμα οι πόρτες των σπιτιών να ανοίγουν στην κυριολεξία πάνω στο οδόστρωμα!
Το θέμα αναδείχθηκε σε όλη του τη διάσταση στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Ηρακλείου της 20ής Σεπτεμβρίου, στο οποίο υπήρχε εισήγηση της διοίκησης για μονοδρόμηση του τμήματος της οδού Παπαϊωάννου, από Μαρ. Αντύπα προς και έως την οδό Κηφισιάς και του τμήματος της οδού Κηφισιάς, από την οδό Παπαϊωάννου προς και έως την οδό Θεσσαλίας.
Στην εισήγησή του, ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών Γιώργος Βλαντής έκανε λόγο για «επείγον θέμα», το οποίο έχει προκύψει επίσης ύστερα από αιτήματα δεκάδων δημοτών. «Το θέμα της οδού Παπαϊωάννου έχει τεθεί μετ’ επιτάσεως, καθώς ο δρόμος δέχεται πάρα πολύ μεγάλα φορτία, κυρίως υπερτοπικής κυκλοφορίας», εξήγησε ο Γ. Βλαντής, σημειώνοντας ότι «η διπλή κατεύθυνση, σε συνδυασμό με τον φόρτο σε στάθμευση της περιοχής, καθιστά επιτακτική την ανάγκη για τις προτεινόμενες μονοδρομήσεις». Ο ίδιος επισήμανε ότι η οδός Θεσσαλίας αποτελεί την κύρια διέξοδο των οχημάτων που κινούνται από τον σταθμό Ειρήνη του ΗΣΑΠ στον συγκεκριμένο κόμβο, κάνοντας λόγο για τις συνέπειες «ενός πολύ κακού κυκλοφοριακού σχεδιασμού στην περιοχή», που αναγκάζει τον Δήμο να επιλέγει «ποιες περιοχές θα ταλαιπωρεί κάθε φορά».
Ωστόσο, η εισήγηση αυτή προκάλεσε την αντίδραση πολλών δημοτικών συμβούλων, τόσο της μειοψηφίας όσο και της πλειοψηφίας, που εκτίμησαν ότι μια τέτοια κίνηση θα προσθέσει ακόμα περισσότερο φόρτο στην οδό Θεσσαλίας και ζήτησαν να αναβληθεί το θέμα και να εξεταστεί νέος τρόπος επίλυσής του. Παράλληλα, ζήτησαν τη συνεργασία με τον όμορο Δήμο Αμαρουσίου, αλλά και την ολοκλήρωση της κυκλοφοριακής μελέτης του Κάτω Ψαλιδίου, ώστε να υπάρχει μια συνολικότερη εικόνα της κυκλοφορίας στην περιοχή.
Στο ίδιο πλαίσιο κινήθηκαν και οι παρεμβάσεις παρισταμένων κατοίκων της οδού Θεσσαλίας, οι οποίοι δήλωσαν αγανακτισμένοι με την ισχύουσα κατάσταση, αλλά και του εκπροσώπου του Εκκλησιαστικού Συμβουλίου της Ενορίας Αγίων Αποστόλων Αμαρουσίου (ο συγκεκριμένος ναός βρίσκεται στην οδό Θεσσαλίας).
Τελικά, το θέμα αναβλήθηκε ύστερα από παρέμβαση του δημάρχου Παντελή Βλασσόπουλου, ο οποίος μάλιστα έκανε λόγο για έναν «γόρδιο δεσμό», που έχει να λύσει η διοίκηση, ζητώντας όμως απ’ όλους «να υπάρχει εμπιστοσύνη ότι προασπίζουμε τα συμφέροντα της πόλης».
ΑΡΕΤΗ ΚΟΤΣΟΛΑΚΟΥ