Απαντήσεις στα πολλά ερωτήματα που θέτει ο Σύλλογος Παραδείσου ως προς τον σχεδιασμό και υλοποίηση του βιοκλιματικού ποδηλατοδρόμου στην περιοχή, επιχειρεί να δώσει ο Δήμος Αμαρουσίου.
Η συζήτηση που έχει ξεκινήσει το τελευταίο διάστημα στο Μαρούσι αναφορικά με την βιοκλιματική κατασκευή ποδηλατοδρόμων και πεζοδρομίων με χρηματοδότηση από το «παλιό» ΕΣΠΑ σε περιοχές όπως ο Άγιος Θωμάς (ήδη σε υλοποίηση) και ο Παράδεισος, κλιμακώθηκε τις προηγούμενες ημέρες, με υπόμνημα που κατέθεσε ο Σύλλογος Παραδείσου προς την διοίκηση και τον δήμαρχο Γιώργο Πατούλη. Εκεί τίθενται σειρά ερωτημάτων για τον τρόπο εκτέλεσης του έργου, αλλά και για το γεγονός ότι η κατασκευή του δεν συνδυάζεται με έργα υποδομών που θα έπρεπε, σύμφωνα πάντα με τον σύλλογο, να έχουν ήδη εκτελεστεί στην περιοχή βάσει των εξαγγελιών της δημοτικής αρχής και προεκλογικά.
Από την πλευρά του, απαντώντας στο υπόμνημα, ο Δήμος Αμαρουσίου εξέδωσε ανακοίνωση με την οποία επιχειρεί να παραθέσει επιχειρήματα προκειμένου να ξεκαθαρίσει τις απορίες των κατοίκων, δηλώνει ότι σε ορισμένα σημεία θα εξετάσει τις επισημάνσεις τους, τονίζει ότι η διοίκηση κάνει ό,τι είναι δυνατόν για να προχωρήσουν όσα έργα υποδομής έχουν ολοκληρωμένο φάκελο και, τέλος, τους καλεί σε συνεχή επικοινωνία και εποικοδομητικό διάλογο, προκειμένου το έργο να ικανοποιήσει τις ανάγκες της περιοχής.
Ακολουθούν πλήρη το υπόμνημα του Συλλόγου Παραδείσου και η απάντηση του Δήμου Αμαρουσίου.
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΥ
«Δεν υπήρξε ουσιαστικός διάλογος, δεν έγιναν έργα υποδομής»
«Κύριε Δήμαρχε,
Κύριοι Δημοτικοί Σύμβουλοι,
Την Κυριακή 26 Απριλίου 2015 πραγματοποιήθηκε συγκέντρωση ενημέρωσης κατοίκων κυρίως των οδών Παραδείσου, Καραολή & Δημητρίου, Τ. Ισαάκ, Γρηγ. Αυξεντίου, Δωδώνης, Εφέσου, Άλσους και Ασπασίας για το παραπάνω έργο.
Τέθηκαν τα παρακάτω ερωτήματα:
– Γιατί δεν προηγήθηκε διαβούλευση με τους κατοίκους για την αναγκαιότητα και χρησιμότητα του έργου καθώς και γιατί δεν έχει εκπονηθεί επιστημονική κυκλοφοριακή μελέτη ;
– Με ποια κριτήρια επιλέχθηκαν οι δρόμοι Παραδείσου και Καραολή & Δημητρίου και όχι η Νίκης Τριανταφυλλίδη, Επιδαύρου, Αιγιαλείας αριστερά και Φραγκοκλησιάς ανοδικά;
– Η απεικονιζόμενη στο σχεδιασμό του έργου ανοδική μονοδρόμηση της Παραδείσου από το ύψος της συμβολής της με το δρομίσκο Νίκης Τριανταφυλλίδη είναι δυνατόν να μετατραπεί σε αμφίδρομο;
– Υπάρχει πρόβλεψη για εξεύρεση αντίστοιχων θέσεων στάθμευσης αυτών που καταργούνται σε όλο το μήκος της Καραολή;
– Υπάρχει δυνατότητα να προηγηθεί η κατασκευή αγωγού ομβρίων στην Καραολή;
– Υπάρχει δυνατότητα εκπόνησης, το συντομότερο δυνατό, σοβαρής κυκλοφοριακής μελέτης που να καταδεικνύει την καταλληλότητα των δρόμων αυτών να δεχτούν ποδηλατόδρομο, να επιλύει το θέμα της στάθμευσης και να θέτει κυκλοφοριακές ρυθμίσεις;
– Μπορεί να δοθεί παράταση της προθεσμίας ολοκλήρωσης του έργου;
– Μπορεί να προηγηθεί το αντιπλημμυρικό έργο στην περιοχή του Πολυδρόσου;
Περιμέναμε κάποιες διευκρινίσεις που θα προέκυπταν από τη συνάντηση υπηρεσιακών παραγόντων με το Δ.Σ. του Συλλόγου Παραδείσου, οι οποίες όμως δεν πρόσθεσαν κάτι διαφορετικό, ιδίως στο θέμα της μονοδρομημένης οδού Παραδείσου από το ύψος της συμβολής της με το δρομίσκο Νίκης Τριανταφυλλίδη. Η κατάργηση της δυνατότητας εξόδου από το φανάρι της Παραδείσου επί της Κηφισίας είναι αδιανόητη.
Ήδη η περιοχή του Παραδείσου, εξ αιτίας της παρουσίας πολλών εταιρειών κατακλύζεται από παρκαρισμένα αυτοκίνητα υπαλλήλων και συναλλασσομένων που καθιστούν εξαιρετικά δυσχερή τόσο τη στάθμευση των αυτοκινήτων των κατοίκων όσο και τις μετακινήσεις τους. Για την αντιμετώπιση αυτής της κατάστασης είχε ανατεθεί η εκπόνηση κυκλοφοριακής μελέτης στον κ. Ματσούκη η οποία ουδέποτε εφαρμόστηκε.
Δυστυχώς δεν έχει υλοποιηθεί ούτε η δρομολόγηση λεωφορείου δημοτικής συγκοινωνίας προς το σταθμό ΕΙΡΗΝΗ ή ΝΕΡΑΤΖΙΩΤΙΣΣΑ όπως ζητούσε η μελέτη του κου Ματσούκη για την αποτροπή χρήσης ΙΧ από τους εργαζομένους/συναλλασσομένους των εταιρειών , αλλά αντίθετα έχουν αραιώσει πάρα πολύ τα υφιστάμενα δρομολόγια από προς ΗΣΑΠ Αμαρουσίου και σταματούν ιδιαίτερα νωρίς.
Έχει προφανώς αγνοηθεί και το γεγονός ότι πολλοί γονείς που έρχονται με τα αυτοκίνητά τους να παραλάβουν τα μικρά παιδιά τους από το 6ο Δημοτικό Σχολείο στις διάφορες ώρες που σχολάνε και δημιουργούν κυκλοφοριακό κομφούζιο σε ένα όχι και τόσο ευρύ δρόμο όπως η Καραολή & Δημητρίου, με πλήθος σταθμευμένων αυτοκινήτων και στις δύο πλευρές του. Η de facto κατάργηση του όποιου ποδηλατόδρομου θα είναι βεβαία.
Βάσει των ανωτέρω, εκφράζουμε βάσιμους φόβους ότι, λόγω της έλλειψης μελέτης, το έργο θα δημιουργήσει μεγαλύτερα προβλήματα από όσα φιλοδοξεί να λύσει, π.χ. διαπλάτυνση πεζοδρομίων, ενώ ουδόλως τίθεται στην περιοχή μας ζήτημα μείωση θερμοκρασίας. Ιδιαίτερα επίφοβο είναι να απαξιωθεί πλήρως καταλήγοντας χώρος άναρχης στάθμευσης.
Στην περιοχή του Παραδείσου οι χρονίζουσες ελλείψεις βασικών υποδομών είναι αυτές που πρέπει να αντιμετωπιστούν κατά προτεραιότητα – όμβρια, πεζοδρόμια, δρόμοι, κοινόχρηστοι χώροι – προκειμένου να υπάρξει βιώσιμη διαβίωση των κατοίκων. Συχνό φαινόμενο οι πλημμύρες σε δρόμους και υπόγεια.
Θεωρούμε ότι ένας ποδηλατόδρομος οφείλει να είναι αρμονικά και λειτουργικά ενταγμένος σε κάθε περιοχή και δεν κατασκευάζεται απλά και μόνο για αναψυχή και για απορρόφηση πόρων αλλά για να διευκολύνει την πρόσβαση σε Μέσα Μαζικής Μεταφοράς ώστε να μειωθεί η χρήση Ι.Χ., κάτι που δεν συμβαίνει στη συγκεκριμένη διαδρομή.
Δηλώνουμε ότι είμαστε αντίπαλοι με τα προβλήματα και όχι με τη δημοτική αρχή και γι’ αυτό δεν δεχόμαστε να συναινέσουμε σε ένα έργο που επιχειρείται να μας επιβληθεί χωρίς να καταφαίνεται η ωφέλειά του από σχετική μελέτη.
Ευελπιστούμε να μη χρειαστεί να καταφύγουμε σε αγωνιστικές κινητοποιήσεις ή ακόμα και σε ένδικα μέσα προκειμένου να αποφύγουμε την επιδείνωση των συνθηκών διαβίωσής μας στον Παράδεισο αλλά να υπάρξει ένας ουσιαστικός και όχι προσχηματικός διάλογος μέσα στο επόμενο 15νθήμερο.
(σ.σ. Ακολουθούν υπογραφές των κατοίκων)»