Τα βασικά προβλήματα
Η παρουσίαση των προβλημάτων έγινε με πληρότητα και τα μέλη της Επιτροπής κατέστησαν σαφές στον Υπουργό ότι:
– Τα προβλήματα των σχολείων δημιουργούν τεράστια θέματα στην καθημερινότητα των οικογενειών που τα αντιμετωπίζουν, αλλά, κυρίως στην ψυχική κατάσταση των παιδιών.
– Οι ελλείψεις σε προσωπικό, υλικοτεχνική υποδομή και μεταφορές όπως και η ουσιαστική απουσία επαγγελματικής κατάρτισης αποτελούν τροχοπέδη στην εκπαίδευση και αποκατάσταση των παιδιών μας.
– Έγινε σαφές ότι δεν έχουμε ούτε την πρόθεση, αλλά ούτε και τη δυνατότητα να επωμιστούμε το βάρος της ευθύνης τους (δηλαδή να γινόμαστε μπαλάκι από τον ένα φορέα στον άλλο, επειδή στην Ελλάδα δεν είναι κανείς υπεύθυνος).
– Δόθηκε έμφαση από μέρους μας στο ότι η προσωπική εμπειρία με παιδιά ΑμεΑ είναι καθοριστική για να καταλάβει κάποιος τη σημασία αποφάσεων και επιλογών που στερούν την εκπαίδευσή τους και έγινε πρόταση στον κ. Αρβανιτόπουλο από την κ. Κατ. Μπούσιου να επισκεφτεί απροειδοποίητα την Παμμακάριστο για να δει ιδίοις όμμασι την κατάσταση.
Ομοίως κλήθηκε να επισκεφτεί την οικογένεια της Ζακλίν Μιχαλάκου για να ζήσει από κοντά το τι συμβαίνει σε ένα από τα σπίτια μας.
Οι απαντήσεις του υπουργού Παιδείας
Η τοποθέτηση του κ. Αρβανιτόπουλου στα παραπάνω ήταν εν ολίγοις ότι δεν μπορούμε να σας πούμε με βεβαιότητα ότι όλα τα ανωτέρω θα βρουν λύση και διαβεβαίωσε για τις ειλικρινείς προθέσεις του καθώς και ότι «θα προσπαθήσει όχι μόνο για το τώρα, αλλά για να αφήσει παρακαταθήκη για τις χρονιές που θα ακολουθήσουν».
Πιο συγκεκριμένα ανακοίνωσαν ότι:
– Έχουν λιγότερες πιστώσεις λόγω κρίσης και ότι τα κονδύλια που διατίθενται αλλάζουν μέρα με τη μέρα (Α. Λάσκαρης).
– Για τις καθυστερήσεις στην τοποθέτηση διδακτικού προσωπικού (ΔΠ) έφταιξε και το ότι «έπεσε» το μηχανογραφικό σύστημα του Υπ. Παιδείας και χρειάστηκε η διαδικασία να γίνει χειρόγραφα (Σ. Γκλαβάς).
– Έως τέλος εβδομάδας θα ενισχύσουν την παράλληλη στήριξη με 600 επιπλέον άτομα (στα 900 αρχικά που είχαν τοποθετηθεί), αναφέροντας ότι οι αιτήσεις από 900 που ήταν μέχρι πέρυσι, φέτος έφτασαν τις 2.500. Δεν μπορούσαν να καλυφθούν όλες, αλλά προσπάθησαν για όσο περισσότερες γινόταν. Παράλληλα θα προσπαθήσουν να διατηρήσουν μία ετήσια πρόβλεψη αναγκών στην Π.Σ. (Σ. Γκλαβάς).
– Ο διορισμός μόνιμου Διδακτικού Προσωπικού στα σχολεία είναι δύσκολος έως ακατόρθωτος, δεδομένου ότι η αναλογία για είσοδο στο δημόσιο (εν γένει) είναι 20 προς 1 (Κ. Αρβανιτόπουλος).
– Για τις Ειδικότητες (λογοθεραπευτές, εργοθεραπευτές, ψυχολόγους κ.λπ.) προσπαθούν να καταγράψουν τις ελλείψεις των σχολείων, προκειμένου να τις καλύψουν. Στην καταγραφή θα συνεισφέρει και η Αναφορά Προβλημάτων. Επιβεβαίωσαν την έγκριση πιστώσεων την Παρασκευή 5/10/2012 για ΕΕΠ και ΕΒΠ με τη διευκρίνιση ότι δε θα γίνει μέσα στην τρέχουσα εβδομάδα, αλλά προσπαθούν το συντομότερο δυνατό (Σ. Γκλαβάς).
– Για νοσηλευτές, δηλώθηκε ότι είναι ένα ξεχωριστό κομμάτι που πρέπει να χειριστούν ξεχωριστά εφόσον δεν μπορούν να βρουν τρόπο να τους περάσουν στο σύστημα για να καλυφθούν οι προσλήψεις τους από το ΕΣΠΑ (Α. Λάσκαρης).
– Σχετικά με το θέμα απουσίας των βιβλίων που λείπουν, είπαν ότι το ζήτημα είναι ότι το προσωπικό του Υπουργείου που είχε ασχοληθεί με το ζήτημα βρίσκεται πλέον σε διάφορες θέσεις ανά την Ελλάδα και προσπαθούν να τους «μαζέψουν» ώστε το ζήτημα σύντομα να λυθεί (Σ. Γκλαβάς).
– Γίνεται προσπάθεια αξιοποίησης πόρων του ΕΣΠΑ «για να δημιουργήσουν μία πιο σταθερή και σωστή βάση για τη λειτουργία της Ειδικής Αγωγής με εξασφάλιση των πόρων του ΕΣΠΑ έως το τέλος του 2015» και ότι δρομολογείται από την πλευρά του Υπουργού δέσμευση ποσού και από το επόμενο πακέτο του ΕΣΠΑ (Κ. Αρβανιτόπουλος).
«Δεν υπογράφουμε εμείς για τη μεταφορά…»
Η θέση του Υπουργού είναι ότι «ήδη είναι ο μόνος που πιέζει περισσότερο από όλους για να λυθεί». Διευκρινίζοντας το γνωστό, ότι δηλαδή όλο το θέμα κολλάει επειδή κάποιος στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους (Βεκρής) δεν βάζει την υπογραφή του.
«Δυστυχώς», είπε, «δεν μπορώ να τη βάλω για λογαριασμό του για να κλείσει το θέμα». Στις πιέσεις μας ότι αυτοί που την πληρώνουν όμως είναι παιδιά, άνθρωποι, απάντησε ότι «αν ο κ. Βεκρής έβλεπε ανθρώπους και όχι αριθμούς θα είχε υπογράψει». Τέλος, από την πλευρά του έδειξε ότι υπάρχει ένα «παράθυρο» ανοιχτό σήμερα να καρποφορήσει η πίεση που ασκεί και να έχουμε κάποια θετική εξέλιξη.
Διά στόματος κ. Α. Λάσκαρη (απευθυνόμενος προσωπικά προς την κ. Κατερίνα Μπούσιου) δηλώθηκε τέλος ότι «σήμερα – αύριο ελπίζουμε να λύσουμε αυτό το θέμα… το πολύ εντός της εβδομάδας».
«Υπεύθυνο το υπουργείο Παιδείας»
Κλείνοντας η συνάντηση, έγινε για μια ακόμη φορά σαφές ότι ως εκπρόσωποι των συλλόγων καθιστούμε σαφές ότι από τη στιγμή που οι μεταφορές μη εκτελούμενες κωλύουν την εκπαιδευτική διαδικασία, θεωρούμε αποκλειστικά υπεύθυνο τον Υπ. Παιδείας και προσωπικά τον κ. Αρβανιτόπουλο να λύσει άμεσα το ζήτημα.
Τέλος, στο σημείο αυτό και με τη λήξη της συνάντησης παραδόθηκε το Ψήφισμα της Συνέλευσης των Εκπροσώπων.
Αμάλθεια Καραλή