Αγαπητοί γείτονες του Ψαλιδίου,
Είναι γνωστά τα προβλήματα που βιώνουμε από τις άθλιες κυκλοφοριακές συνθήκες που επικρατούν στην περιοχή μας καθώς και η ανάγκη άμεσης διόρθωσης της κατάστασης επ' ωφελεία των κατοίκων.
Γνωστό επίσης είναι ότι αυτή την περίοδο εκπονείται κατ' εντολή του Δήμου κυκλοφοριακή μελέτη, όπως και ότι στις 4/4/07 στη διάρκεια συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου καταθέσαμε επιστολή-διαμαρτυρία στην οποία παρουσιάσαμε με ευθύνη και επάρκεια τη διάσταση του προβλήματός μας με ομιλία του πανεπιστημιακού-καθηγητή κ. Θ. Λέκκα.
Κατά τη διοίκηση του Δήμου, η μελέτη θα ολοκληρωθεί στο πρώτο δεκαήμερο του Ιουλίου του 2007.
Ο κ. δήμαρχος έχει δεσμευθεί προσωπικά ότι η διοίκηση θα μελετήσει το πόρισμα του μελετητή και οι οριστικές αποφάσεις που θα ληφθούν θα είναι απαραίτητα προϊόν συναίνεσης με τους κατοίκους του Ψαλιδίου.
Ωστόσο και ανεξάρτητα από τα παραπάνω, κρίνουμε σκόπιμο να ενημερώσουμε με λεπτομέρειες για τη μέχρι τώρα πορεία των εξελίξεων σε αυτό το πολύ σημαντικό θέμα.
Με πρωτοβουλία του μελετητή στις 4/5/07 στο δημαρχείο πραγματοποιήθηκε συνάντηση στην οποία παρευρέθησαν κάτοικοι, ο κ. Ιατρίδης εκ μέρους της διοίκησης και υπηρεσιακοί της παράγοντες.
Ο μελετητής ζήτησε -συνηθίζεται σε ανάλογες περιπτώσεις- από τους κατοίκους που είχαν σπεύσει στη συνάντηση είτε επισήμως προσκληθέντες είτε τυχαία πληροφορηθέντες, να καταθέσουν απόψεις για το κυκλοφοριακό πρόβλημα και προτάσεις για τη διαχείρισή του.
Στη συζήτηση, από τους κατοίκους προτάθηκαν τα εξής:
1. Η πρόσβαση σε «The Mall», υπ. Παιδείας, σταθμό Νερατζιώτισσα, στη Λ. Κηφισιάς και σε άλλες υπερτοπικές δραστηριότητες να πραγματοποιείται αποκλειστικά μέσω υπερτοπικών οδών που κατασκευάστηκαν πριν τους Ολυμπιακούς αγώνες (π.χ. η οδός Αρτέμιδος οδηγεί άνετα, εύκολα και κυρίως με ασφάλεια στους παραπάνω προορισμούς).
2. Ν' απαγορευθεί η διαμπερής κυκλοφορία στο Ψαλίδι.
3. Αποστολή αιτήματος στο «The Mall» για την παραχώρηση δωρεάν parking στους υπαλλήλους και επισκέπτες του μέσα στο parking του εμπορικού κέντρου.
4. Ανάλογο αίτημα να σταλεί στο υπουργείο Παιδείας προκειμένου να επιτραπεί η στάθμευση αυτοκινήτων των υπαλλήλων και επισκεπτών στο parking εντός του υπουργείου και των σχολών ΣΕΛΕΤΕ το οποίο από πληροφορίες είναι σχεδόν άδειο αυτοκινήτων (εργαζόμενοι και επισκέπτες τόσο του υπουργείου όσο και του The Mall επιλέγουν τους δρόμους του Ψαλιδίου που προσφέρονται για δωρεάν parking και για χώρο απόθεσης σκουπιδιών).
5. Να δημιουργηθεί στην κατάλληλη θέση ειδικός χώρος στάθμευσης αυτοκινήτων για όσους χρησιμοποιούν τον ηλεκτρικό και τον προαστιακό στη Νερατζιώτισσα για μετεπιβίβαση.
6. Ν' απαγορευτεί η διέλευση των φορτηγών τροφοδοσίας των καταστημάτων «The Mall» από το Ψαλίδι και να γίνει αποξήλωση όλων των πινακίδων που κοσμούν τους δρόμους του Ψαλιδίου και δίνουν κατεύθυνση παρανόμως προς το εμπορικό κέντρο.
7. Να δοθεί σε κυκλοφορία ο εσωτερικός δρόμος των σχολών ΣΕΛΕΤΕ από το σταθμό «Ειρήνη» για πρόσβαση στο υπ. Παιδείας.
8. Να γίνει άμεσα διάνοιξη των δρόμων που προβλέπονται από το ΓΠΣ του Δήμου και αφορούν στο Ψαλίδι (π.χ. Εγνατίας, Λακωνίας, Κυρίλλου κ.ά.).
9. Να κατασκευαστούν οι πεζόδρομοι που προβλέπονται από το ΓΠΣ (π.χ. Ε. Μύλλερ, τμήμα της Πέλικα κ.λπ.) και να μελετηθεί επίσης η κατασκευή και άλλων πεζόδρομων ή δρόμων ήπιας κυκλοφορίας λαμβανομένων υπόψη των νέων δυσμενών περιβαλλοντικών δεδομένων που επικρατούν στην περιοχή, η οποία και εξ ολοκλήρου πλέον ανήκει στη ζώνη άμεσης επιρροής αυτού του ιδιαίτερου όσο και σύνθετου προβλήματος.
10. Να τοποθετηθούν σήματα οδικής κυκλοφορίας με σαφές περιεχόμενο και ν' αφαιρεθούν με νέα απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου τα σήματα «εξαιρούνται οι μόνιμοι κάτοικοι» που προκαλούν σύγχυση και ανασφάλεια σε οδηγούς και πεζούς.
11. Να μονοδρομηθούν οι περισσότεροι δρόμοι του Ψαλιδίου.
12. Να υπάρξει αυστηρή και συστηματική αστυνόμευση των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων που θα προκριθούν, αφού πλέον το Ψαλίδι κυκλοφοριακά αποτελεί σημείο αναφοράς και κέντρο διερχομένων.
13. Οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις να υποστηριχθούν απαραίτητα από τεχνικά έργα υποδομής, για να εξασφαλιστεί και πρακτικά η εφαρμογή τους.
14. Να ληφθούν υπόψη οι μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων (ΜΠΕ) που έχουν εκπονηθεί σε έργα που κατασκευάστηκαν στην ευρύτερη περιοχή (π.χ. ΜΠΕ της Αττικής Οδού).
15. Να προστατευτεί και ν' αποκλειστεί κυκλοφοριακά το Ψαλίδι από τις υπερτοπικές χρήσεις.
16. Στην κυκλοφοριακή μελέτη να ληφθούν απαραίτητα υπόψη οι εν ισχύι χρήσεις γης στο Ψαλίδι.
Ωστόσο, και ανεξάρτητα από τον χρόνο οριστικοποίησης της μελέτης, οι αρμόδιες υπηρεσίες του Δήμου μπορούν -για την κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση της περιοχής- να προγραμματίσουν άμεσα και χωρίς επιβάρυνση των οικονομικών του Δήμου, τουλάχιστον τα παρακάτω:
Να τοποθετηθούν πινακίδες κατεύθυνσης στη Λ. Κύμης για τους οδηγούς που έχουν προορισμό το «The Mall», το υπ. Παιδείας, τον σταθμό Νερατζιώτσσα και την Λ. Κηφισιάς. Η με αυτό τον τρόπο αξιοποίηση της οδού Αρτέμιδος θα μειώσει σημαντικά την κίνηση στο Ψαλίδι και ιδιαιτέρα στους παράπλευρους δρόμους της Αττικής Οδού.
Ν' αφαιρεθούν ταυτόχρονα όσες πινακίδες υπάρχουν επί της Λ. Κύμης και δηλώνουν χωρίς λόγο κατεύθυνση προς Μαρούσι και Λ. Κηφισιάς μέσα από το Ψαλίδι (περιοχή αμιγούς κατοικίας).
Να ζητηθεί εκ νέου από την Τροχαία Κηφισιάς να διενεργεί τακτικότατους-καθημερινούς ελέγχους αστυνομεύοντας τους δρόμους του Ψαλιδίου, συμβάλλοντας με αυτό τον τρόπο στην οδική ασφάλεια. Είναι διαπιστωμένο ότι σε αυτή την περιοχή τα οδικά σήματα δεν γίνονται σεβαστά, παραδόξως όμως απουσιάζει και η αστυνόμευση.
Η προοπτική ενός θανατηφόρου ατυχήματος σε Αιγαίου, Ε. Μύλλερ, Πέλικα, Ψαρών, Αγρινίου Β. & Ν. Παράπλευρος της Αττικής Οδού κ.α. είναι θέμα χρόνου.
Πιστεύουμε ότι οι παραπάνω προτάσεις ικανοποιούν κριτήρια μεθόδων-προτύπων κυκλοφοριακών μελετών και ως εκ τούτου δύναται να ληφθούν σοβαρά υπόψη τόσο από τον μελετητή όσο και από τη διοίκηση (κυρίως), αφού διακρίνονται για ρεαλισμό, είναι ορατές και μπορούν να δώσουν με ανάλογες προσαρμογές βιώσιμες, οριστικές και σε βάθος χρόνου λύσεις στο κυκλοφοριακό πρόβλημα που μαστίζει το Ψαλίδι.
Συμπληρωματικά πληροφορούμε ότι στην πρώτη μας -όπως παραπάνω σημειώσαμε- παρέμβαση στο Δ.Σ. της 4/4/07 με επιστολή η οποία είχε την αποδοχή τριακοσίων (300) και πλέον κατοίκων της περιοχής, ζητούσαμε να ληφθούν άμεσα μέτρα για την επίλυση των περιβαλλοντικών προβλημάτων που δημιουργούν το «The Mall», το υπουργείο Παιδείας, ο σταθμός «Νερατζιώτισσα», η Αττική Οδός κ.λπ.
Σε αυτή τη συνεδρίαση ο κ. δήμαρχος δεσμεύθηκε ότι θα παρθούν όλα τ' αναγκαία μέρα προστασίας της περιοχής από την εγκατάσταση του υπουργείου και είχε συσταθεί γι' αυτό -με πρότασή του την οποία έκανε αποδεκτή το Δημοτικό Συμβούλιο- επιτροπή υπό την προεδρία του και στην οποία είχε συμπεριλάβει ως μέλη και δύο κατοίκους της περιοχής. Η επιτροπή αυτή συνεδρίασε για μοναδική φορά στις 30/4/07 και έκτοτε -κατά τη διοίκηση- λόγω έλλειψης νέων δεδομένων δεν έχει εκ νέου συγκληθεί.
Για οποιαδήποτε εξέλιξη θα ενημερώσουμε με νεώτερη ανακοίνωση.
Συντονιστική Eπιτροπή Kατοίκων:
Δ. Θεοχάρης, Α. Κωστούλης, Φ. Λέκκα, Ξ. Μακρυθανάσης, Γ. Μαρκόπουλος, Π. Μπουρίτσας, Β. Νικολόπουλος, Γ. Σκορδίλη, Β. Τζιτζικοπούλου








































































































