Ερώτηση για την συγχώνευση δύο γραμμών 040 και 060 κατέθεσε η ανεξάρτητη δημοτική σύμβουλος Μ. Διακολιού προς την διοίκηση του Δήμου, προκαλώντας την καυστική απάντησή της.
Η ερώτηση της Μαίρης Διακολιού έχει ως εξής:
«Από την πρόσφατη τοπική ειδησεογραφία, ενημερωθήκαμε όλοι ότι η Διοίκηση προέβη σε ενοποίηση των γραμμών 040 και 060 της Δημοτικής Συγκοινωνίας.
Γνωρίζουμε όλοι ότι στα πλαίσια ενός περιβάλλοντος οικονομικής κρίσης, που έπληξε την Αυτοδιοίκηση στο σύνολό της, το πρώτο θύμα είναι η κοινωνία και ιδίως οι μικρομεσαίες οικογένειες. Μία έκφανση των συνεπειών της εφαρμογής των μνημονιακών πολιτικών είναι οι περικοπές στις παροχές που απολάμβαναν οι δημότες, όπως ήταν η δημοτική συγκοινωνία.
Με το μέτρο της ενοποίησης, ουσιαστικά περιορίζεται η δυνατότητα ευχερούς χρήσης της δημοτικής συγκοινωνίας από το επιβατικό κοινό, καθώς: α) αυξάνεται η χιλιομετρική απόσταση που θα καλύπτει η νέα γραμμή, που πλέον θα εξυπηρετεί δύο περιοχές και όχι μία, με συνέπεια την αύξηση του χρόνου που απαιτείται για να φτάσει ο χρήστης στον προορισμό του, β) αυξάνεται ο αριθμός των χρηστών της γραμμής, ακριβώς επειδή εξυπηρετούνται πολίτες από δύο περιοχές και όχι μία, με αποτέλεσμα να δημιουργείται ευκολότερα συνωστισμός στα λεωφορεία και γ) αυξάνεται η απόσταση που θα πρέπει να διανύσουν οι δημότες –πολλές φορές ανήμποροι και ηλικιωμένοι- για να κάνουν χρήση των λεωφορείων, επειδή έχουν καταργηθεί στάσεις.
Σε συνδυασμό δε με την πρόσφατη περικοπή των δρομολογίων της δημοτικής συγκοινωνίας, τα δυσμενή αποτελέσματα του μέτρου της ενοποίησης των γραμμών επιτείνονται.
ΕΡΩΤΑΤΑΙ:
- Ποιος ο λόγος εφαρμογής του μέτρου;
- Το μέτρο της ενοποίησης των γραμμών 040 -060 είναι μόνιμο ή περιστασιακό;
- Το μέτρο της ενοποίησης των γραμμών 040 -060 είναι μεμονωμένο ή «πιλοτικό», δηλαδή θα επεκταθεί σε όλες τις γραμμές της δημοτικής συγκοινωνίας της πόλης;
- Ιδίως οι γραμμές δημοτικής συγκοινωνίας που εξυπηρετούν το Mall και το Golden Hall θα συνενωθούν με κάποιες άλλες ή η εξυπηρέτηση των μεγάλων εμπορικών κέντρων θα παραμείνει αναλλοίωτη, όπως συνέβη και στην περίπτωση περικοπών δρομολογίων των λεωφορείων (που έπληξε όλους τους άλλους);
- Πώς συνάδει το μέτρο της ενοποίησης με την εξαγγελία για ανανέωση του στόλου της δημοτικής συγκοινωνίας; Μήπως η τυχόν επέκταση του μέτρου σημαίνει προμήθεια λιγότερων ή καθόλου νέων λεωφορείων;
- Πώς συνάδει το μέτρο με την ανάγκη ανακούφισης του κόσμου σε μία τόσο δύσκολη εποχή;
- Πώς συνάδει το μέτρο με την ανάγκη μείωσης χρήσης του ΙΧ ιδίως στο κέντρο της πόλης μας, τη στιγμή που η αραίωση των δρομολογίων και η δυσχέρανση της χρήσης της δημοτικής συγκοινωνίας ενισχύει την χρήση του αυτοκινήτου με σημαντικές περιβαλλοντικές και κυκλοφοριακές συνέπειες (π.χ. κίνηση, επίταση του προβλήματος της στάθμευσης);».
«Αλήθειες και ψέματα για τη Δημοτική Συγκοινωνία»
Απαντώντας, ο εντεταλμένος δημοτικός σύμβουλος σε θέματα συγκοινωνίας Γιώργος Ζήκος, εξαπέλυσε δριμεία επίθεση στην κ. Διακολιού και το πολιτικό της παρελθόν, αναφέροντας παράλληλα τις ενέργειες του Δήμου Αμαρουσίου για την λειτουργία της δημοτικής συγκοινωνίας.
Ο κ. Ζήκος αναφέρει, αναλυτικά, τα εξής:
«Απαντώντας στο ακατάσχετο κυνήγι μαγισσών της κας Διακολιού για τη λειτουργία της Δημοτικής Συγκοινωνίας θα ήθελα να της θυμίσω ότι, «στο σπίτι του κρεμασμένου δε μιλάνε για σκοινί».
Γιατί, η μελανή περίοδος που υπηρέτησε η κα Διακολιού και οι «συν αυτώ», υπερχρεώνοντας το Δήμο Αμαρουσίου, ευτυχώς πέρασε ανεπιστρεπτί. Και μάλιστα όταν για τη λειτουργία της Δημοτικής Συγκοινωνίας κατά το παρελθόν δαπανώνταν υπέρογκα ποσά ύψους σχεδόν 6 εκατομμυρίων ευρώ το χρόνο.
Αλλά βλέπετε κάποιοι έχουν κοντή μνήμη, όταν θέτουν σε προτεραιότητα την προσωπική τους προβολή με κάθε μέσο και ξεχνούν τα χρέη που μας κληρονόμησαν.
Είναι λυπηρό για τη Δημοτική Σύμβουλο να λαϊκίζει με προκλητικό τρόπο για ζητήματα που άπτονται της κοινωνικής ευαισθησίας όλων μας.
Να της θυμίσουμε λοιπόν ότι:
– επί των ημερών μας κατάφερε ο Δήμος Αμαρουσίου να ξεπληρώσει το leasing για την αγορά του στόλου των λεωφορείων της Δημοτικής Συγκοινωνίας που οι πρώην συνάδελφοί της, συνδιοικούντες στην εποχή του ΞΕΠΟΥΛΗΜΑΤΟΣ, αγόρασαν αφειδώς και χωρίς μακροπρόθεσμη οικονομική λογική, επιβαρύνοντας τα ταμεία του Δήμου.
– επί των ημερών μας καταφέραμε να εξορθολογήσουμε τα διαχειριστικά και λειτουργικά κόστη ώστε να μιλάμε σήμερα για μείωση του κόστους της Δημοτικής Συγκοινωνίας κατά 4 φορές χαμηλότερα σε σύγκριση με το παρελθόν.
– Επί των ημερών μας πετύχαμε να ξεκινήσουμε την ανανέωση του παμπάλαιου στόλου με 4 λεωφορεία νέας τεχνολογίας με 0 ευρώ, εξασφαλίζοντας χορηγίες και διασφαλίζοντας την καλύτερη ποιότητα παρεχόμενων υπηρεσιών, χωρίς να επιβαρύνουμε οικονομικά τους συμπολίτες μας, όπως έκανε κατά το παρελθόν η Διοίκηση της κας Διακολιού. Επιπλέον μέχρι τα τέλη του χρόνου δρομολογούμε άλλα 4 οχήματα νέας τεχνολογίας που θα συμβάλουν στον εξυγχρονισμό του στόλου μας.
– Επί των ημερών μας και μετά από παρέμβαση του Δημάρχου Αμαρουσίου και Προέδρου της ΚΕΔΕ κ. Γ. Πατούλη προς το Ελεγκτικό Συνέδριο καταφέραμε να δώσουμευπερωρίες και στους οδηγούς.
– Επί των ημερών μας προωθείτε με παρέμβαση του Προέδρου της ΚΕΔΕ άμεση λύση στο πλαφόν του πετρελαίου με νομοθετική ρύθμιση που έχει κατατεθεί στο πολυνομοσχέδιο του Υπουργείου Εσωτερικών & Διοικητικής Ανασυγκρότησης και αναμένεται προς ψήφιση τις επόμενες ημέρες. Αυτό θα μας δώσει τη δυνατότητα η Δημοτική Συγκοινωνία να λειτουργεί με πυκνότητα καθώς και να επαναλειτουργήσειτις Κυριακές.
Μάλλον αγνοεί σκοπίμως τις πράξεις της Διοίκησης Πατούλη ή δεν ασχολείται με τα νομοθετήματα η λαλίστατη Δημοτική Σύμβουλος που κατά τ’ άλλα περιμένει απαντήσεις, ενώ έχουν ήδη δοθεί μέσα από την καθημερινή μας πρακτική.
Ίσως δε μπορεί να μας παρακολουθήσει και εκτίθεται ανεπανόρθωτα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι, η Δημοτική Συγκοινωνία του Δήμου Αμαρουσίου, η μεγαλύτερη στην Ελλάδα με 7 γραμμές και ένα τεράστιο υπερτοπικό κέντρο, έχει θέσει τις βάσεις μέσα από τις δικές μας παρεμβάσεις για περαιτέρω εξυγίανση, πετυχαίνοντας ποιοτικότερες υπηρεσίες προς τους πολίτες με το χαμηλότερο δυνατό κόστος.
Η κα Διακολιού ξεχνά ότι κάθε χρόνο κατά τους θερινούς μήνες λόγω της μείωσης των επιβατών αλλά και των αναγκαίων αδειών του προσωπικού, κάποια δρομολόγια συγχωνεύονται για μικρό χρονικό διάστημα(συνήθως μέχρι τέλος Αυγούστου) και χωρίς να αλλοιώνεται ωστόσο ο στόχος της εξυπηρέτησης του κοινού. Πρόκειται για τεχνικές παρεμβάσεις που αναλαμβάνει η αρμόδια υπηρεσία του Δήμου μας, συνυπολογίζοντας και τη μείωση του προσωπικού λόγω των συνταξιοδοτήσεων και της αδυναμίας πρόσληψής νέου λόγω του Μνημονίου.
Δυστυχώς η ίδια, προσκολλημένη στη λογική του παρελθόντος, με τις 24 δημοτικές επιχειρήσεις, την επιβάρυνση των δημόσιου ταμείου με χρέη και παράλογες δαπάνες χωρίς ανταποδοτικότητα, τη φαυλότητα της εξουσίας και την μικροπολιτική της διάθεση, δε μπορεί να διαχωρίσει το παρόν από το παρελθόν και φυσικά δε βλέπει το μέλλον.
Η δημοτική Αρχή υλοποιεί το έργο σταθερά και απαρέγκλιτα, κλείνοντας τα αυτιά της στις σειρήνες της οπισθοδρόμησης. Για εμάς η λειτουργία της Δημοτικής συγκοινωνίας είναι κοινωνικό κεκτημένο που δεν πρέπει να επιβαρύνει τις επόμενες γενιές. Λειτουργούμε σύννομα και με σχέδιο χτίζοντας τη Νέα Εποχή στις συγκοινωνίες. Συνεχίζουμε να ασκούμε παρεμβατική πολιτική στο Κράτος ζητώντας μεταξύ άλλων περισσότερα δρομολόγια και από τον ΟΑΣΑ για την εξυπηρέτηση του μεγαλύτερου υπερτοπικού κέντρου της χώρας μας.
Για άλλη μια φορά εύχομαι Καλό Καλοκαίρι στην ίδια, όπως έκανε και άλλος συνάδελφός μου, ελπίζοντας ότι πέραν των ακατάσχετων ερωτήσεων που θέτει καθημερινά, να επιδοθεί και στο διάβασμα του έργου της Δημοτικής Αρχής για να τις λυθούν τυχόν μελλοντικές απορίες».