Περιβαλλοντικές & οικονομικές παρενέργειες
Τη σφοδρή αντίθεσή τους στην τοποθέτηση πλευρικών διοδίων σε Βαρυμπόπη και Άγιο Στέφανο έχουν ήδη εκφράσει από κοινού και με μαζικές κινητοποιήσεις τους, Περιφέρεια Αττικής, Δήμοι και κινήματα πολιτών της Βορειονατολικής Αττικής, συστήνοντας, μάλιστα, για το σκοπό αυτό Παναττική Συντονιστική Επιτροπή, προκειμένου να τα αποτρέψουν, όπως έκαναν και στο πρόσφατο παρελθόν. Σε αυτό το πλαίσιο έχουν παρουσιάσει σημαντικά επιχειρήματα που καθιστούν επιβεβλημένη την κατάργηση και των υφιστάμενων σταθμών διοδίων εντός του αστικού ιστού, όπως είναι η μεγάλη οικονομική επιβάρυνση που υφίστανται καθημερινά οι κάτοικοι των παραπάνω δήμων και της Β/Α Αττικής γενικότερα, αλλά και όλοι οι κάτοικοι του λεκανοπεδίου που εργάζονται στις περιοχές αυτές και χρησιμοποιούν αυτοκίνητο για τη μετακίνησή τους, καθώς και η κυκλοφοριακή συμφόρηση που παρατηρείται σε παράδρομους της εθνικής οδού που προκαλεί απίστευτη ταλαιπωρία σε όσους αναγκάζονται να τους χρησιμοποιούν και παράλληλα τους εκθέτει σε σοβαρό κίνδυνο. Το πρόβλημα αναμένεται να επιδεινωθεί ακόμα περισσότερο από την προγραμματισμένη κατασκευή νέων σταθμών διοδίων στη Βαρυμπόπη και τον Άγιο Στέφανο.
Οι κάτοικοι και οι εργαζόμενοι της Βορειοανατολικής Αττικής δεν αντέχουν άλλο την παράλογη πραγματικότητα που βιώνουν καθημερινά στις μετακινήσεις τους.
Η κυκλοφορία μέσω της εθνικής οδού είναι η μόνη ασφαλής επιλογή, ωστόσο, λόγω του υψηλού κόστους των διοδίων, καθίσταται απολύτως απαγορευτική για όλους του πολίτες. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την κυκλοφορία μέσω των ημιτελών και επικίνδυνων παράδρομων που σημαίνει καθημερινή υπερβολική ταλαιπωρία και έκθεση σε κίνδυνο των ανθρώπων που αναγκάζονται να τους χρησιμοποιούν.
Την ίδια ώρα συνεχίζονται οι σχεδιασμοί για νέους σταθμούς διοδίων στο κόμβο της Βαρυμπόπης και του Αγίου Στεφάνου χωρίς να λαμβάνεται υπόψη η σημαντικότατη αύξηση στην τοπική κυκλοφορία. Η κυκλοφορία μέσω των παραδρόμων που παρουσιάζεται ως εναλλακτική δεν αποτελεί λύση καθώς:
• Δεν ανταποκρίνονται στις στοιχειώδεις απαιτήσεις ασφάλειας.
• Δεν είναι δυνατή η εξυπηρέτηση του αυξανόμενου κυκλοφοριακού φόρτου.
• Δεν λαμβάνονται υπόψη οι σαφέστατες επιπτώσεις στο περιβάλλον και την ποιότητα ζωής των κατοίκων.
• Είναι πρακτικά αδύνατη η κατασκευή νέου ή η ουσιαστική βελτίωση του υπάρχοντος ημιτελούς δικτύου παραδρόμων ώστε να εξυπηρετούνται με επάρκεια οι κυκλοφοριακές απαιτήσεις.
• Οι δρόμοι είναι δημόσιο κοινωνικό αγαθό και σε αυτό πρέπει να έχουν πρόσβαση όλοι οι πολίτες.
Ωστόσο, οι συμβάσεις παραχώρησης επιτρέπουν στις εταιρίες να τοποθετούν διόδια μετωπικά και πλευρικά, όπου θέλουν, δυσχεραίνοντας τις μετακινήσεις και καταστρέφοντας το περιβάλλον, καθώς και να αυξάνουν τις τιμές, αδιαφορώντας για τη δυσβάσταχτη οικονομική επιβάρυνση των πολιτών, σε μια δύσκολη οικονομική συγκυρία.
Οι συμβάσεις παραχώρησης αγνοούν:
• Την κυκλοφοριακή ασφυξία που θα προκληθεί στους άξονες Κηφισιάς, Θησέως, Μαραθώνος, Χελμού, Κρυονερίου, Τατοΐου και Χαριλάου Τρικούπη αλλά και τη σημαντική αύξηση της κυκλοφορίας σε δευτερεύουσες οδούς με όλα τα επακόλουθα αρνητικά αποτελέσματα.
• Τις δυσμενείς επιπτώσεις στο περιβάλλον.
• Τη ζημιά από την υπέρμετρη κατανάλωση καυσίμου και από την καταπόνηση των κινητήρων των οχημάτων που θα κινούνται εκτός εθνικής οδού.
• Τον αποκλεισμό και τον οικονομικό στραγγαλισμό περιοχών που αποτελούν μόνιμη κατοικία αλλά και τόπο εργασίας εκατοντάδων χιλιάδων ανθρώπων.
• Την οικονομική επιβάρυνση των πολιτών, που θα αναγκάζονται να χρησιμοποιούν την εθνική πληρώνοντας διόδια.