Ανοχή των ΟΤΑ στα περίπτερα SUPER MARKET
Με την ανοχή των ΟΤΑ οι διάφοροι επαγγελματίες και τα περίπτερα, τα οποία πλέον έχουν μέγεθος και λειτουργία SUPER MARKET έχουν καταλάβει παράνομα τα κεντρικά πεζοδρόμια των δήμων με αποτέλεσμα να κατέρχονται οι πεζοί στο οδόστρωμα με κίνδυνο τραυματισμού τους, έχουν άλλωστε καταγραφεί ήδη παρόμοια περιστατικά, ενώ δυσχεραίνεται ή εμποδίζεται τελείως η διέλευση των ΑΜΕΑ. Για την εξάλειψη των φαινομένων αυτών πρέπει επιτέλους οι δημοτικές αστυνομίες να ασκήσουν τα αστυνομικά τους καθήκοντα. Τέλος ως πολύ επιμορφωτικό και διαφωτιστικό για τους πολίτες μέτρο είναι να υποχρεωθούν νομοθετικά οι ΟΤΑ να αναγράφουν δια βραχέων στις πινακίδες των οδών την αιτία της ονοματοδοσίας ώστε να διαιωνίζεται η ιστορική μνήμη.
Προτάσεις για λιγότερη διαφθορά
Όπως τονίζεται στην έκθεση «από τη μέχρι τώρα εμπειρία μας προκύπτει το συμπέρασμα ότι κυρίως οι ΟΤΑ α΄ βαθμού αλλά και οι Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις σε μικρότερο βαθμό, εμπλέκονται σε πολλές περιπτώσεις κακοδιοίκησης η οποία όπως είναι γνωστό οδηγεί αρκετές φορές και στη διαφθορά ή ευνοεί την ανάπτυξή της».
Κατά τον Γενικό Επιθεωρητή «η Δημόσια Διοίκηση θα μπορούσε να λειτουργήσει πιο αποτελεσματικά και διάφανα και να αποδώσει στο έργο που της ζητεί ο λαός και για το οποίο υποβάλλεται σε τόσες οικονομικές θυσίες εφόσον παγιωθούν οι αναγκαίες διαρθρωτικές αλλαγές όπως:
– η επαναφορά του κωλύματος εντοπιότητας για υπαλλήλους ή λειτουργούς σε κρίσιμους ή ιδιαίτερους τομείς του κράτους όπως δικαιοσύνη, αστυνομία, λιμενικό σώμα, εφορία/κτηματικές υπηρεσίες, πολεοδομία κ.λ.π.
– η ενίσχυση των μηχανισμών και συστημάτων ελέγχου και αυτοελέγχου τόσο στην κεντρική όσο και στην τοπική αυτοδιοίκηση, με ουσιαστικότερο και αποτελεσματικότερο έλεγχο από τις Περιφέρειες στους ΟΤΑ α’ και β’ βαθμού και την εισαγωγή του ελέγχου στις δημοτικές επιχειρήσεις.
Όμως, διαφθορά δεν υπάρχει μόνο στους ΟΤΑ
Βεβαίως, τα φαινόμενα διαφθοράς και κακοδιοίκησης δεν αφορούν μόνο τους ΟΤΑ. Όπως είπε ο κ. Ρακιντζής από τους 4.440 ελέγχους που διενεργήθηκαν 724 υποθέσεις παραπέμφθηκαν στον εισαγγελέα, ενώ άλλες 185 παραπέμφθηκαν στον εισαγγελέα από τον ίδιο τον ΓΕΔΔ.
Μεταξύ των κραυγαλέων περιπτώσεων κακοδιοίκησης, παράβασης καθήκοντος και άλλων ατασθαλιών, ήταν:
● Αντιπρόεδρος συλλόγου εργαζομένων στο υπουργείο Πολιτισμού (σήμερα συνταξιούχος), ύστερα από έλεγχο «Πόθεν Έσχες», βρέθηκε να έχει στην κατοχή του ποσό 9 εκατ. ευρώ, που δεν δικαιολογείτο από τα εισοδήματά του.
● Διευθύντρια του υπουργείου Υγείας συμμετείχε επ’ αμοιβή σε 31 επιτροπές. Όπως σημείωσε ο κ. Ρακιτζής, σήμερα οι υπάλληλοι δεν αμείβονται επί πλέον για τέτοιου είδους υπηρεσίες και παρατηρείται πρόβλημα στελέχωσης.
● Πανεπιστημιακός γιατρός σε δημόσιο νοσοκομείο, από το οποίο συνταξιοδοτήθηκε, πήρε μαζί του φεύγοντας τους φακέλους 440 ασθενών του στη νέα του θέση σε ιδιωτικό θεραπευτήριο.
Επιπλέον, ύστερα από ελέγχους σε διάφορες δημόσιες εταιρίες και οργανισμούς διαπιστώθηκε μεγάλος αριθμός προσλήψεων κατά την προεκλογική περίοδο: Στην ΤΡΑΜ ΑΕ το διάστημα από 1/4/04 έως 2/9/09 το προσωπικό αυξήθηκε κατά 250%. Αύξηση, αλλά μικρότερη, παρατηρήθηκε και στην Κτηματολόγιο ΑΕ.
Σε ό,τι αφορά τις θεσμικές προτάσεις του ΓΕΔΔ, που υλοποιήθηκαν, αυτές είναι:
● Αποξήλωση παράνομων διαφημιστικών πινακίδων
● Μείωση μισθωμάτων δημόσιων υπηρεσιών
● Σύσταση υπηρεσίας κατεδαφίσεων αυθαίρετων κατασκευών
Ο κ. Ρακιτζής είπε ακόμη πως η ενοποίηση όλων των ελεγκτικών σωμάτων θα ήταν μια πολύ θετική ενέργεια, διότι έτσι, όπως λειτουργεί σήμερα ο ελεγκτικός μηχανισμός, δαπανώνται χρήμα και χρόνος, που αγγίζουν το ποσοστό του 70%. Πρόσθεσε, ωστόσο, πως «πρόκειται για μια υπόθεση, που δύσκολα μπορεί να πραγματοποιηθεί». Τέλος ζήτησε «να αλλάξουμε νοοτροπία και να σεβόμαστε τους θεσμούς».