Θετική κατά πλειοψηφία, με τις ψήφους της διοικούσας παράταξης και αρνητική τη μειοψηφία, ήταν η γνωμοδότηση του Δημοτικού Συμβουλίου Αμαρουσίου ως προς την Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) για την οικοδόμηση πενταώροφου συγκρότηματος γραφείων με τρία υπόγεια στο οικόπεδο «πρώην Κόντακ», στη συμβολή των οδών Χειμάρρας και Αμαρουσίου – Χαλανδρίου, κατά την συνεδρίαση της Δευτέρας 30 Ιανουαρίου. Ως εκ τούτου, η ΜΠΕ επιστρέφει στην Περιφέρεια Αττικής, προκειμένου να λάβει το «πράσινο φως» από το Περιφερειακό Συμβούλιο,
Κ. Ρώτας: «Στη σωστή κατεύθυνση για την περιοχή»
Μετά τη σχετική συζήτηση, η τελική πρόταση του αντιδημάρχου Πολεοδομίας Κώστα Ρώτα είναι να γίνει δεκτή η ΜΠΕ και σε επόμενο στάδιο, να πραγματοποιηθούν απαραίτητα:
Α. Μελέτη κυκλοφοριακών ρυθμίσεων με γεωμετρικά χαρακτηριστικά στα όμορα οικοδομικά τετράγωνα Ο.Τ.514Α, Ο.Τ.514, Ο.Τ.1139, Ο.Τ.1138, Ο.Τ.515, Ο.Τ.513, Ο.Τ.512, Ο.Τ.518, Ο.Τ.517, Ο.Τ.516 & Ο.Τ.404, με δαπάνες της εταιρείας.
Β. Διάνοιξη των οδών μεταξύ των Ο.Τ. 515-516Α και 517-516Α και 516.
Σύμφωνα με τον Κ. Ρώτα «η ΜΠΕ κινείται στη σωστή κατεύθυνση για τη γενικότερη περιοχή, εξασφαλίζει περισσότερες θέσεις στάθμευσης, 595 συνολικά, υπερκαλύπτοντας κατά 20% τις απαιτήσεις του νόμου, ενώ θα πρέπει με Δημοτική Αστυνομία να ελέγχουμε την παράνομη στάθμευση». Πρόσθεσε, εξάλλου, ότι «η δόμηση δεν ξεπερνά αυτά που ορίζει ως συντελεστή για τον Παράδεισο το σχετικό Προεδρικό Διάταγμα, ενώ επιπλέον χώροι παταριών προβλέπονται από τον Νέο Οικοδομικό Κώδικα (ΝΟΚ) του 2012, ενώ κάποια ειδικά κτήρια με “πράσινες” ταράτσες που προβλέπονται, είναι σύννομες με τις χρήσεις γης που προβλέπει το Π.Δ.».
Τα… «διακτινισμένα» οχήματα
Την παράσταση, ωστόσο, έκλεψε η τοποθέτηση του επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας (#ΕΝΩΜΕΝΟ ΜΑΡΟΥΣΙ) Βασίλη Μπούρα, ο οποίος περιέγραψε με γλαφυρό και χιουμοριστικό τρόπο τη μάλλον εξωπραγματική μείωση του χρόνου διάσχισης συγκεκριμένων οδικών τμημάτων της περιοχής που εκτιμά η επενδύτρια εταιρεία ότι θα επιφέρει η εφαρμογή της μελέτης.
«Η κυκλοφοριακή μελέτη αναφέρει ότι οι προσβάσεις στην Αμαρουσίου – Χαλανδρίου δεν θα γίνονται με μια λωρίδα, λόγω της παράνομης στάθμευσης και ότι θα ληφθούν μέτρα για σχετικές απαγορεύσεις και εκεί και στην οδό Γραβιάς. Αυτό είναι μια ωραία εικονική πραγματικότητα», ανέφερε αρχικά για να προσθέσει: «Σύμφωνα με τη μελέτη, στον παράδρομο Χειμάρρας, από 6 λεπτά, η απόσταση με αυτοκίνητο θα καλύπτεται σε 26 δευτερόλεπτα, ενώ σε κομβικούς δρόμους όπως η Γραβιάς, από 99 δευτερόλεπτα, θα γίνεται σε… 2,4 δευτερόλεπτα! Στο δε τμήμα Γρανικού – Γραβιάς, από 225 δευτερόλεπτα καθυστέρησης ανά όχημα, λένε ότι θα γίνουν σε 5 δευτερόλεπτα και συνολικά η απόσταση μεταξύ των οδών Αιγιαλείας και Φραγκοκκλησιάς από 909,6 δευτερόλεπτα θα γίνεται… σε 2,6 δευτερόλεπτα!»
«Έχουμε βρει την τηλεμεταφορά και τη διακτίνιση και δεν το ξέρουμε;», αναρωτήθηκε με χιούμορ ο Β. Μπούρας και συνεχίζοντας στον ίδιο τόνο πρόσθεσε: «Ειλικρινά, θα πρέπει να πάρει η εταιρεία του καζίνο τη μελέτη και να πάει ένα βήμα παραπέρα, να πει “εμείς θα έχουμε αρνητικούς χρόνους: τα αυτοκίνητα θα φτάνουν πριν καν… ξεκινήσουν»!»
«Θα προσφύγω εάν…»
Από την πλευρά του, ο επικεφαλής της παράταξης ΜΑΡΟΥΣΙ ΜΠΟΡΕΙΣ Νώντας Γαρδέλης, αφού επισήμανε ότι «θα έπρεπε να είναι εδώ εκπρόσωποι των μελετητών για να υποβάλουμε ερωτήματα, αλλιώς δεν έχει νόημα η συζήτηση», στη συνέχεια, αναφερόμενος στην έκταση των 16.500 τ.μ. που πρόκειται να κτιστούν, τόνισε: «Αν αντί 16.000 τ.μ. χτίσουν 26.000 τ.μ. επικαλούμενοι το άρθρο 10 του ΝΟΚ (με εξώστες κ.λπ.), εμείς θα το επιτρέψουμε; Εγώ θα κάνω προσφυγή. Διότι όταν αρχίσει να χτίζεται το απέναντι “πρόσωπο” της οδού Αμαρουσίου – Χαλανδρίου, η κατάσταση θα γίνει αφόρητη. Η ΜΠΕ δεν έχει λάβει καν υπόψη της τους απέναντι. Δεν είναι έτσι όμως, πρέπει να δούμε το Μαρούσι ευρύτερα. Οι απέναντι θα χτίσουν με συντελεστή 0,65, άρα πρέπει να έρθει κάποιος να μας απαντήσει στα ερωτήματα. Πρέπει να βάλουμε κάποιους κανόνες στη δόμηση της πόλης μας».
Η δημοτική σύμβουλος της ΛΑΪΚΗΣ ΣΥ-ΣΠΕΙΡΩΣΗΣ Μαρία Καρλατήρα τόνισε ότι «σε ένα ήδη κορεσμένο μητροπολιτικό Μαρούσι συνεχίζονται οι υπερτοπικές χρήσεις με δυσμενείς επιπτώσεις στην πόλη και τους κατοίκους της», χαρακτηρίζοντας «πρόχειρη και ελλιπή τη μελέτη, για την οποία θα είμαστε αρνητικοί, επειδή η πόλη μας δεν αντέχει άλλες υπερτοπικές δραστηριότητες».
Το παράδειγμα του Δήμου Φιλοθέης – Ψυχικού, ο οποίος πήρε απόφαση ότι δεν θα δίνεται οικοδομική άδεια βάσει του ΝΟΚ, «ώστε να προστατεύσει την πόλη του», επικαλέστηκε η Μαίρη Διακολιού (ΜΑΡΟΥΣΙ ΑΔΕΣΜΕΥΤΗ ΦΩΝΗ). Η μελέτη στηρίζεται σε ανύπαρκτες παραδοχές, όπως π.χ. η διάνοιξη της οδού Γραβιάς ή η αστυνόμευση, η οποία δεν θα υπάρχει για τα τουλάχιστον επόμενα 2,5 χρόνια, όπως λέει ο δήμαρχος.
«Καμία διαβούλευση»
«Για μια ακόμα φορά η διοίκηση Αμπατζόγλου απέδειξε ότι προτεραιότητάα της είναι η υποστήριξη των μεγάλων οικονομικών συμφερόντων. Αγνόησαν τις προτάσεις μας και ούτε καν διανοήθηκαν τη διαβούλευση», ανέφερε η Κατερίνα Ψάλτη (ΕΝΟΤΗΤΑ, ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΚΑΙ ΕΡΓΟ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΡΟΥΣΙ). Η παράταξη ζητάει, μεταξύ άλλων, από τη δημοτική Αρχή «να εξαγγείλει την άμεση αναθεώρηση του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου, ώστε να καταδειχθεί με επιστημονικά δεδομένα η τεράστια έλλειψη ελεύθερων χώρων, τεχνικών και κοινωνικών υποδομών, χώρων στάθμευσης και λοιπών κοινωφελών χώρων» και «να εκφράσει την απόλυτη αντίθεσή της στις διατάξεις του ΝΟΚ που επιτρέπουν την αύξηση του συντελεστή δόμησης και του ύψους των κτιρίων, με την προϋπόθεση της μείωσης του συντελεστή κάλυψης».
«Αν πούμε “όχι” στη ΜΠΕ, θα μας προσπεράσουν και θα προχωρήσουν στην επένδυσή τους, η οποία είναι νόμιμη», τόνισε ο ανεξάρτητος δημοτικός σύμβουλος Κώστας Βλάχος (δήλωσε «παρών» στην ψηφοφορία), προσθέτοντας ότι «το θέμα είναι τι μπορούμε να απαιτήσουμε εμείς, όπως π.χ. μια συγκοινωνιακή μελέτη και συνεργασία με την εταιρεία, ώστε να πάρουμε τα περισσότερα ανταποδοτικά που μπορούμε».
Θεόδωρος Αμπατζόγλου: «Δημοτική Αστυνομία μετά από 2,5 χρόνια»
Την εκτίμησή του ότι η επανασύσταση της Δημοτικής Αστυνομίας με τους περίπου 30 δημοτικούς αστυνομικούς που θα ζητήσει ο Δήμος μέσω ΑΣΕΠ θα είναι εφικτή σε περίπου 2,5 χρόνια, διατύπωσε ο δήμαρχος Θεόδωρος Αμπατζόγλου κατά τη συζήτηση για τη ΜΠΕ στο οικόπεδο «πρώην Κόντακ», τονίζοντας ότι «κακώς καταργήθηκε η συγκεκριμένη υπηρεσία εξαρχής».
Παράλληλα, προανήγγειλε την εκπόνηση τριών κυκλοφοριακών μελετών: Για το ιστορικό – εμπορικό κέντρο, την περιοχή από το εμπορικό κέντρο «The Mall» μέχρι το ύψος του «Υγεία» και στον Παράδεισο, κατά μήκος του υπερτοπικού κέντρου.
Αναφερόμενος στο θέμα της ΜΠΕ, ο δήμαρχος ξεκαθάρισε ότι «εμείς γνώμη εκφράζουμε στην εισήγηση του Περιφερειακού Συμβουλίου και θα είναι θετική με κάποιους όρους, π.χ. θέλουμε την ολοκλήρωση της διάνοιξης της οδού Γραβιάς ως δρόμος διπλής κατεύθυνσης, αλλιώς θα πήξει η περιοχή».