Οργάνωση της κυκλοφορίας στην περιοχή του Άνω Ψαλιδίου
1) Κρίσιμος και καθοριστικός για την όλη περιοχή είναι ο κόμβος των οδών Κολοκοτρώνη – Αίαντος – Ηλέκτρας και Λ. Κύμης.
Ο κόμβος αυτός πρέπει να αναμορφωθεί με κύριο στοιχείο τη διαπλάτυνση της οδού Αίαντος, κατά το τμήμα της μεταξύ των οδών Ηλέκτρας και Πέλικα. Ο κόμβος αυτός αποτελεί τον κύριο κόμβο εισόδου – εξόδου και επικοινωνίας ανατολικά – δυτικά στην όλη περιοχή. Είναι άκρως απαραίτητο να επιτρέπονται όλες οι κινήσεις στον κόμβο αυτό με μονοδρόμηση μόνο της οδού Ηλέκτρας.
2) Μονοδρομείται η γέφυρα Ηλέκτρας και η οδός Ηλέκτρας από την αρχή της προς και μέχρι τη συνάντησή της με τον ως άνω κόμβο. Και αυτό αποτελεί μέρος τα βασικής λύσης για την όλη περιοχή του Ψαλιδίου που προαναφέρθηκε.
3) «Κλείνει» η οδός Ερρίκου Μίλερ στη συμβολή της με την οδό Α. Παπανδρέου και στο ύψος της οδού Σιδέρη. Έτσι εξασφαλίζεται η ηρεμία στην περιοχή και οριστικά η αποφυγή των διαμπερών και υπερτοπικών κινήσεων. Η οδός αυτή μονοδρομείται από την οδό Πύλου προς και μέχρι την οδό Σιδέρη.
Περαιτέρω ρύθμιση των τοπικών κινήσεων:
4) Κεντρικό σημείο αναφοράς στην όλη περιοχή μπορεί να αποτελέσει η Πλατεία Πύλου-Αίαντος. Αυτή προτείνεται να αναμορφωθεί και να τοποθετηθεί διακοσμητικό, σιντριβάνι ή άγαλμα (εξ αυτών που θα περισσέψουν από την κεντρική περιοχή Αμαρουσίου).
5) Απαιτείται διάνοιξη και ασφαλτόστρωση όλων των δρόμων της περιοχής αυτής με προτεραιότητα στις οδούς Πέλικα, Μυστρά και Ερρίκου Μίλερ.
6) Η οδός Σιδέρη μονοδρομείται από την αρχή της (διασταύρωση με την οδό Ερρίκου Μίλερ) προς και μέχρι την οδό Μεθώνης.
7) Η οδός Μεθώνης μονοδρομείται από τη διασταύρωσή της με την οδό Σιδέρη προς και μέχρι την οδό Αίαντος.
8) Η οδός Πύλου μονοδρομείται από την οδό Μεθώνης προς και μέχρι την οδό Ερρίκου Μίλερ.
9) Η οδός Μυστρά μονοδρομείται από την οδό Ερρίκου Μίλερ προς και μέχρι την οδό Μεθώνης (σε προτεραιότητα προτείνεται η ασφαλτόστρωση του τμήματος της οδού Μυστρά μεταξύ των οδών Ομορφοκλησιάς και Πέλικα που έχει ήδη διανοιχτεί).
10) Η οδός Ομορφοκκλησιάς μονοδρομείται από την οδό Μυστρά προ και μέχρι την οδό Αίαντος.
11) Η οδός Ερρίκου Μίλερ μονοδρομείται από την οδό Μυστρά προς και μέχρι την οδό Αίαντος και από τη Μυστρά προς και μέχρι την οδό Σιδέρη.
12) Οι οδοί Ομορφοκκλησιάς (μέχρι Αίαντος) και Πέλικα παραμένουν αμφίδρομοι.
13) Απαιτούνται πεζοδρόμια σε όλους τους δρόμους της περιοχής που προαναφέρθηκαν (μπορούν να γίνουν με μέριμνα των κατοίκων).
14) Στις κύριες οδούς της περιοχής Ομορφοκκλησιάς και Αίαντος (μετά τη διαπλάτυνση) γίνεται διαγράμμιση με συνεχείς κίτρινες γραμμές και κατά μήκος αυτών απαγορεύεται πλήρως η στάση και η στάθμευση.
15) Απομακρύνονται όλες οι άχρηστες πληροφοριακές ή άλλες πινακίδες και γίνεται νέα ονοματοθεσία των δρόμων με καινούργιες δίγλωσσες πινακίδες.
16) Γίνεται αποψίλωση δέντρων για λόγους καλύτερης ορατότητας της σήμανσης.
Τέλος, κρίνεται απαραίτητη η ταυτόχρονη εφαρμογή των ρυθμίσεων και η αστυνόμευσή τους κατά το πρώτο χρονικό διάστημα της εφαρμογής.
Περιοχή γύρω από την οδό Δέγγλερη
Φιλοσοφία της κυκλοφοριακής μελέτης στο Ψαλίδι
1. Στη διαμόρφωση δύο περιοχών κατοικίας (Ψαλίδι – Πέλικα και Άνω Ψαλίδι) σαφώς προστατευμένων από υπερτοπικές κινήσεις, με αποφυγή κατά το δυνατόν των διαμπερών κινήσεων.
2. Η είσοδος και έξοδος στις περιοχές αυτές θα γίνεται μόνο από συγκεκριμένες θέσεις. Οι υπόλοιπες είσοδοι – έξοδοι εκ των πραγμάτων θα περιοριστούν.
3. Η εξυπηρέτηση των μειζόνων χρήσεων γης («The Mall» και υπουργείο Εθνικής Παιδείας) θα γίνεται από τη Λ. Κηφισιάς και Α. Παπανδρέου στη συνέχεια ή από τη Λ. Κύμης και Νερατζιωτίσσης στη συνέχεια ή από την οδό Αμαρυσίας Αρτέμιδος και Νερατζιωτίσσης στη συνέχεια. Προς τον σκοπό αυτό θα τοποθετηθούν σχετικές πληροφοριακές πινακίδες, ενώ θα καταργηθούν όλες οι υφιστάμενες.
2) Μονοδρόμηση της γέφυρας οδού Αιγαίου (με επιπλέον «στένωση» του διαθέσιμου οδοστρώματος για κίνηση των οχημάτων) με κατεύθυνση από ΥΠΕΠΘ προς Ψαλίδι – Πέλικα.
3) Η οδός Α. Παπανδρέου που διέρχεται μπροστά από το μεγάλο εμπορικό κέντρο «The Mall» και από το ΥΠΕΠΘ «κλείνει» στο σημείο όπου ενώνεται με την οδό Ερρίκου Μίλερ. Το τελευταίο τμήμα της από το προαναφερόμενο σημείο μέχρι την οδό Αιγαίου μπορεί να χρησιμεύει για τη στάθμευση οχημάτων.
Με βάση την ανωτέρω βασική πρόταση, ομαλοποιείται η κίνηση οχημάτων επί της Νερατζιωτίσσης. Επίσης, η προσπέλαση (είσοδος) προς τις μείζονες χρήσεις γης («The Mall», ΥΠΕΠΘ) θα γίνεται από τη Λ. Κηφισιάς και στη συνέχεια από την οδό Α. Παπανδρέου ή από τη Λ. Κύμης και στη συνέχεια Νερατζιωτίσσης ή από την οδό Αμαρυσίας Αρτέμιδος.
Η απομάκρυνση (έξοδος) από τις μείζονες χρήσεις γης («The Mall», ΥΠΕΠΘ) θα γίνεται μέσω γέφυρας Αιγαίου και οδού Παπανδρέου (στο Ψαλίδι – Πέλικα) ή Παπανδρέου ευθεία προς Κηφισίας ή από την κύρια είσοδο – έξοδο του Mall επί της οδού Νερατζιωτίσσης.
Προς τον σκοπό αυτό θα τοποθετηθούν σχετικές πληροφοριακές πινακίδες, ενώ θα καταργηθούν όλες οι υφιστάμενες.
Κατ' αυτόν τον τρόπο όλες οι υπερτοπικές ή διαμπερείς κινήσεις θα γίνεται περιφερειακά των δύο βασικών περιοχών κατοικίας Ψαλίδι – Πέλικα και Άνω Ψαλίδι.
Γιάννης Μπεθάνης