Σε ενημέρωση του Δημοτικού Συμβουλίου Ηρακλείου, κατά τη διάρκεια της τελευταίας συνεδρίασης πριν τις θερινές διακοπές, προχώρησε η διοίκηση των ΗΣΑΠ για τα δυο έργα που σχεδιάζει να υλοποιήσει στην πόλη, το υπόγειο πάρκινγκ στην κεντρική πλατεία και τον σταθμό του Ηλεκτρικού στο Ψαλίδι. Ωστόσο, πολλοί ήταν οι δημοτικοί σύμβουλοι της μειοψηφίας οι οποίοι χαρακτήρισαν την ενημέρωση «ελλιπή και πρόχειρη».
Η ενημέρωση έγινε από τον διευθύνοντα σύμβουλο των ΗΣΑΠ Χαράλαμπο Αραπατσάκο, τον διευθυντή Έργων Νικόλαο Αλεξαντωνάκη και την αρχιμηχανικό Ιουλία Καμπάνη.
Ο δήμαρχος Σταύρος Γεωργόπουλος, πριν ξεκινήσει η ενημέρωση, εξήρε την καλή συνεργασία της δημοτικής αρχής με την εταιρία «ΗΣΑΠ Α.Ε.», καθώς και την άμεση ανταπόκρισή της στα αιτήματα της δημοτικής αρχής.
«Σε εξέλιξη τα έργα»
Στη συνέχεια το λόγο πήρε ο διευθύνων σύμβουλος της «ΗΣΑΠ Α.Ε.» Χ. Αραπατσάκος, ο οποίος ενημέρωσε το Σώμα για την πορεία του έργου κατασκευής του υπόγειου πάρκινγκ στην κεντρική πλατεία της πόλης. Όπως εξήγησε, η προμελέτη έχει εγκριθεί κι αναμένεται άμεσα να ξεκινήσει και η εκπόνηση της τελικής μελέτης. Μάλιστα, διαβεβαίωσε το Σώμα ότι σε περίπτωση που δεν ευοδωθεί η χρηματοδότηση του έργου μέσω ΣΔΙΤ (Συμπράξεις Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα), θα επιχειρήσουν να βρουν οικονομικούς πόρους για την αποπεράτωση του έργου μέσω ΕΣΠΑ. Προοπτική με την οποία συντάχθηκε και ο δήμαρχος Σταύρος Γεωργόπουλος.
Η αρχιμηχανικός Ιουλία Καμπάνη έδωσε λεπτομέρειες για το πώς θα είναι κατασκευασμένο το πάρκινγκ, το οποίο θ’ αποτελείται από τρία υπόγεια επίπεδα, με 330 θέσεις στάθμευσης (συνολικά θα φτάνει τα 3 στρέμματα), ενώ ο δεύτερος όροφος θα συνδέεται με τον σταθμό των ΗΣΑΠ. Η είσοδος του σταθμού θα είναι από την οδό Πρασίνου Λόφου και η έξοδος στην οδό Κηφισιάς. Η κ. Καμπάνη υπογράμμισε ότι προβλέπεται να γίνει αποκατάσταση, επιγείως, της οδού Μελίνας Μερκούρη και σύνδεσή της με την οδό Κηφισιάς. Επίσης, πρόσθεσε ότι προβλέπεται η φύτευση της πλατείας.
Στη συνέχεια η κ. Καμπάνη έδωσε και τεχνικές λεπτομέρειες και για τον επικείμενο σταθμό στο Ψαλίδι, ο οποίος θα έχει δύο αποβάθρες 119 μέτρων η καθεμία, με βοηθητικούς χώρους 80 τ.μ., ενώ θα διαθέτει ασανσέρ και κυλιόμενες σκάλες. Επίσης, θα κατασκευαστεί πεζογέφυρα που θα συνδέει τις δύο πλευρές, ενώ θα είναι κατασκευασμένος σύμφωνα με τη φιλοσοφία των περισσοτέρων σταθμών των ΗΣΑΠ.
Από την πλευρά του, ο κ. Αραπατσάκος για το εν λόγω έργο υπενθύμισε στους δημοτικούς συμβούλους την επιτυχημένη λειτουργία του πρόχειρου σταθμού στο ίδιο σημείο πριν τους Ολυμπιακούς Αγώνες. Όσον αφορά στην προμελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων τόνισε ότι έχει ήδη εγκριθεί, ενώ διευκρίνισε ότι έχει εκπονηθεί και κυκλοφοριακή μελέτη.
Ο διευθύνων σύμβουλος των ΗΣΑΠ τόνισε ότι το γραφείο του είναι ανοιχτό σε όλους και ανέφερε ότι, τόσο ο ίδιος όσο και οι συνεργάτες του, είναι διαθέσιμοι για παρατηρήσεις και συμβουλές. Δεσμεύτηκε δε να στείλει τους φακέλους των μελετών στον δήμαρχο προκειμένου αυτός με τη σειρά του να τους προωθήσει στους δημοτικούς συμβούλους, ούτως ώστε να ενημερωθούν.
Παράλληλα έσπευσε να διευκρινίσει ότι οι ΗΣΑΠ δεν αποτελούν πολιτικό γραφείο, λέγοντας χαρακτηριστικά: «Ήρθαμε για μια πρώτη γνωριμία. Όλα τα στοιχεία θα είναι στη διάθεσή σας. Το έργο μας έρχεται να καλύψει τις ανάγκες σας. Θέλουμε να κάνουμε πράγματα για να εξυπηρετήσουμε τους Ηρακλειώτες».
«Ελλιπής ενημέρωση»
Ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας Γιώργος Μαστοράκος, αλλά και ο επικεφαλής της παράταξης ΗΡΑΚΛΕΙΟ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΠΟΛΗ, Νίκος Μπάμπαλος, τόνισαν ότι δεν μπορεί να γίνει ουσιαστική συζήτηση για το θέμα του πάρκινγκ, καθώς το Σώμα δεν έχει στη διάθεσή του τα στοιχεία της μελέτης. Ενδεικτικά, ο κ. Μαστοράκος αναρωτήθηκε, εάν στη προμελέτη έχουν ληφθεί υπόψη οι αγωγοί που υπάρχουν στην περιοχή.