Δύο χρόνια στην τοπική εξουσία του Δήμου, η διοίκηση του κ. Πατούλη επιβεβαίωσε για άλλη μία φορά, και με τον πιο επίσημο τρόπο, το αντιλαϊκό πολιτικό της στίγμα: Διαμόρφωσε, ψήφισε και για το 2009 ένα προϋπολογισμό κομμένο και ραμμένο στα μέτρα της συνολικότερης αντεργατικής, αντιλαϊκής πολιτικής της άρχουσας τάξης και των πολιτικών της εκφραστών στη χώρα μας, Ν.Δ. και ΠΑΣΟΚ, συνέχεια και προέκταση της προκατόχου της του κ. Τζανίκου.
Πρόκειται για ένα προϋπολογισμό ύψους 117.504.642 ευρώ, μέσα από τα «ΕΣΟΔΑ» και τα «ΕΞΟΔΑ» του οποίου αποκαλύπτεται ξεκάθαρα το αντιλαϊκό του περιεχόμενο. Πιο συγκεκριμένα:
Α. Σε σχέση με τα «έσοδα»
Δίνεται «συγχωροχάρτι» στα κλεμμένα από το κράτος θεσμοθετημένα έσοδα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Ακόμη και τα ψίχουλα, για τα οποία συμβιβάστηκε η ΚΕΔΚΕ ( ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΣΥΝ ) με την κυβέρνηση, απουσιάζουν από τον Προϋπολογισμό.
1. Τα έσοδα που προέρχονται από τους Κεντρικούς Αυτοτελείς Πόρους (ΚΑΠ), τακτικούς και έκτακτους, ανέρχονται μόλις στα 11.866.113 ευρώ, δηλαδή μετά βίας καλύπτουν το 10% των εσόδων του Προϋπολογισμού, το μικρότερο ποσοστό στην ιστορία του Δήμου. Το υπόλοιπο μέρος προέρχεται, κυρίως , από την άμεση ή έμμεση αφαίμαξη των λαϊκών εισοδημάτων. Αποκαλυπτικό της αντιλαϊκής συμπαιγνίας κυβέρνησης – ΚΕΔΚΕ – ΤΕΔΚΝΑ – δημοτικής αρχής είναι το γεγονός ότι σε σχέση με το 2008 τα έσοδα από τους ΚΑΠ παρουσιάζουν για το 2009 μείωση, ακόμη και ονομαστική (από 11.964.000 ευρώ το 2008 σε 11.866.000 ευρώ το 2009), πόσο μάλλον σε πραγματική αξία.
2. Ιδιαίτερη πολιτική σημασία αποκτά η τερατώδης αύξηση, κατά 5.000%, σε σχέση με τον Προϋπολογισμό του 2008, των προστίμων «από την παράνομη στάθμευση» , που ανέρχονται σε 1.500.000 ευρώ (!). Επιβεβαιώνεται, έτσι, η θέση της «Δημοτικής Ενότητας», ότι το υπέρογκο κόστος του σώματος τοπικής καταστολής, που συνιστά η δημοτική αστυνομία, συμπληρωματικό στην ουσία μηχανισμό της ΕΛ.ΑΣ, θα το πληρώνουν στο πολλαπλάσιο οι εργαζόμενοι. Πράγματι, μόνο από τα πρόστιμα « παράνομης στάθμευσης» θα καλύπτεται το σύνολο, σχεδόν, του συνολικού κόστους (1.752.000 ευρώ) του «τάγματος» των 72 δημοτικών αστυνόμων της διοίκησης Πατούλη, μακράν πολυπληθέστερο των υπόλοιπων, πλην του Δήμου Αθήνας, OTA της Αττικής.
3. Αποκαλυπτική, επίσης, των προθέσεων της δημοτικής αρχής για το φιλομονοπωλιακό « μοντέλο ανάπτυξης» της πόλης μας, και επίσημα, άλλωστε, διακηρυγμένο μέσα από το Επιχειρησιακό Σχέδιο του Δήμου, είναι και ο εντεκαπλασιασμός (αύξηση κατά1000%),σε σχέση με τον προϋπολογισμό του 2008, του ποσού μετατροπής σε χρήμα της εισφοράς σε γη ( από 121.160 ευρώ σε 1.400.000 ευρώ) λόγω ένταξης στο σχέδιο πόλης. Που σημαίνει, ότι εκτάσεις που θα έπρεπε να αξιοποιηθούν μετά την ένταξή ως ελεύθεροι χώροι, και μάλιστα πρασίνου, θα παραδοθούν για περαιτέρω τσιμεντοποίηση. Και τούτο παρόλο που τετραπλασιάζονται, περίπου, και τα έσοδα από τις εισφορές σε χρήμα (από 412.500 ευρώ σε 1.600.000 ευρώ).
Β. Σε σχέση με τα «έξοδα»
Η απόκρυψη βέβαιων δαπανών, ο μη ισοσκελισμός, στην ουσία, των τεχνητά μειωμένων εξόδων με τα « αισιόδοξα» έσοδα, συνιστούν το γκρίζο τοπίο της αδιαφάνειας, μαζί και της εικονικότητας του Προϋπολογισμού. Ενός Προϋπολογισμού, που θα πάρει «σάρκα και οστά» , μόνο εάν και όταν αρχίσει να εκταμιεύεται το πολυπόθητο για τη δημοτική αρχή δυσβάσταχτο δάνειο, που θα το χρυσοπληρώνει για μια τουλάχιστον γενεά ο μαρουσιώτικος λαός. Παρ’ όλα αυτά, μερικές βασικές εκτιμήσεις μπορούν από τώρα να τεκμηριωθούν: