Τις ενέργειες του Δήμου για την απορρόφηση των κραδασμών από την κατάργηση των δύο Σχολικών Επιτροπών και τις επιπτώσεις της στη διαχείριση των σχολικών εγκαταστάσεων της πόλης, παρέθεσε ο δήμαρχος στην τελευταία συνεδρίαση του απελθόντος Δημοτικού Συμβουλίου
Η νέα πενταετής αυτοδιοικητική θητεία ξεκινάει με τον νέο νόμο του Υπουργείου Εσωτερικών για τη λειτουργία των Δήμων της χώρας, ο οποίος, μεταξύ άλλων, επιφέρει δραματικές αλλαγές και στον τομέα της διαχείρισης των σχολείων, καταργώντας έως τον επόμενο Ιούνιο τις Σχολικές Επιτροπές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, μέσω των οποίων λαμβάνονταν οι αποφάσεις για όλα τα λειτουργικά ζητήματα που απασχολούσαν τα δημόσια εκπαιδευτικά συγκροτήματα.
Το γεγονός ότι όλες αυτές οι αρμοδιότητες περιέρχονται εντός του Δήμου, αποτελεί έναν ακόμη «γρίφο» που καλούνται να λύσουν οι δημοτικές Αρχές, πόσω μάλλον όταν μιλάμε για έναν από τους πιο ευαίσθητους και απαιτητικούς τομείς, αυτόν της εύρυθμης λειτουργίας και της καλής κατάστασης των σχολικών εγκαταστάσεων.
«Έχουμε ζητήσει 500.000 € μέσω ΚΑΠ»
Το συγκεκριμένο θέμα, σε συνδυασμό με το όλο και πιο εντεινόμενο φαινόμενο των βανδαλισμών και της πρόκλησης φθορών στα σχολεία, το οποίο και μεγαλώνει τις απαιτήσεις τόσο ως προς τα κονδύλια που διατίθενται όσο και ως προς την άμεση παρέμβαση για αποκατάσταση των ζημιών, απασχόλησε και το Δημοτικό Συμβούλιο Αμαρουσίου στις συνεδριάσεις που πραγματοποιήθηκαν στις 12 και 19 Δεκεμβρίου.
Κατά τη συνεδρίαση της 12ης Δεκεμβρίου, ο δήμαρχος Θεόδωρος Αμπατζόγλου αναφέρθηκε στον μεγάλο «πονοκέφαλο» των συνεχιζόμενων κρουσμάτων φθορών. «Στα σχολεία οι δαπάνες αυξάνονται με εκθετικό ρυθμό επειδή αυξάνονται τα φαινόμενα βανδαλισμού. Οι καθημερινές φθορές στα κτήρια, στα προαύλια, στην περίμετρο, είναι άνω ποταμών», ανέφερε στην τοποθέτησή του και θέλοντας να απαντήσει στην κριτική που δέχεται η διοίκηση για τα αντανακλαστικά της, πρόσθεσε: «Στα περί αβελτηρίας του Δήμου που ακούω, φυσικά και όλοι γνωρίζουμε ότι είναι στην αρμοδιότητά του, μεταξύ άλλων, η επισκευή των ζημιών, όπως κανείς δεν μιλάει για το ποιος προκαλεί αυτό το πρόβλημα. Δεν είναι ώρα να κάνουμε κοινωνιολογική ανάλυση για το φαινόμενο των βανδαλισμών που όλο και εντείνεται, ωστόσο, όλοι θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι και για τον Δήμο υπάρχουν όρια οικονομικά, υπάρχουν διαδικασίες που πρέπει να υπερκεραστούν, ακόμη και αντιρρήσεις της Οικονομικής Υπηρεσίας που ενίοτε τίθενται ως προς την εκταμίευση των σχετικών κονδυλίων».
Σε αυτό το σημείο, μάλιστα, ο δήμαρχος ανακοίνωσε ότι ο Δήμος ζήτησε από το αρμόδιο Υπουργείο να εκταμιευτεί μέσα από τους Κεντρικούς Αυτοτελείς Πόρους (ΚΑΠ) ποσό ύψους 500.000 ευρώ, προκειμένου αυτά να διατεθούν άμεσα για την αποκατάσταση των φθορών στα σχολεία της πόλης.
«Πάμε σε μια συμφωνία – πλαίσιο»
Στην επόμενη συνεδρίαση, στις 19 Δεκεμβρίου, τελευταία της απελθούσας διοίκησης, τέθηκε από τον δήμαρχο και το ζήτημα της κατάργησης των Σχολικών Επιτροπών.
«Όπως γνωρίζετε όλοι, πρόκειται για τα συλλογικά όργανα όπου καταλήγουν όλα τα αιτήματα των σχολείων. Οι τρεις άξονες στους οποίους διετίθεντο οι χρηματοδοτήσεις, ήταν πρώτον οι επισκευές και ανακατασκευές, δεύτερον τα λειτουργικά (πίνακες, υλικά, αναλώσιμα, υπολογιστές, διαδραστικοί πίνακες κ.λπ.) και τρίτον άλλες λοιπές εργασίες. Μόλις συνέβαινε κάτι, οι Σχολικές Επιτροπές είχαν τη δυνατότητα να παρέμβουν άμεσα, να βρουν τον εργολάβο για τις απαραίτητες διορθώσεις κ.λπ.», ανέφερε αρχικά ο Θ. Αμπατζόγλου, για να προσθέσει: «Τώρα που όλα περιέρχονται στο “βαρύ λογισμικό” του Δήμου, θα πρέπει να δούμε πώς θα λειτουργήσει όλο αυτό. Ως εκ τούτου, σε αυτό το πλαίσιο εξετάζουμε τη διενέργεια ενός ή δύο μεγάλων διαγωνισμών, έτσι ώστε για οτιδήποτε συμβαίνει στα σχολεία, να υπάρχει ένας διαθέσιμος εργολάβος που θα μπορεί να παρέμβει ανά πάσα στιγμή. Θα πρέπει να υπάρχει εξ αρχής μια εργολαβία που θα επιλαμβάνεται για τα σχολεία, μέσα στη λογική μιας συμφωνίας – πλαίσιο, έτσι όπως μας ζητάει άλλωστε και το Ελεγκτικό Συνέδριο».
Σε αυτό το σημείο, μιλώντας εκ μέρους της μείζονος μειοψηφίας, ο (απελθών) δημοτικός σύμβουλος Πέτρος Κούκουζας τόνισε, απευθυνόμενος στον δήμαρχο: «Εφόσον ξέρατε εγκαίρως το νέο νομοθέτημα της κυβέρνησης για κατάργηση των επιτροπών, είχαμε συζητήσει και παλαιότερα ότι χρειάζονται εργολαβίες για τη συντήρησή των σχολείων, καθώς πολλά προβλήματα έχουν εμφανιστεί κατά καιρούς και δεν έχουν να κάνουν μόνο με βανδαλισμούς, αλλά και με τη συνολική κατάσταση των κτηρίων. Θα έπρεπε να το έχετε προβλέψει. Πότε σκοπεύετε να προχωρήσετε σε αυτές τις εργολαβίες, οι οποίες είναι λογικό μεν να γίνουν, αλλά πότε; Σε κάποια τροποποίηση του Τεχνικού Προγράμματος στο μέλλον;».
Η τελευταία επιχορήγηση του 2023
Στην ίδια συνεδρίαση, τέλος, το Σώμα ενέκρινε ομόφωνα την επιχορήγηση των Σχολικών Επιτροπών Α/βάθμιας και Β/βάθμιας Εκπαίδευσης, ύψους 120.000 €, «για να καλύψουν τις έκτακτες ανάγκες που έχουν προκύψει εντός του τρέχοντος έτους από εργασίες επισκευής και συντήρησης των σχολικών κτηρίων και λόγω της επιβάρυνσης των εξόδων τους από την αύξησή τους», όπως ανέφερε η σχετική εισήγηση, οι οποίες κατανέμονται ως εξής:
1) Στη «Σχολική Επιτροπή Α’/θμιας Εκπαίδευσης Δήμου Αμαρουσίου» το ποσό των 70.000 €.
2) Στη «Σχολική Επιτροπή Β’/θμιας Εκπαίδευσης Δήμου Αμαρουσίου» το ποσό των 50.000 €.