Με νέα τριετή παράταση στην τοποθέτηση και λειτουργία πλευρικών σταθμών διοδίων, αποφάσισε το υπουργείο Υποδομών να συνεχίσει τη σύμβαση της Ιόνιας Οδού.
Με την απόφαση αυτή, μετατίθεται χρονικά -έως τα τέλη Δεκεμβρίου 2027- το ζήτημα των διοδίων σε Βαρυμπόμπη και Άγιο Στέφανο χωρίς να δίνεται οριστική λύση ενώ παράλληλα το ελληνικό δημόσιο θα κληθεί να καταβάλλει νέες αποζημιώσεις στην παραχωρησιούχο.
Υπενθυμίζεται ότι, όπως έχει δηλώσει το 2024 ο υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος, όσο δεν λειτουργούσαν διόδια στους δύο αυτούς κόμβους, το Δημόσιο κατέβαλλε ετησίως 25 εκατ. ευρώ ως αποζημίωση στην παραχωρησιούχο εταιρεία.
Τώρα, στα δεκάδες εκατομμύρια που έχει πληρώσει έως σήμερα το Ελληνικό Δημόσιο, για τη μη εγκατάσταση διοδίων σε Βαρυμπόμπη, Άγιο Στέφανο και Χαλκίδα, θα προστεθούν -σύμφωνα με πληροφορίες του «Έθνους»- άλλα 12,7 εκατ. ευρώ, χρήματα που καλύπτουν στην προσεχή τριετία, ως αποζημίωση σε κατασκευαστή και παραχωρησιούχο για τη νέα καθυστέρηση. Ο τελικός λογαριασμός που θα κληθεί να πληρώσει το Δημόσιο θα είναι πιθανότατα μεγαλύτερος, καθώς στη συμφωνία ορίζεται επίσης ότι λόγω της μη λειτουργίας των πλευρικών Σταθμών Διοδίων Βαρυμπόμπης και Αγίου Στεφάνου καθώς και του Μετωπικού Σταθμού Διοδίων του Κλάδου Σχηματάρι – Χαλκίδα μετά το τέλος κάθε εξαμήνου της τριετούς παράτασης θα εξετάζονται αιτήματα αποζημίωσης ως αντιστάθμισμα για την απώλεια εσόδων λόγω γεγονότων ευθύνης του Δημοσίου. Σημειώνεται ότι, το Δημόσιο έχει καταβάλει σε αποζημιώσεις προς την Νέα Οδό, ποσό ύψους 112,56 εκ. ευρώ από το 2017 έως τα τέλη του 2024. Οι αποζημιώσεις αφορούν και στις επιπτώσεις που έχει η μη λειτουργία τους στον Μετωπικό Σταθμό Διοδίων Αφιδνών.
Η γέφυρα της Βαρυμπόμπης
Ο Νίκος Ταχιάος είχε χαρακτηρίσει τη γέφυρα της Βαρυμπόμπης «γερασμένη», τονίζοντας ότι «πρέπει άμεσα να δρομολογηθούν παρεμβάσεις σε αυτή, καθώς βούληση της ηγεσίας του Υπουργείου είναι να προχωρήσει άμεσα στα όσα απαιτούνται και να δοθεί οριστική λύση. Η γέφυρα θα πρέπει να ανακατασκευαστεί ή να κατεδαφιστεί ανεξαρτήτως από το εάν μπουν διόδια στη Βαρυμπόμπη».
Σύμφωνα πάντα με τις πληροφορίες του «Έθνους», στο χρονοδιάγραμμα, το οποίο συνοδεύει τη συμφωνία παράτασης της σύμβασης με την Ιόνια Οδό, καθορίζεται η 20ή Αυγούστου 2025 ως ημερομηνία έναρξης των πρόδρομων εργασιών, ενώ η έναρξη κατασκευής τοποθετείται περίπου ένα μήνα αργότερα με στόχο ολοκλήρωσης την 01.07.2027.
Λεπτομέρειες για κατεδάφιση της γέφυρας, δεν δίνονται ενώ στο κυρίως κείμενο της συμφωνίας αναφέρεται μόνο ότι μελέτες θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί εντός της νέας προθεσμίας.
Το ζήτημα της γέφυρας της Βαρυμπόμπης αλλά και της εγκατάστασης διοδίων σε Βαρυμπόμπη και Άγιο Στέφανο έχει ξεσηκώσει τις τοπικές κοινωνίες, οι οποίες δεν σταματούν να εκφράζουν την αντίθεσή τους σε αυτά τα σχέδια ενώ τα αντίστοιχα Δημοτικά Συμβούλια (Κηφισιάς και Διονύσου) έχουν εκδώσει ψηφίσματα στα οποία τονίζουν «την αμετάκλητη και αδιαπραγμάτευτη διαφωνία τους».