Δέσμευση Σπίρτζη για τους µόνιµους κατοίκους των ∆ήµων Κηφισιάς, ∆ιονύσου και Αχαρνών, για ελεύθερη διέλευση και μετά τη λειτουργία των νέων πλευρικών σταθμών.
Σε σκωτσέζικο ντους υποβάλλουν οι κυβερνήσεις των τελευταίων ετών κατοίκους και εργαζόμενους στις περιοχές της Βορειοανατολικής Αττικής, σχετικά με το θέμα της εγκατάστασης και λειτουργίας πλευρικών σταθμών διοδίων στους Δήμους Κηφισιάς και Διονύσου. Έπειτα από τις συντονισμένες και δυναμικές κινητοποιήσεις των τελευταίων ετών, όπου οι τοπικοί φορείς, οι δημοτικές Αρχές, αλλά πρόσφατα και η Περιφέρεια Αττικής, κατέδειξαν με εμφατικό τρόπο τις περιβαλλοντικές και οικονομικές παρενέργειες για ένα θέμα που «καίει» κυριολεκτικά, κυβέρνηση και παραχωρησιούχοι φαίνεται να έχουν καταλήξει σε συμφωνία για την εφαρμογή ελκυστικότερης πολιτικής διοδίων.
Ρεπορτάζ: Γιώργος Κανελλόπουλος
Σύμφωνα με τις δεσμεύσεις -αν και σε προεκλογικούς τόνους- του αναπληρωτή υπουργού Υποδομών Χ. Σπίρτζη, μετατίθεται για το τέλος του 2018 η λειτουργία των πλευρικών σταθμών διοδίων Βαρυμπόπης και Αγίου Στεφάνου, ενώ για τους μόνιμους κατοίκους των Δήμων Κηφισιάς, Διονύσου και Αχαρνών, προβλέπεται ελεύθερη διέλευση και μετά τη λειτουργία των νέων σταθμών. Η 12η Αυγούστου βρήκε τον πρωθυπουργό στο υπουργείο Υποδομών και δίπλα του τον αναπληρωτή υπουργό Υποδομών να προβαίνει σε ανακοινώσεις για τα έργα στους οδικούς άξονες, με λεπτομερέστερη αναφορά στον αυτοκινητόδρομο ΑΘΗΝΩΝ – ΛΑΜΙΑΣ (τμήμα από ΓΕΦΥΡΑ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ έως ΣΚΑΡΦΕΙΑ ΦΘΙΩΤΙΔΟΣ), για τον οποίο και το ιδιαίτερο ενδιαφέρον χιλιάδων κατοίκων και εργαζομένων στη Β/Α Αττική, για τα όσα σχεδιάζονται στην περιοχή τους. Και όλα αυτά φυσικά… μέχρι νεωτέρας, καθώς η επόμενη και καθοριστική φάση της υλοποίησης των παραπάνω δεσμεύσεων θα κριθεί μετά τις εκλογές.
Μετατίθεται για το τέλος του 2018 η λειτουργία των πλευρικών σταθμών διοδίων Βαρυμπόπης και Αγίου Στεφάνου, ενώ για τους μόνιμους κατοίκους των Δήμων Κηφισιάς, Διονύσου και Αχαρνών, προβλέπεται ελεύθερη διέλευση και μετά τη λειτουργία των νέων σταθμών, σύμφωνα, τουλάχιστον, με τα όσα ανακοίνωσε ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών Χ. Σπίρτζης, λίγες μέρες πριν από την προκήρυξη των εκλογών.
Η 12η Αυγούστου βρήκε τον πρωθυπουργό στο υπουργείο Υποδομών και δίπλα του τον αναπληρωτή υπουργό Υποδομών να προβαίνει σε ανακοινώσεις για τα έργα στους οδικούς άξονες, με λεπτομερέστερη αναφορά στον αυτοκινητόδρομο ΑΘΗΝΩΝ – ΛΑΜΙΑΣ (τμήμα από ΓΕΦΥΡΑ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ έως ΣΚΑΡΦΕΙΑ ΦΘΙΩΤΙΔΟΣ), για τον οποίο και το ιδιαίτερο ενδιαφέρον των κατοίκων των Δήμων Κηφισιάς & Διονύσου για τα όσα σχεδιάζονται στην περιοχή τους.
Εκπτώσεις στις τιμές των διοδίων, δωρεάν διελεύσεις για κατοίκους, αλλά και όσους μετακινούνται εντός δήμων και μετάθεση της ολοκλήρωσης των έργων στους μεγάλους οδικούς άξονες κατά 1,5 χρόνο ανακοίνωσε ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, μετά τη συνάντηση που είχε με τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα, δίνοντας προεκλογικό τόνο στις ανακοινώσεις.
Κυβέρνηση και παραχωρησιούχοι φαίνεται να έχουν καταλήξει σε συμφωνία για την εφαρμογή ελκυστικότερης πολιτικής διοδίων σε δύο από τις πέντε συμβάσεις παραχώρησης. Όπως ανακοίνωσε ο Χρ. Σπίρτζης, οι διευκολύνσεις στον τρόπο τιμολόγησης των διοδίων αφορούν στην Ιονία Οδό (Αντίρριο – Γιάννενα και Μεταμόρφωση – Σκάρφεια) και τον άξονα Κεντρικής Ελλάδος (Λαμία – Ξυνιάδα – Ε65). Η συμφωνία περιλαμβάνει, εκτός από τις αλλαγές στον τρόπο τιμολόγησης, την παράταση της ολοκλήρωσης των έργων κατά 17 μήνες για την Ιονία Οδό και κατά 18 μήνες για τον Ε65. Αποτέλεσμα είναι από τα τέλη του 2015, που είχε προγραμματιστεί η ολοκλήρωσή τους, αυτή να μετατίθεται για το 2017, χωρίς ωστόσο να γίνεται λόγος για τον τρόπο χρηματοδότησης των έργων μέσω του ΕΣΠΑ.
Αναλυτικά για τους δύο αυτοκινητόδρομους συμφωνήθηκαν:
• Δωρεάν διελεύσεις από πλευρικούς σταθμούς διοδίων για ενδοδημοτικές μετακινήσεις, όπου δεν υπάρχει εναλλακτική διαδρομή. «Μόνο στα όρια του δήμου Ωρωπού υπάρχουν επτά σταθμοί διοδίων, χωρίς να παρέχονται εναλλακτικές διελεύσεις» δήλωσε ο Χρ. Σπίρτζης. Οι δήμοι στους οποίους ισχύει η ρύθμιση είναι Ωρωπού, Θηβαίων και Ορχομενού.
• Οι διελεύσεις από όλους τους σταθμούς διοδίων οχημάτων που ανήκουν ή μεταφέρουν ΑΜΕΑ θα διεξάγονται δωρεάν.
• Εκπτώσεις (στις 40 διελεύσεις/μήνα, τουλάχιστον 5 δωρεάν, το 12,5% των μετακινήσεων) θα παρέχονται σε εργαζόμενους που χρησιμοποιούν διόδια. Πρόκειται για εργαζόμενους με σχέσεις εξαρτημένης εργασίας που χρησιμοποιούν καθημερινά τον αυτοκινητόδρομο.
• Πρόκειται άμεσα να εκπονηθεί μελέτη για τη δημιουργία και εφαρμογή αναλογικού συστήματος διοδίων χιλιομετρικής χρέωσης, η οποία θα εφαρμοστεί με την ολοκλήρωση των έργων.
• Μετατίθεται για το τέλος του 2018 η λειτουργία των πλευρικών σταθμών διοδίων Βαρυμπόπης και Αγίου Στεφάνου, ενώ για τους μόνιμους κατοίκους των Δήμων Αχαρνών, Κηφισιάς και Διονύσου, προβλέπεται ελεύθερη διέλευση και μετά τη λειτουργία των νέων σταθμών.
• Σε περίπτωση που οι Δήμοι παρέχουν υπηρεσίες (π.χ. αποκομιδής απορριμμάτων, ηλεκτροφωτισμού, πρασίνου κ.ά.) στα έργα παραχώρησης θα πρέπει να καταβάλλονται δημοτικά τέλη.
• Επιτάχυνση των διαδικασιών ώστε να επιλυθούν τα ζητήματα που καθυστερούν την ολοκλήρωση δημοσίων έργων, όπως είναι απαλλοτριώσεις, περιβαλλοντικές ρυθμίσεις, αρχαιολογικές έρευνες. Ο Χρ. Σπίρτζης ανακοίνωσε επίσης ότι οι παραχωρησιούχοι θα ανακαλέσουν τις ποινικές διώξεις και τις αγωγές κατά των κοινωνικών δικτύων πολιτών που είχαν κινητοποιηθεί το προηγούμενο διάστημα ενάντια στην πληρωμή διοδίων.