1.3.3.1. Μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για τη κατασκευή υπόγειου parking στην πλατεία Πέρου
1.3.3.2. Εδαφοτεχνική μελέτη στο ΟΤ57 (πρ. 25Α) Πλατεία Πέρου
1.3.3.3. Μελέτη για την κατασκευή υπόγειου parking στην πλατεία Πέρου
Οι μελέτες αυτές συμπεριλήφθησαν στα ετήσια προγράμματα δράσης και στα αντίστοιχα τεχνικά προγράμματα των ετών που ακολούθησαν και εκπονήθηκαν και εκπονούνται ως εξής:
(α) Η Εδαφοτεχνική μελέτη στο ΟΤ57 (πρ. 25Α) Πλατεία Πέρου ανατέθηκε με την υπ’ αριθ. 816/15-07-2011 απόφαση Δημάρχου και την 6743/18-07-2011 σύμβαση στον κο Πολυδεύκη Παπαβλασόπουλο και ολοκληρώθηκε. Το συμβατικό τίμημα ανήλθε στο ποσό των 7.995€ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ.
(β) Η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για την κατασκευή υπόγειου χώρου στάθμευσης στην πλατεία Πέρου, μετά από τροποποίηση της κείμενης νομοθεσίας προέκυψε ότι δεν απαιτείται.
(γ) Η μελέτη για την κατασκευή υπόγειου χώρου στάθμευσης στην πλατεία Πέρου εντάχθηκε στα πλαίσια της εγκεκριμένης Πράξης «Τεχνική Βοήθεια Δήμου Λυκόβρυσης Πεύκης» με MIS374180 (Απόφαση ένταξης 641/28.2.2012 ΑΔΑ: Β4ΠΩ46ΨΧΨΤ-3ΨΨ), προϋπολογισμού 50.000€.
Ήδη, η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. μας είχε ενημερώσει ότι στο Σχέδιο Ανάπτυξης Μελλοντικών Γραμμών ΜΕΤΡΟ, στη Γραμμή Γ4, υπάρχει χωροθέτηση σταθμού στο κέντρο της Πεύκης και ότι θα ήταν σκόπιμο ο Δήμος να έχει βρει χώρο στάθμευσης αυτοκινήτων. Ενημερωτικά, αναφέρουμε ότι τοπογραφικά συνεργεία της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. διενήργησαν επιτόπου μετρήσεις στη ζώνη όδευσης της γραμμής ΜΕΤΡΟ στο Δήμο μας.
Προς την κατεύθυνση αυτή (δηλαδή της κατασκευής του υπόγειου χώρου στάθμευσης και της διαμόρφωσης της πλατείας) :
α) έχει ολοκληρωθεί η τεχνική προμελέτη (Αρχιτεκτονική, Στατική και Ηλεκτρομηχανολογική Μελέτη)
β) έχει ολοκληρωθεί η εδαφοτεχνική μελέτη
γ) έχει κατατεθεί φάκελος για δημιουργία υπόγειου χώρου στάθμευσης στο ΥΠΕΚΑ. Έχουμε λάβει την έγκριση χωροθέτησης από τον ΟΡΣΑ και έχουμε κάνει αίτηση ίδρυσης στο ΥΠΕΚΑ στη Δ/νση Πολεοδομικού Σχεδιασμού (αρ. πρωτ. κατάθεσης του εγγράφου 38975/12-08-14).
Συγκεκριμένα, ο Δήμος Λυκόβρυσης – Πεύκης με το υπ’ αριθ. πρωτ. 1850/18-02-2014 έγγραφό του ζήτησε από τον ΟΡΣΑ την έγκριση χωροθέτησης υπόγειου χώρου στάθμευσης οχημάτων, συνολικής χωρητικότητας 153 θέσεων Ι.Χ. δημόσιας χρήσης, στην κεντρική πλατεία Πεύκης, στο Ο.Τ. 25Α, η οποία εγκρίθηκε με το υπ’ αριθ. πρωτ. 733/12-06-2014 έγγραφο του ΟΡΣΑ. Στη συνέχεια, με το υπ’ αριθ. πρωτ. 9627/07-08-2014 έγγραφό μας προς τη Διεύθυνση Πολεοδομικού Σχεδιασμού του ΥΠΕΚΑ (αριθ. πρωτ. από ΥΠΕΚΑ 38975/12-08-2014), ζητήσαμε την άδεια ίδρυσης και λειτουργίας του προαναφερόμενου υπόγειου χώρου στάθμευσης. Αναμένουμε την έκδοση σχετικού Προεδρικού Διατάγματος για την άδεια ίδρυσης και λειτουργίας.
δ) με την 58/2014 απόφαση του Δ.Σ. αποφασίστηκε η υποβολή του φακέλου κατασκευής του υπόγειου χώρου στάθμευσης προς διερεύνηση χρηματοδότησής του από το χρηματοδοτικό πρόγραμμα JESSICA.
Ο Δήμος Λυκόβρυσης – Πεύκης με το υπ’ αριθ. πρωτ. 12861/06-11-2014 έγγραφό του προς τον Αναπληρωτή Υπουργό ΥΠΕΚΑ, κο Ταγαρά Νίκο, (αριθ. πρωτ. κατάθεσης του εγγράφου 1613/10-11-2014 στο Γραφείο του Αναπλ. Υπουργού και 1622/13-11-2014 στο ΥΠΕΚΑ), καθώς και με το υπ’ αριθ. πρωτ. 2274/27-02-2015 έγγραφο προς τον νυν Αναπληρωτή Υπουργό Περιβάλλοντος, κο Τσιρώνη Γιάννη (αριθ. πρωτ. κατάθεσης 617/05-03-2015) ζητά την επίσπευση των διαδικασιών για την άδεια ίδρυσης και λειτουργίας του υπόγειου χώρου στάθμευσης στο Ο.Τ.25Α.
O Δήμος στις 18/12/2013 βεβαίωσε τους υπ΄ αριθ. 13/15-10-2013 χρηματικό κατάλογο απαλλοτρίωσης και 14/15-10-2013 χρηματικό κατάλογο εξόδων προσκύρωσης και τα απέστειλε σε 122 περιοίκους του οικοπέδου «Πέρου», το οποίο απαλλοτριώθηκε με την ΠΓ15/99 Πράξη Προσκύρωσης και Αναλογισμού Αποζημίωσης. Οι περίοικοι του ανωτέρω οικοπέδου έχουν ήδη ασκήσει τις από 10/03/14, 14/03/14, 28/03/14, 10/04/2014 και 15/04/2014 προσφυγές στο Διοικητικό Πρωτοδικείο Αθηνών, χωρίς όμως να κερδίσουν την αναστολή και ανακοπή των πληρωμών προς το Δήμο.
Επισημαίνεται:
- Κατά το χρόνο σύνταξης της πράξης (το 1999) δεν είχε τεθεί το θέμα της κατασκευής υπόγειου σταθμού αυτοκινήτων στο συγκεκριμένο οικόπεδο. Παρόλα αυτά είναι γνωστή η διαχρονική πρόθεση του Δήμου μας να προβεί σε κατασκευή υπόγειου σταθμού αυτοκινήτων στο συγκεκριμένο σημείο, προκειμένου να εξυπηρετήσει το επιβαρυμένο ζήτημα της στάθμευσης οχημάτων στην ευρύτερη περιοχή. Η πρόθεση αυτή αποδεικνύεται με σειρά αποφάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου μας.
- Ο Δήμος μας έχει προβεί στην αλλαγή χρήσης του ακινήτου, με αποτέλεσμα αντί για ωφέλεια των όμορων ιδιοκτησιών (για την οποία καλούνται οι τελευταίοι να καταβάλουν σημαντικά χρηματικά ποσά), να προκύπτει επιβάρυνση (κυκλοφοριακή συμφόρηση, περιβαλλοντική επιβάρυνση κ.τ.λ. ) των ιδιοκτησιών του από τη χρήση του οικοπέδου ως υπόγειου σταθμού αυτοκινήτων.
- Σύμφωνα με το αρ. 33 του Ν. 2971/2001 ορίζεται ότι το τεκμήριο ωφέλειας των ιδιοκτητών είναι μαχητό και κρίνεται μετά την κήρυξη της απαλλοτρίωσης. Όμως, κατά το χρόνο προσδιορισμού της οριστικής τιμής μονάδος από το αρμόδιο Εφετείο, δεν είχαν τεθεί υπόψη στοιχεία που υφίστανται από την έκδοση της απόφασης αυτής μέχρι σήμερα.
- Οι όμοροι ιδιοκτήτες, οι οποίοι καλούνται να καταβάλουν σημαντικά χρηματικά ποσά για ωφέλεια των ακινήτων τους, έχουν προσφύγει δικαστικά, ασκώντας τα νόμιμα ένδικα βοηθήματα ενώπιον των αρμόδιων Δικαστηρίων.