Η γνώμη της Οικονομικής Επιτροπής είναι :
Για την μικρότερη οικονομική επιβάρυνση των εργαζομένων γονέων, ο Δήμος θα διαθέσει τους χώρους του 2ου Δημοτικού Σχολείου Πεύκης, του 2ου Γυμνασίου Πεύκης, το κολυμβητήριο και τα αντίστοιχα γήπεδα του ΠΕΑΠ, χωρίς οικονομική επιβάρυνση, πλην του ρεύματος, νερού και ζημιών, που θα αναλάβει η ανάδοχος εταιρεία. Πρόσθετα, αυτός που προτίθεται να συμμετάσχει στο διαγωνισμό, θα πρέπει επί ποινή αποκλεισμού να υποβάλλει μαζί με την προσφορά του, υπεύθυνη δήλωση, στην οποία θα αναφέρεται ότι έλαβε γνώση των επιτόπιων συνθηκών του έργου και ότι αναλαμβάνει ανεπιφύλακτα την εκτέλεσή του (άρθρο 4 της διακήρυξης δημοπρασίας). Με βάση τα παραπάνω, όποιος ενδιαφέρεται να συμμετάσχει στο πρόγραμμα, θα πρέπει να αποδεχτεί την οικονομική επιβάρυνση που θα προκύψει από τυχόν χρήση των κλιματιστικών μονάδων, σε όποιες αίθουσες απαιτηθεί από το πρόγραμμα και από τον αριθμό των παιδιών, που θα συμμετέχουν, καθώς και να γνωρίζει εκ των προτέρων τις επιτόπιες συνθήκες, με επίσκεψη στους εν λόγω χώρους.
Για τους λόγους αυτούς, κατά την γνώμη της Επιτροπής, το αίτημα αυτό της ένστασης πρέπει να απορριφθεί.
Γ. Η ενιστάμενη αναφέρει ότι «Ενιστάμεθα κατά των ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΩΝ, του συμβατικού τεύχους της παρούσας διακήρυξης επί του Άρθρου 3 – Ποιότητα – Η εταιρία ή το φυσικό πρόσωπο θα εξασφαλίζει: «Κατάλληλο παιδαγωγικό προσωπικό(δασκάλους, καθηγητές ήφοιτητές παιδαγωγικών τμημάτων από «το Δήμο Λυκόβρυσης Πεύκης)».
Βάσει των κείμενων διατάξεων με τις οποίες έχει συνταχθεί η παρούσα διακήρυξη και που ρητά αναφέρονται στο Άρθρο 1 – Ισχύουσες διατάξεις:
α) Του Π.Δ. 28/80 «περί εκτελέσεως έργων και προμηθειών ΟΤΑ»
β) Του Ν 3463/2006 «Ο Νέος Κώδικας Δήμων και Κοινοτήτων»,
γ) Του Ν. 3852/2010
δ) Του Ν. 4281/2014
ε) Των λοιπών νόμων, διαταγμάτων, αποφάσεων και εγκυκλίων που ισχύουν.
Δεν προβλέπεται σε κανένα σημείο των άνω κείμενων διατάξεων, ότι η Αναθέτουσα Αρχή μπορεί να έχει ως όρο προς τον υποψήφιο ανάδοχο προκειμένου να εκπληρώσει τις υποχρεώσεις του για τη συγκεκριμένη εργασία, να εξασφαλίσει το κατάλληλο προσωπικό από το Δήμο Λυκόβρυσης Πεύκης. Η επιλογή του κατάλληλου προσωπικού για την υλοποίηση με τον καλύτερο δυνατό τρόπο της παρούσας εργασίας πρέπει να επαφίεται αποκλειστικά και μόνο στην εταιρία μας, ως υποψήφιοι ανάδοχοι, ώστε η επιλογή να βασίζεται στα δικά μας υψηλά στάνταρ κριτηρίων για το σύνολο του προσωπικού μας και που σε καμία περίπτωση δεν συνάδουν με την επιλογή ΦΟΙΤΗΤΩΝ παιδαγωγικών τμημάτων, όπως αναφέρεται στο άνω άρθρο και δη από τα γεωγραφικά όρια του Δήμου Λυκόβρυσης Πεύκης.»
Η γνώμη της Οικονομικής Επιτροπής είναι :
Έχει απαντηθεί στο εισηγητικό μέρος του παρόντος εγγράφου.
Για τους λόγους αυτούς, κατά την γνώμη της Επιτροπής, το αίτημα αυτό της ένστασης πρέπει να απορριφθεί.
4. Η ενιστάμενη αναφέρει ότι «Ενιστάμεθα κατά του ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΟΥ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ, του συμβατικού τεύχους της παρούσας διακήρυξης επί του σημείου – «Η μειοδότρια εταιρία θα εισπράξει μόνο το σύνολο του ποσού που θα προκύψει από την συμμετοχή των μαθητών».
Καθώς σε κανένα σημείο της παρούσας διακήρυξης και των τευχών που τησυμπληρώνουν: α) δεν αναφέρεται ο μέγιστος αριθμός παιδιών που δύναται να συμμετέχουν στο πρόγραμμα της δημιουργικής απασχόληση** ανά περίοδο, β) δεν αναφέρεται η καταληκτική ημερομηνία εγγραφών των παιδιών ανά περίοδο, *γ) δεν αναφέρεται η δυναμικότητα υποδοχής – φιλοξενίας των παιδιών ανά χώρο, όπως αυτοί μνημονεύονται στα ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ, το σύνολο των προαναφερθέντων α), β), γ) δημιουργούν μείζονος σημασίας δημιουργική ασάφεια για τους κάτωθι πολύ σημαντικούς, τυπικούς, ουσιαστικούς αλλά και τεχνικούς λόγους:
1) Δεν μας δίνεται η δυνατότητα για ουσιαστικό προγραμματισμό των αναγκών μας αναφορικά με την εξεύρεση, εκπαίδευση, δέσμευση του κατάλληλου αριθμού προσωπικού καθώς ο αριθμός των παιδιών είναι αδιευκρίνιστος. Ενδεικτικά αναφέρουμε βάσει της δημιουργίας τμημάτων με 20 κατά ανώτατο όριο παιδιών τα εξής: 200 παιδιά στην Α’ περίοδο – 10 άτομα προσωπικό
320 παιδιά στην Α’ περίοδο -16 άτομα προσωπικό
390 παιδιά στην Α5 περίοδο – 20 άτομα προσωπικό κτλ.
- Δεν μας δίνεται η δυνατότητα να προϋπολογίσουμε έστω και με μια μικρή απόκλιση το σύνολο των εξόδων μας. (Αμοιβές προσωπικού, κόστος αναλώσιμων υλικών δραστηριοτήτων, κόστος ασφαλιστικής κάλυψης, κόστος μεταφορών με πούλμαν για τις προγραμματισμένες εκδρομές των παιδιών κτλ.).
- 3) Δεν μας δίνεται η δυνατότητα να έρθουμε εντός ενός εύλογου χρονικού διαστήματος σε συζητήσεις με βασικούς μας προμηθευτές (συνεργαζόμενη εταιρία με πούλμαν, προμηθευτή υλικών κτλ.), αφενός για τη διασφάλιση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών μας και αφετέρου για την επίτευξη βέλτιστων καιαμοιβαίων οικονομικών συμφωνιών.
- 4) Δεν υπάρχει πρόβλεψη για το ενδεχόμενο αριθμού εγγραφών των παιδιών που θα υπερκαλύπτει τον προϋπολογισμό των 60.000,00€ συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α. 23%.
- 5) Δεν προκύπτει από πουθενά ποιος θα είναι ο εκδότης και για το είδος του νόμιμου παραστατικού που θα λάβουν οι γονείς που θα εγγράψουν τα παιδιά τους στο πρόγραμμα, γεγονός που δύναται να δημιουργήσει πρόβλημα κατά τον έλεγχο του συνόλου των διαδικασιών – σχετικών εγγράφων από τον / την Επίτροπο, ώστε να εγκρίνει το ένταλμα πληρωμής για τον εν δυνάμει ανάδοχο της εργασίας.»
Η γνώμη της Οικονομικής Επιτροπής είναι:
Από την μέχρι σήμερα εμπειρία μας στο συγκεκριμένο πρόγραμμα, δεν μπορεί ο Δήμος να γνωρίζει εκ των προτέρων, πόσα παιδιά θα συμμετέχουν, αλλά έχει μία εκτίμηση από τα προηγούμενα έτη και γι’ αυτό το λόγο μπορεί να κοστολογήσει -ανά παιδί- το πρόγραμμα.
Άλλωστε, επειδή η προμέτρηση των παιδιών είναι αδύνατη, ο ενδεικτικός προϋπολογισμός της παρούσας μελέτης δεν περιλαμβάνει ποσότητες, αλλά μόνο την κατ’ εκτίμηση δαπάνη του συνόλου της ομάδας των εργασιών, σύμφωνα με το άρθρο 3, παρ. 9 του Π.Δ. 28/1980.
Σε περίπτωση υπεκάλυψης του ποσού των 60.000,00 ευρώ, υπάρχει η δυνατότητα, σύμφωνα με τις διατάξεις του ΠΔ 28/80 για επέκταση της σύμβασης.
Ο χρόνος για τη διεξαγωγή του διαγωνισμού, καλύπτεται νόμιμα από τις διατάξεις του πρόχειρου διαγωνισμού. Η Διακήρυξη Δημοπρασίας και η Περίληψη Δημοπρασίας έχει ήδη πάρει δημοσιότητα (ανάρτηση στο Πρόγραμμα Διαύγεια, στο ΚΗΜΔΣ και στην ιστοσελίδα του Δήμου), όπως ορίζει ο νόμος για παρόμοιες περιπτώσεις. Τέλος, στην παράγραφο της μελέτης-ενδεικτικός προϋπολογισμός, αναφέρεται αναλυτικά ο τρόπος καταβολής της αμοιβής του αναδόχου, ο οποίος κάθε χρόνο, που διεξάγεται το πρόγραμμα είναι ο ίδιος, χωρίς κανένα απολύτως πρόβλημα Επιτρόπου κ.λπ.
Για τους λόγους αυτούς, κατά την γνώμη της Επιτροπής, το αίτημα αυτό πρέπει να απορριφθεί.
Συμπερασματικά για όλους τους παραπάνω λόγους, η γνώμη της Οικονομικής Επιτροπής, για το αίτημα της ενιστάμενης «Α. ΑΝΑΓΝΩΣΤΑΤΟΥ & ΣΙΑ ΕΕ» κατά των όρων διακήρυξης πρόχειρου μειοδοτικού διαγωνισμού για την παροχή υπηρεσιών στο Πρόγραμμα «Δημιουργική Απασχόληση παιδιών για το καλοκαίρι του 2015», διόρθωσης της διακήρυξης και δημοσίευσης νέας διακήρυξης απορρίπτεται στο σύνολό του.
Η εισηγήτρια Ο.Υ.
Μιράντα Ζαφειροπούλου
Η συντάκτρια
Σαρδελή Πολυτίμη