Σε νέα φάση του «πολέμου» για την ανατροπή του σχεδιασμού των πλευρικών διοδίων μπήκε ο Δήμος Κηφισιάς, καθώς τα σχέδια της κυβέρνησης δημιουργούν μεγάλη επιβάρυνση στην όλη περιοχή των Αδαμών, της Κάτω Κηφισιάς και της Κηφισιάς, γενικότερα, αφού ο κυκλοφοριακός φόρτος χαρακτηρίζεται πλέον ως εξωπραγματικός!
Από την άλλη, εφόσον ο Δήμος Κηφισιάς ήταν από την αρχή αντίθετος με το θέμα της δημιουργίας πλευρικών διοδίων, θα ήταν, θεωρητικά και πρακτικά, αδύνατο να συ-ναινέσει τώρα στα νέα σχέδια, ιδιαίτερα που η περίοδος προσαρμογής τους, η οποία και αναμένεται να είναι περισσότερο από τρία χρόνια, θα μεταφέρουν την κίνηση από την Εθνική Οδό μέσω των μικρών σε πλάτος (2,5 με 3 μέτρα) δρόμων των Αδαμών, επιβαρύνοντας περιβαλλο-ντικά την όλη περιοχή, αφού δεν έχουν υπολογιστεί παράπλευροι δρόμοι. Πρόσθετα, δεν έχει ακόμα εκδικαστεί στο Συμβούλιο της Έπικρατείας η προσφυγή του Δήμου Κηφισιάς για την προηγούμενη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ), την οποία είχε υπογράψει και προωθήσει, το 2018, ο τότε αρμόδιος αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος, Ένέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, Σωκράτης Φάμελλος, οπότε για να «προχωρήσει» σε νέα φάση θα πρέπει πρώτα να υπάρξει η απόφαση του Ανωτάτου Δικαστηρίου.
Το νέο σχέδιο
Ωστόσο, σήμερα έχει δημιουργηθεί ένα αλαλούμ από την απόφαση της παρούσας κυβέρνησης, η οποία αποφά-σισε να επιλέξει την πραγματοποίηση του έργου των διοδίων, αποδεχόμενη μια νέα μελέτη, κατά την οποία, για να γίνουν τα πλευρικά διόδια, θα πρέπει πρώτα να καταστραφεί ο υφιστάμενος κόμβος της Βαρυμπόμπης και να δημιουργηθεί ένας παρακείμενος κόμβος, στον σχεδιασμό του οποίου θα μπορέσουν να μπουν και τα πλευρικά διόδια. Όμως, το σχέδιο αυτό είναι μακρόπνοο και μέχρι να ολοκληρωθεί θα επιφέρει, ουσιαστικά, την καταστροφή της Κηφισιάς, καθώς όλη η κίνηση των οχημάτων από την Εθνικό Οδό, αναγκαστικά, θα περνά από τις Αδάμες και την Κάτω Κηφισιά, με απαισιόδοξα αποτελέσματα.
Με Ψήφισμα ο Δήμος Κηφισιάς τάσσεται κατά των «νέων» σχεδίων για τα διόδια
Με ομόφωνη απόφαση (υπ’ αρ. 437/2019) το δημοτικό συμβούλιο, κατά τη 30η συνεδρίασή του στις 11 Δεκεμβρίου, ενέκρινε το παρακάτω Ψήφισμα, με το οποίο ο Δήμος Κηφισιάς τάσσεται κατά της τροποποίησης της Μελέτης Περιβαλλοντικών Έπιπτώσεων, για την κατασκευή και λειτουργία του κόμβου Βαρυμπόμπης.
Πιο συγκεκριμένα, το σχετικό Ψήφισμα αναφέρει:
Ο Δήμος Κηφισιάς
-Τάσσεται κατά της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) με τίτλο: “Τροποποίηση των εγκεκριμένων περιβαλλοντικών όρων (ΚΥΑ 126119/8-2-2007) του τμήματος Μεταμόρφωση – Υλίκη του Αυτοκινητοδρόμου ΠΑΘΕ όπως τροποποιήθηκε, ανανεώθηκε και ισχύει ως προς τον σχεδιασμό, κατασκευή και λειτουργία του Α/Κ Βαρυμπόμπης με την προσθήκη των προσωρινών έργων στον κόμβο των οδών Ελαιών και Ερμιόνης, στην περιοχή Αδάμες του Δήμου Κηφισιάς”, καθώς και της σχετικής Μελέτης Κυκλοφοριακών Επιπτώσεων (ΜΚΕ), η οποία άλλωστε δεν μελετά και δεν προβλέπει καθόλου τις επιπτώσεις κατά τη λειτουργία, δηλαδή τις μόνιμες, αλλά μόνο κατά την κατασκευή των έργων!
-Ζητά από το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής να την απορρίψει, όπως παρομοίως έπραξε και στο παρελθόν και από τα αρμόδια Υπουργεία Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων, καθώς και Περιβάλλοντος και Ενέργειας να μην την κυρώσουν.
-Αντιτίθεται για πολλοστή φορά, στην εγκατάσταση των διοδίων στους Α/Κ Βαρυμπόμπης – Αγ. Στεφάνου, που επαναφέρει η μελέτη – παρά τις σχετικές ανακοινώσεις, πρώην και νυν Υπουργού – και των έργων που συνοδεύουν αυτήν, αλλά και σε κάθε είδος και μορφή διοδίων στην περιοχή μας. Τα πλευρικά αλλά και κάθε διόδια, θα επιβληθούν σε αστικές μετακινήσεις και θα υποβαθμίσουν σημαντικά κυκλοφοριακά και περιβαλλοντικά το οδικό δίκτυο και τις γειτονιές του Δήμου μας, αφού εκεί θα διεισδύσει η υπερτοπική κυκλοφορία για να αποφεύγει τα διόδια.
-Η προβλεπόμενη, από τη μελέτη, διακοπή λειτουργίας της γέφυρας Βαρυμπόμπης τουλάχιστον για δύο έτη όπως εκτιμούμε, θα αυξήσει τον κυκλοφοριακό φόρτο, τόσο στους δύο παραδρόμους δυτικό και ανατολικό της ΕΟ, όσο και στο εσωτερικό οδικό δίκτυο από 160% έως 250%! Ομοίως και ο προτεινόμενος κυκλικός κόμβος (round about) στην Ελαιών/Ερμιόνης θα έχει δυσμενέστατες επιπτώσεις (κυκλοφοριακές και περιβαλλοντικές) στη συνοικία των Αδαμών, αφού διεισδύει στον αστικό ιστό κατά 500-600 μ.
-Προγραμματίζει την περαιτέρω ενημέρωση της τοπικής κοινωνίας και όλων των αρμοδίων αρχών, καθώς και σχετικών εκδηλώσεων διαμαρτυρίας που θα κλιμακωθούν εφόσον χρειαστεί».
Δημήτρης Λιανός: Με λίγες μικρές παρεμβάσεις λύνεται το θέμα
Με ένα ερώτημα «Τί χρειάζεται να συζητούμε για όλο αυτά τα έργα, αφού δεν θέλουμε τα διόδια;» τοποθετήθηκε ο δημοτικός σύμβουλος της μείζονος μειοψηφίας, Δημήτρης Λιανός, κατά τη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, όταν συζητείτο το σχετικό θέμα. Ο κ. Λιανός, ο οποίος είναι μέλος της διαδημοτικής επιτροπής Κηφισιάς – Διονύσου επί του θέματος, καθώς έχει διατελέσει και μέλος της ίδιας επιτροπής και κατά την προηγούμενη τετραετία, θεωρούμενος έτσι ως «καλός γνώστης» του θέματος, επισήμανε στο Σώμα ότι: «Για να έχουμε μια βιώσιμη και άκρως ικανοποιητική λύση, αρκεί να γίνουν δύο με τρεις μικρές παρεμβάσεις επί των υφισταμένων καταστάσεων, προκειμένου να βελτιώσουν την παρούσα κίνηση. Εξάλλου, είναι – πιστεύω – περιττό να συζητούμε για όλο αυτά τα έργα, αφού το γεγονός είναι ένα και μόνο: δεν θέλουμε τα διόδια».
ΦΩΤΟ ΑΡΧΕΙΟΥ