Επιμέλεια: Ξένια Γιαννάκου – Από την έντυπη έκδοση της καθημερινής ΑΜΑΡΥΣΙΑΣ Κηφισιά – Νέα Ερυθραία – Εκάλη, Διόνυσος 11/03/2022
«Επεμβαίνουν στις Αδάμες και καταλαμβάνουν με τροποποίηση ρυμοτομικού σχεδίου ένα μεγάλο τμήμα πρασίνου που υπάρχει τώρα. Δημιουργούν ένα μεγάλο παραλληλόγραμμο roundabout, μπαίνοντας 200 μέτρα μέσα στον αστικό ιστό στην Ερμιόνης…». Με αυτή την εφιαλτική εικόνα παρουσίασε πριν από λίγες εβδομάδες στην Αμαρυσία, ο αντιδήμαρχος και προεδρεύων της αρμόδιας επιτροπής Αλέξιος Μακρής, τα έργα που σχεδιάζονται να πραγματοποιηθούν -ως συνοδά στην τοποθέτηση διοδίων στη Βαρυμπόμπη- στην ταλαιπωρημένη από τις φωτιές του περασμένου καλοκαιριού, περιοχή των Αδαμών.
Για το σημαντικότατο αυτό ζήτημα, τον λόγο παίρνει τώρα η τοπική κοινωνία, μέσω του Πολιτιστικού και Εξωραϊστικού Συλλόγου «Ο Κηφισσός» και του προέδρου του Θεοχάρη Αποστόλου, ο οποίος τονίζει στην Αμαρυσία ότι αυτό το έργο μόνο επιζήμιο μπορεί να είναι.
Ο Σύλλογος έχει χαρακτηρίσει «τερατούργημα» το έργο. Μπορείτε να περιγράψετε τη ζημιά που αναμένεται αυτό να προκαλέσει στην περιοχή;
Ο Σύλλογος μας από την πρώτη στιγμή που έλαβε γνώση της πρόθεσης του Υπουργείου Υποδομών περί κατασκευής των συνοδών έργων στο Κόμβο Ελαιών – Ερμιόνης εξέφρασε τη σθεναρή αντίθεσή του.
Η αντίδραση δε αυτή δεν ήταν αναίτια καθόσον η κατασκευή ενός κυκλικού κόμβου, ως σχεδιάζεται, εντός μιας αστικής περιοχής αμιγούς κατοικίας, όπως οι Αδάμες, μόνο επιζήμια μπορεί να κριθεί.
Για να απαντήσω στην ουσία του ερωτήματος, με στοιχεία και όχι αόριστα θα πρέπει να περιγραφεί το έργο.
Προγραμματίζεται η κατασκευή ενός κυκλικού κόμβου στο ύψος της γέφυρας Ερμιόνης ο οποίος θα τέμνει την οδό Ερμιόνης ως και το ύψος της οδού Λακωνίας και στη συνέχεια διερχόμενος εντός του κοινόχρηστου χώρου πρασίνου (στο σημείο πίσω από το υφιστάμενο περίπτερο της οδού Ερμιόνης) θα καταλήγει στην Εθνική Οδό όπου με την ύπαρξη φαναριού θα διοχετεύει τα οχήματα σε οδό επιτάχυνσης προς τον Πειραιά.
Αρχικά πρέπει να ξεκαθαριστεί ότι η γέφυρα Ερμιόνης κατασκευάστηκε με σκοπό τη σύνδεση της περιοχής των Αδαμών και μόνο με τη Νέα Κηφισιά και ότι η οδός Ερμιόνης δεν μπορεί να θεωρηθεί συλλεκτήρια οδός, δηλαδή με απλά λόγια δρόμος ικανός να συγκεντρώνει και να διοχετεύει μεγάλο φόρτο οχημάτων.
Όλα δε τα παραπάνω γίνονται σε άμεση σύνδεση την κατεδάφιση της γέφυρας Βαρυμπόμπης και την αποστολή όλων των οχημάτων που θα κινούνται από βορειότερες περιοχές του Δήμου μας (Νέα Ερυθραία, Εκάλη, κλπ.), αλλά και από τον Άγιο Στέφανο στον άνω κόμβο και με σκοπό την έξοδο τους στην Εθνική Οδό, η οποία είναι ένας κλειστός αυτοκινητόδρομος.
Επομένως ναι, είναι τερατούργημα να καταστρέφεις κοινόχρηστο χώρο πρασίνου, να αυξάνεις αναίτια το φόρτο κυκλοφορίας, καθόσον υπολογίζεται πολλαπλασιασμός του και σε ποσοστά άνω του 100% τόσο στον κυκλικό κόμβο, όσο και σε άλλες οδούς όπως η οδός Τροιζηνίας (κατεύθυνση προς Αδάμες), η οδός Ερυμάνθου, κλπ.
Και το ερώτημα είναι έχει ο άνω κόμβος και η οδός Ερμιόνης τη τεχνική δυνατότητα να αποδεχτούν τον άνω φόρτο; Η εύλογη απάντηση είναι όχι, λόγω των τεχνικών προδιαγραφών τους.
Και βέβαια την ίδια ώρα, οι οδηγοί θα ψάχνουν άλλες διεξόδους διόδου στους κάθετους δρόμους της συνοικίας μας για να αποφύγουν το μποτιλιάρισμα τόσο στην πορεία τους προς τον κόμβο και κυρίως κατά την αναμονή τους στο φανάρι εξόδου προς την Εθνική Οδό.
Άρα όλα τα ανωτέρω, ήτοι η κυκλοφοριακή επιβάρυνση, η καταστροφή χώρου πρασίνου, η αύξηση του κινδύνου ατυχημάτων, κλπ., μόνο ως επιζήμια μπορεί να κριθεί.
Ποιες είναι οι κινήσεις που έχετε κάνει μέχρι τώρα κατά του έργου και πώς θα συνεχίσετε από εδώ και πέρα;
Ο Σύλλογος άμεσα ενήργησε προς αποτροπή των άνω έργων στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων του.
Στις σχετικές δε ενέργειές του πρέπει να ειπωθεί ότι είχε και τη συνδρομή του Δήμου Κηφισιάς, ο οποίος ομόφωνα δια του Δημοτικού Συμβουλίου του έχει καταδικάσει την κατασκευή των άνω έργων.
Συγκεκριμένα λοιπόν ο Σύλλογος δια εμού και του κ. Ζαφειρούλη, μέλους του Διοικητικού Συμβουλίου, τοπογράφου μηχανικού, συμμετέχει ανελλιπώς στη Διαδημοτική Επιτροπή αποτροπής των έργων στη Βαρυμπόμπη αλλά και στις Αδάμες.
Επίσης στις 10.1.2022 πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με το Δήμο εκδήλωση ενημέρωσης των κατοίκων της Νέας Κηφισιάς στο αμφιθέατρο του 3ου Λυκείου Κηφισιάς. Η άνω εκδήλωση ήταν απόλυτα επιτυχής με την παρουσία μεγάλου αριθμού κατοίκων, του δημάρχου Κηφισιάς, βουλευτών του Βόρειου Τομέα, του αρμόδιου εντεταλμένου συμβούλου της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου μας και αρκετών δημοτικών συμβούλων.
Στην άνω δε ενημέρωση, πέρα από την ομόθυμη καταδίκη των έργων ο Σύλλογος παρουσίασε και εναλλακτικές λύσεις, συνιστάμενες α) σε άμεση δημιουργία λωρίδας εξόδου στο ίδιο σχεδόν σημείο που σήμερα καταλήγει η ράμπα εξόδου προς Πειραιά της γέφυρας Βαρυμπόμπης, και β) επαναφέροντας το αίτημα προς την κατασκευή του fly over στον ΑΚ Ιλισίων σε επόμενο χρονικό διάστημα.
Το μότο μας δε, είναι η δημιουργία ενός ασφαλούς οδικού δικτύου με το άνοιγμα των παραδρόμων της Εθνικής Οδού.
Λίγες μέρες μετά, στις 16.1.2022, οργανώσαμε με τη συνδρομή του Τμήματος Πρασίνου του Δήμου συμβολική δεντροφύτευση στην οδό Ερμιόνης, εκεί που θέλουν να κάνουν τα έργα, και την ίδια ημέρα ξεκινήσαμε τη συλλογή υπογραφών από τους πολίτες που αντιδρούν στην τέλεση των άνω έργων.
Ήδη έχουν συγκεντρωθεί γύρω στις 600 υπογραφές και συνεχίζουμε κάνοντας κάλεσμα σε όλους να υπογράψουν, ερχόμενοι σε επικοινωνία μαζί μας.
Ακολούθησε η κατάθεση αίτησης θεραπείας στο Υπουργείο Περιβάλλοντος περί ακύρωσης των έργων.
Τέλος υπήρξε σχετική συνάντηση με τον αρμόδιο υφυπουργό Υποδομών κ. Γιώργο Καραγιάννη στον οποίο παρουσιάσαμε τις αντιθέσεις μας αλλά και συγκεκριμένες προτάσεις και αναμένουμε τον προγραμματισμό και νέας συνάντησης μαζί του.
Ο σύλλογος έχει έλθει σε επικοινωνία με διάφορους βουλευτές τόσο της συμπολίτευσης όσο και της Μείζονος και Ελάσσονος Αντιπολίτευσης οι οποίοι έδειξαν ενδιαφέρον και πρόθεση συνδρομής μας.
Τους ευχαριστώ όλους για τις ενέργειές τους.
Σχετικά δε έχει αναρτηθεί στη σελίδα μας και σε άλλες σελίδες κοινωνικής δικτύωσης δελτίο Τύπου – ευχαριστήρια επιστολή.
Αυτά λοιπόν προλάβαμε να κάνουμε και βρισκόμαστε σήμερα σε φάση αναμονής της τελικής συνάντησης μας με τους αρμόδιους φορείς, αλλά και απάντησης της Διοίκησης στην αίτηση θεραπείας έτσι ώστε να οργανώσουμε και να ανακοινώσουμε εγκαίρως τις επόμενες ενέργειές μας.
Οι επόμενες δε ενέργειες θα είναι ενέργειες κλιμάκωσης του αγώνα μας.
Θέλω να ευχαριστήσω όλα τα λοιπά μέλη του Συμβουλίου για την τέλεση των άνω ενεργειών, καθόσον μόνο με συλλογική προσπάθεια έχουν επιτευχθεί. Ευχαριστώ λοιπόν τον κ. Μιχαλίτση γενικό γραμματέα του Συλλόγου, κ. Μητρέλη, αντιπρόεδρο, την κ. Αλιβανογλου ταμία, την κ. Αβδελά, αναπληρώτρια γραμματέα, τον κ. Ζαφειρούλη μέλος του Δ.Σ και τεχνικό μας σύμβουλο, αλλά και τον κ. Καπετάνιο, Πατρίκιο και την κ. Χαριτάκη, μέλη του ΔΣ για τη συνδρομή τους προς το πρόσωπό μου.
Θεωρείτε ότι οι πολίτες της ευρύτερης περιοχής έχουν ενημερωθεί επαρκώς για το ζήτημα; Τι περισσότερο μπορεί να γίνει;
Ο κόσμος σε ένα βαθμό έχει ενημερωθεί. Θα πρέπει να συνεκτιμηθεί σε αυτό και τα ευρύτερα γεγονότα που μας κατακλύζουν καθημερινά, όπως η πανδημία ή η κρίση στην Ουκρανία. Παρόλα αυτά όπως αποδεικνύεται και από τη συγκέντρωση των υπογραφών υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον και αντίδραση.
Ως προς τι πρέπει να γίνει η απάντηση είναι σαφής. Να κλιμακωθεί η ενημέρωση όλων των κατοίκων της Κηφισιάς και κατοίκων όμορων δήμων.
Γνωρίζω δε ότι ο Δήμος κινείται προς αυτή την κατεύθυνση με την εκτύπωση χιλιάδων ενημερωτικών φυλλαδίων, την οργάνωση διαδικασίας υπογραφών και την τοποθέτηση πανό, που θα συμπληρώσουν τα ήδη (2) αναρτημένα από εμάς.
Την ίδια στιγμή κρίσιμη είναι και η δική σας συμμετοχή ως Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης.
Για αυτό λοιπόν σας ευχαριστώ θερμά για τη δυνατότητα που μου δίνεται να εκφράσω ως πρόεδρος του Δ.Σ του συλλόγου μας τις θέσεις μας και καλώ, παρακαλώ, και άλλα Μέσα, τοπικά ή και πανελλήνιας εμβέλειας, να ασχοληθούν με το θέμα.
Διαβάστε: Γ. Θωμάκος: Είμαστε αντίθετοι στη λειτουργία νέας λατομικής δραστηριότητας στο Πεντελικό