Ανοικτές επιστολές στην υπουργό Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη και όλες τις εμπλεκόμενες διευθύνσεις απέστειλε η Ένωση Γονέων Παπάγου – Χολαργού για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα σχολεία της περιοχής, με το… καλημέρα της νέας χρονιάς. Οι εκπρόσωποι των οικογενειών απαριθμούν κενά εκπαιδευτικών και συγχωνεύσεις τμημάτων (Δείτε ΕΔΩ και ΕΔΩ), εκφράζοντας «αγανάκτηση» για «την υποβάθμιση της ποιότητας εκπαίδευσης»
Η πρώτη επιστολή
«Προς:
– Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, κα. Σ. Ζαχαράκη
– Αναπληρωτή Περιφερειακό Διευθυντή Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αττικής, κ. Λ. Μάντζο
– Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Β’ Αθήνας, κ. Ν. Ζαρκαδούλα
Κοινοποίηση:
– Δήμαρχος Παπάγου- Χολαργού
– Διευθύνσεις σχολείων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δήμου Παπάγου- Χολαργού
– Σύλλογοι Διδασκόντων Γυμνασίων και Λυκείων Δήμου Παπάγου- Χολαργού
– Α-Γ ΕΛΜΕ
– Σύλλογοι Γονέων & Κηδεμόνων Δήμου Παπάγου- Χολαργού
– Ομοσπονδία Γονέων Αττικής
Θέμα: «Κενά εκπαιδευτικών και συγχωνεύσεις τμημάτων στα σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου Παπάγου- Χολαργού»
Κυρία Υπουργέ,
Κύριοι Διευθυντές,
Με την παρούσα εκφράζουμε την δυσαρέσκεια και αγανάκτηση μας για την υποβάθμιση της ποιότητας εκπαίδευσης των μαθητών και μαθητριών σε Γυμνάσια και Λύκεια του Δήμου Παπάγου- Χολαργού, καθώς τα κενά εκπαιδευτικών δύο εβδομάδες μετά την έναρξη των μαθημάτων παραμένουν σε πολλά σχολεία δυσθεώρητα, ενώ η διαμόρφωση και λειτουργία τμημάτων με τον ανώτατο αριθμό μαθητών, ανάμεσά τους δεκάδες μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές και ειδικές μαθησιακές ανάγκες, δεν εδράζεται σε κανένα παιδαγωγικό κριτήριο και δυσχεραίνει την εκπαιδευτική διαδικασία για όλους τους μαθητές και μαθήτριες, καθώς και τους εκπαιδευτικούς.
Συγκεκριμένα:
– Στο 1ο Γυμνάσιο Χολαργού, στη Γ’ τάξη καταργήθηκε ένα τμήμα, με αποτέλεσμα τη συγχώνευση των τμημάτων και τη λειτουργία της τάξης των 106 μαθητών σε 4 τμήματα με τον ανώτατο αριθμό μαθητών, ανάμεσά τους 10 μαθητές με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και 7 μαθητές με ειδικές μαθησιακές ανάγκες, ενώ υπάρχουν 3 αιτήσεις Παράλληλης Στήριξης. Συνολικά στο σχολείο υπάρχουν 13 αιτήματα για παράλληλη στήριξη, ενώ εκκρεμεί τοποθέτηση εκπαιδευτικού στο νεοσυσταθέν Τμήμα Ένταξης. Ταυτόχρονα, το σχολείο λειτουργεί με κενά εκπαιδευτικών, σε κρίσιμες ειδικότητες, όπως φιλόλογοι, ενώ οι μαθητές του σχολείου δεν έχουν διδαχτεί ούτε μια ώρα Αγγλικά.
– Στο 2ο Γυμνάσιο Χολαργού, υπάρχουν δεκάδες κενά και ειδικότερα: 10 ώρες πληροφορική, 6 ώρες Φυσική Αγωγή, 6 ώρες Θρησκευτικά, 5 ώρες Μαθηματικά, 4 ώρες Αγγλικά, 4 ώρες Τεχνολογία, 2 ώρες Γαλλικά και 1 ώρα Τεχνολογία. Παράλληλα, δεν έχει στελεχωθεί πλήρως το νεοσυσταθέν Τμήμα Ένταξης, καθώς αναμένεται Μαθηματικός.
– Στο Γυμνάσιο Παπάγου, στη Β’ τάξη καταργήθηκε ένα τμήμα, με αποτέλεσμα τη συγχώνευση των τμημάτων και τη λειτουργία της τάξης των 109 μαθητών σε 4 τμήματα, δηλαδή τμήμα λειτουργεί με περισσότερους από 27 μαθητές! Ανάμεσα στους μαθητές και μαθήτριες της τάξης φοιτούν και 24 μαθητές με διαγνώσεις, εκ των οποίων οι 19 ανήκουν στην κατηγορία της αναπηρίας. Παράλληλα, δεν έχουν καλυφθεί οι ανάγκες σε παράλληλη στήριξη και δεν έχει ακόμα τοποθετηθεί εκπαιδευτικός Φυσικών Επιστημών για τη λειτουργία του νεοσυσταθέντος Τμήματος Ένταξης, στο οποίο έχουν δικαίωμα να φοιτήσουν 27 μαθητές. Το Τμήμα Ένταξης λειτουργεί με έως 12 μαθητές, συνεπώς απαιτείται η δημιουργία και 2ου Τμήματος Ένταξης. Ακόμα, στο σχολείο υπάρχουν κενά εκπαιδευτικών και ειδικότερα λείπουν: 10 ώρες Τεχνολογία, 2 ώρες Χημεία και 2 Γεωγραφία.
– Στο 1ο Λύκειο Χολαργού, η χρονιά ξεκίνησε με κενό σε πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα! Ειδικότερα, τα κενά στο 1ο Λύκειο Χολαργού είναι: 6 ώρες Βιολογία, 4 ώρες Μαθηματικά, 4 ώρες Φυσική, 4 ώρες Πληροφορική, 7 ώρες Γαλλικά, 8 ώρες Φυσική Αγωγή.
Μολονότι ήταν γνωστό στις υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας το λειτουργικό κενό εκπαιδευτικού Βιολογίας, στο σχολείο τοποθετήθηκε εκπαιδευτικός Χημείας, η οποία, προφανώς δικαιολογημένα, δεν μπορεί να ανταποκριθεί στη διδασκαλία επιπέδου πανελλαδικών εξετάσεων σε ένα άγνωστο για αυτήν αντικείμενο. Το αποτέλεσμα είναι ότι οι μαθητές και μαθήτριες της κατεύθυνσης Υγείας στο 1ο Λύκειο Χολαργού, δεν έχουν διδαχτεί ούτε μια ώρα από το πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα της Βιολογίας. Παράλληλα, στην Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών της Β’ Λυκείου λειτουργούν 3 τμήματα με 27, 27 και 26 μαθητές και μαθήτριες, ανάμεσά τους πολλοί μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές και μαθησιακές ανάγκες. Το γεγονός αυτό καθιστά απαραίτητη τη διχοτόμηση των τμημάτων και τη δημιουργία και 4ου τμήματος, προς όφελος της εκπαιδευτικής διαδικασίας για όλους.
– Στο 2ο Λύκειο Χολαργού, υπάρχουν ακόμα κενά εκπαιδευτικών και ειδικότερα: 11 ώρες Φιλολογικά, 10 ώρες πληροφορική, 10 ώρες Αγγλικά, 8 ώρες Γυμναστική και 6 ώρες Γαλλικά.
Ως γονείς δεν αποδεχόμαστε και αρνούμαστε να συνηθίσουμε την έναρξη της σχολικής χρονιάς κάθε χρόνο με κενά σε εκπαιδευτικούς, γενικής ή ειδικής αγωγής. Είναι ευθύνη της Πολιτείας, να παρέχει ισότιμα σε όλους τους μαθητές και μαθήτριες την Δημόσια Παιδεία, για την οποία εξάλλου οι πολίτες φορολογούνται.
Το πρόβλημα των κενών σε εκπαιδευτικούς είναι ένα γνωστό ζήτημα, που δυστυχώς προκύπτει κάθε χρόνο καθώς με ευθύνη της Πολιτείας δεν γίνονται όλες οι απαραίτητες μόνιμες προσλήψεις ΠΡΙΝ χτυπήσει το πρώτο κουδούνι.
Είναι ένα σοβαρό πρόβλημα που δημιουργεί δυσλειτουργίες στις σχολικές μονάδες, επιβαρύνει με επιπλέον φόρτο το υπάρχον εκπαιδευτικό προσωπικό σε κάθε σχολείο και διαμορφώνει με το «καλημέρα» μαθησιακά κενά στους μαθητές και τις μαθήτριες. Είναι εξοργιστικό να υπάρχουν μαθητές που δεν έχουν διδαχθεί ούτε μια ώρα ορισμένα αντικείμενα, πόσο μάλλον όταν πρόκειται για πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα ή και μαθήματα που καλούνται να εξεταστούν στο τέλος της σχολικής χρονιάς.
Επιπλέον, θεωρούμε ότι στον σχηματισμό των τμημάτων, τα κριτήρια που οφείλουν να λαμβάνονται υπόψη είναι πρωτίστως παιδαγωγικά. Υποχρεούστε με τις ενέργειές σας, ως καθ’ ύλην αρμόδιοι για την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων, να παρέχετε τη φροντίδα και τη στήριξη που έχουν ανάγκη όλοι οι μαθητές, καθώς και τη διαμόρφωση συνθηκών που να μην δυσχεραίνουν το παιδαγωγικό έργο των εκπαιδευτικών και να μην θέτουν εμπόδια στην εκπαιδευτική διαδικασία και τη μόρφωση όλων των μαθητών και μαθητριών.
Τα παιδιά μας δεν είναι αριθμοί, ούτε κουτάκια να συμπληρώνονται σε ένα φύλλο υπηρεσίας. Είναι νέοι άνθρωποι, το μέλλον αυτού του τόπου και το κράτος οφείλει να τους παρέχει σύγχρονες συνθήκες εκπαίδευσης και υψηλού επιπέδου μόρφωση. Μας είναι αδιανόητο να δυσχεραίνεται η πρόσβασή τους στη γνώση, ως αποτέλεσμα της επιλογής του Υπουργείου Παιδείας για «εξορθολογισμό» του κόστους, δηλαδή για λιγότερες των αναγκαίων προσλήψεις εκπαιδευτικών.
Με την παρούσα επιστολή επαναλαμβάνουμε την απαίτησή μας για:
• Να γίνουν ΤΩΡΑ όλες οι απαραίτητες προσλήψεις εκπαιδευτικών, τόσο για τη στελέχωση ΟΛΩΝ των σχολείων με ΟΛΕΣ τις απαραίτητες ειδικότητες εκπαιδευ-τικών, όσο και για την πλήρη στελέχωση ΟΛΩΝ των Τμημάτων Ένταξης και την ικανοποίηση ΟΛΩΝ των αιτημάτων παράλληλης στήριξης. Τα κενά εκπαιδευτικών είναι γνωστά στις υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας και οφείλουν να έχουν πλήρως καλυφθεί το αργότερο με τη Β’ φάση προσλήψεων που σύμφωνα με επίσημες δηλώσεις αναμένεται στις 25 Σεπτεμβρίου. Παράλληλα, οφείλετε να λάβετε όλα τα απαραίτητα μέτρα για να μη δημιουργηθούν νέα κενά όταν ανακληθούν οι αντιπαι-δαγωγικές συγχωνεύσεις.
• Να ανακληθούν οι συγχωνεύσεις στην Γ τάξη του 1ου Γυμνασίου Χολαργού και τη Β τάξη του Γυμνασίου Παπάγου, καθώς και να διχοτομηθούν τα τμήματα στην Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών στη Β’ τάξη του 1ου Λυκείου Χο-λαργού, προς όφελος της εκπαιδευτικής διαδικασίας, της παιδαγωγικής, της μάθησης και της στήριξης όλων των μαθητών και μαθητριών. Η διχοτόμηση των τμημάτων οφεί-λει να γίνει το συντομότερο, προκειμένου να αποφευχθεί περαιτέρω αναστάτωση στους μαθητές και τις μαθήτριες, καθώς και στη λειτουργία των σχολείων.
Ως Ένωση Γονέων Παπάγου Χολαργού, σε συνεργασία και συντονισμό με τους Συλλόγους Γονέων των Γυμνασίων και Λυκείων του Δήμου μας, είμαστε αποφασισμένοι να υπερασπιστούμε το δικαίωμα κάθε μαθητή και μαθήτριας στην ισότιμη πρόσβαση στη γνώση. Είμαστε αποφασισμένοι να διεκδικήσουμε την κάλυψη όλων των εκπαιδευτικών αναγκών των παιδιών μας.
Ζητάμε τις γραπτές απαντήσεις σας στα παραπάνω αιτήματά μας, ώστε να ενημερώσουμε όλους τους γονείς μαθητών σχολείων του Δήμου μας. Δηλώνουμε ότι οι δίκαιες διεκδικήσεις μας δε σταματούν στην παρούσα επιστολή και επιφυλασσόμαστε για την συνέχιση σε περίπτωση που δεν ικανοποιηθούν άμεσα τα αιτήματά μας».
Η δεύτερη επιστολή
ΠΡΟΣ:
– Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, κα. Σ. Ζαχαράκη
– Αναπληρωτή Περιφερειακό Διευθυντή Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αττικής, κ. Λ. Μάντζο
– Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Β’ Αθήνας, κ. Χ. Μπαμπαρούτση
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:
– Δήμαρχος Παπάγου- Χολαργού
– Διευθύνσεις σχολείων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δήμου Παπάγου- Χολαργού
– Σύλλογοι Διδασκόντων Γυμνασίων και Λυκείων Δήμου Παπάγου- Χολαργού
– Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης «Περικλής»
– Σύλλογοι Γονέων & Κηδεμόνων Δήμου Παπάγου- Χολαργού
– Ομοσπονδία Γονέων Αττικής
Θέμα: «Κενά εκπαιδευτικών, μη λειτουργία ολοήμερων τμημάτων και μεγάλες ελλείψεις στην Ειδική Αγωγή στα σχολεία Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου Παπάγου- Χολαργού»
Κυρία Υπουργέ,
Κύριοι Διευθυντές,
Με την παρούσα εκφράζουμε την δυσαρέσκεια και αγανάκτηση μας για την υποβάθμιση της ποιότητας εκπαίδευσης των μαθητών και μαθητριών σε Νηπιαγωγεία και Δημοτικά Σχολεία του Δήμου Παπάγου- Χολαργού, καθώς τα κενά εκπαιδευτικών δύο εβδομάδες μετά την έναρξη των μαθημάτων παραμένουν σε πολλά σχολεία πολύ μεγάλα, με αποτέλεσμα να μην έχει αναπτυχθεί πλήρως το ωρολόγιο πρόγραμμα.
Η μη λειτουργία ολοήμερων τμημάτων, οι ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς Ειδικής Αγωγής για τη στήριξη δεκάδων μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές και ειδικές μαθησιακές ανάγκες, δυσχεραίνει αφάνταστα την εκπαιδευτική διαδικασία για όλους τους μαθητές και μαθήτριες, καθώς και τους εκπαιδευτικούς.
Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι σχεδόν σε όλα τα σχολεία πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης του Δήμου μας υπάρχουν κενά σε εκπαιδευτικούς παράλληλης στήριξης, όπου οι διαγνώσεις δεν καλύπτονται πάνω από το 35%, ενώ ολοήμερα τμήματα δε λειτουργούν καθόλου ή μερικώς στα κάτωθι σχολεία: 1ο & 2ο Νηπιαγωγεία Παπάγου, 1ο- 2ο- 4ο- 5ο- 6ο Νηπιαγωγεία Χολαργού, 6ο Δημοτικό Χολαργού.
Πρακτικά, οι μικροί μαθητές, που πολλοί από αυτούς μάλιστα βρίσκονται στη μεταβατική ηλικία πρώτης χρονιάς φοίτησης σε νηπιαγωγεία ως προνήπια και σε Δημοτικά σχολεία στην Α τάξη και για τους οποίους απαιτείται κατάλληλη προσαρμογή χωρίς συνεχείς αλλαγές στο ωρολόγιο πρόγραμμά τους, στερούνται το δικαίωμά τους σε ένα ολοκληρωμένο σχολικό πρόγραμμα.
Ταυτόχρονα, η κατάσταση αυτή έχει επιφέρει μεγάλη αναστάτωση στους γονείς, οι οποίοι στη συντριπτική τους πλειοψηφία είναι εργαζόμενοι ή επαγγελματίες με ακατάστατα ωράρια και πολύωρη εργασία, με αποτέλεσμα να επιβαρύνονται είτε εξαντλώντας τις άδειες από τις εργασίες τους, είτε καταφεύγοντας σε πρόσκαιρες «λύσεις» επιβαρύνοντας συγγενείς, είτε με επιβάρυνση στο εισόδημά τους, ή και αναγκαζόμενοι να πληρώσουν τρίτα πρόσωπα, για το κράτημα των παιδιών μετά τη λήξη του πρωινού ωραρίου, καθώς ως γνωστό η ηλικία των παιδιών του νηπιαγωγείου και τουλάχιστον των περισσότερων τάξεων του Δημοτικού δεν επιτρέπει να είναι ακόμα αυτόνομα.
Θεωρούμε απαράδεκτες τις απαντήσεις που λάβαμε εκ μέρους της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Β Αθήνας, σε διαμαρτυρία που πραγματοποιήσαμε εκπρόσωποι της Ένωσης και των Συλλόγων Γονέων & Κηδεμόνων του Δήμου μας, την Τετάρτη 17 Σεπτεμβρίου 2025.
Μας δηλώθηκε ευθαρσώς ότι αναμένεται η Β φάση των αναπληρωτών περί τις 25-26 Σεπτεμβρίου, ωστόσο στο συγκεκριμένο ερώτημά μας εάν με τη Β φάση δεσμεύεται το Υπουργείο για την κάλυψη όλων των κενών εκπαιδευτικών για να λειτουργήσουν όλα τα ολοήμερα τμήματα σύμφωνα με τις δηλώσεις των γονέων, να καλυφθούν οι ανάγκες της παράλληλης στήριξης σύμφωνα με τις διαγνώσεις και ειδικότητες εκπαιδευτικών για τις οποίες ακόμα υπάρχουν ελλείψεις, η απάντηση ήταν ότι δεν αναμένεται να καλυφθούν όλα τα κενά που υπάρχουν μέχρι το τέλος της χρονιάς!
Η αιτία που προβάλλεται για την απαράδεκτη αυτή κατάσταση (και δεν είναι φυσικά οι άδειες κύησης των αναπληρωτριών, τη στιγμή μάλιστα που εκ μέρους του Υπουργείου αναδεικνύεται το λεγόμενο δημογραφικό πρόβλημα), είναι η λήξη της χρηματοδότησης του ΕΣΠΑ μέσω του οποίου λειτουργούσε μέχρι στιγμής το ολοήμερο και αυτά τα κονδύλια δεν έχει προβλεφθεί να αναπληρωθούν από τον κρατικό προϋπολογισμό!
Δυο μέρες μετά τη διαμαρτυρία μας και τις απαντήσεις που λάβαμε ότι τα κενά θα συνεχίσουν να υπάρχουν και μετά τη Β φάση τοποθέτησης αναπληρωτών εκπαιδευτικών, διαπιστώσαμε ότι η εγκύκλιος που στάλθηκε από το Υπουργείο σας, με ημερομηνία 18 Σεπτεμβρίου, απαιτεί από τους/τις Διευθυντές/ντριες και Προϊσταμένους/ες των Σχολικών Μονάδων να τροποποιήσουν τη συγκρότηση των τμημάτων του Ολοήμερου, αφού καλέσουν τους γονείς των μαθητών που έχουν εγγραφεί στο Ολοήμερο να προσκομίσουν δικαιολογητικά ότι ανήκουν- κατά προτεραιότητα- στις παρακάτω κατηγορίες:
• αν είναι και οι δυο γονείς/ κηδεμόνες εργαζόμενοι ή αν είναι μονογονεϊκές οικογένειες,
• αν είναι εργαζόμενος ο ένας εκ των δυο και ο έτερος άνεργος,
• αν ανήκουν σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες.
Πρακτικά αναιρείται ο προγραμματισμός της λειτουργίας των σχολικών μονάδων, όπου έως τώρα προβλέπονταν ότι «Οι εγγραφές γίνονται δεκτές χωρίς προϋποθέσεις» (Υ.Α. Φ7/118139/ΦΔ/Δ1/9-9-2020 και Φ7/124668/ΦΔ/Δ1/18-9-2020), καθώς η τωρινή εγκύκλιος ουσιαστικά αποτελεί ομολογία ότι δεν υπάρχει πρόθεση να καλυφθούν όλα τα κενά, αναζητούνται «κόφτες» για τους γονείς που έχουν δηλώσει τα παιδιά τους στο ολοήμερο πρόγραμμα, εκβιάζοντάς τους απροκάλυπτα, τινάζοντας ταυτόχρονα τον οικογενειακό προγραμματισμό στον αέρα.
Ως γονείς δεν αποδεχόμαστε και αρνούμαστε να συνηθίσουμε την έναρξη της σχολικής χρονιάς κάθε χρόνο με κενά σε εκπαιδευτικούς, γενικής ή ειδικής αγωγής. Πολύ περισσότερο που με την έναρξη της φετινής σχολικής χρονιάς το πρόβλημα διογκώνεται αντί να επιλύεται. Είναι ευθύνη της Πολιτείας, να παρέχει ισότιμα σε όλους τους μαθητές και μαθήτριες την Δημόσια Παιδεία, για την οποία εξάλλου οι πολίτες φορολογούνται.
Το πρόβλημα των κενών σε εκπαιδευτικούς είναι ένα γνωστό ζήτημα, που δυστυχώς προκύπτει κάθε χρόνο καθώς με ευθύνη της Πολιτείας δεν γίνονται όλες οι απαραίτητες μόνιμες προσλήψεις ΠΡΙΝ χτυπήσει το πρώτο κουδούνι. Είναι ένα σοβαρό πρόβλημα που δημιουργεί δυσλειτουργίες στις σχολικές μονάδες, επιβαρύνει με επιπλέον φόρτο το υπάρχον εκπαιδευτικό προσωπικό σε κάθε σχολείο και διαμορφώνει με το «καλημέρα» μαθησιακά κενά στους μαθητές και τις μαθήτριες, ειδικά όταν γίνεται λόγος για την ηλικία των προνηπίων, νηπίων και παιδιών Δημοτικού.
Επιπλέον, θεωρούμε ότι στον προγραμματισμό για την εξασφάλιση του απαραίτητου εκπαιδευτικού προσωπικού, τα κριτήρια που οφείλουν να λαμβάνονται υπόψη είναι πρωτίστως παιδαγωγικά. Υποχρεούστε με τις ενέργειές σας, ως καθ’ ύλην αρμόδιοι για την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων, να παρέχετε τη φροντίδα και τη στήριξη που έχουν ανάγκη όλοι οι μαθητές, καθώς και τη διαμόρφωση συνθηκών που να μην δυσχεραίνουν το παιδαγωγικό έργο των εκπαιδευτικών και να μην θέτουν εμπόδια στην εκπαιδευτική διαδικασία και τη μόρφωση όλων των μαθητών και μαθητριών.
Τα παιδιά μας δεν είναι αριθμοί, ούτε κουτάκια να συμπληρώνονται σε ένα φύλλο υπηρεσίας. Είναι νέοι άνθρωποι, το μέλλον αυτού του τόπου και το κράτος οφείλει να τους παρέχει σύγχρονες συνθήκες εκπαίδευσης και υψηλού επιπέδου μόρφωση. Μας είναι αδιανόητο να δυσχεραίνεται η πρόσβασή τους στη μόρφωση, ως αποτέλεσμα της επιλογής του Υπουργείου Παιδείας για «εξορθολογισμό» του κόστους, δηλαδή για λιγότερες των αναγκαίων προσλήψεις εκπαιδευτικών.
Με την παρούσα επιστολή επαναλαμβάνουμε την απαίτησή μας, να γίνουν ΤΩΡΑ όλες οι απαραίτητες προσλήψεις εκπαιδευτικών, για να στελεχωθούν ΑΜΕΣΑ ΟΛΑ τα σχολεία με τον αναγκαίο αριθμό εκπαιδευτικών ώστε:
– Να λειτουργήσουν πλήρως και με βάση τις αρχικές αιτήσεις των γονέων ΟΛΑ τα ΟΛΟΗΜΕΡΑ τμήματα.
– Να ικανοποιηθούν ΟΛΑ τα αιτήματα παράλληλης στήριξης με βάση τις διαγνώσεις.
– Να υπάρξει πλήρης στελέχωση ΟΛΩΝ των Τμημάτων Ένταξης.
– Να καλυφθούν ΟΛΕΣ οι ειδικότητες εκπαιδευτικών για να αναπτυχθεί πλήρως το ωρολόγιο πρόγραμμα σε όλα τα σχολεία του Δήμου μας.
Τα κενά εκπαιδευτικών είναι γνωστά στις υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας και οφείλετε να τα καλύψετε πλήρως το αργότερο με τη Β’ φάση προσλήψεων που σύμφωνα με επίσημες δηλώσεις αναμένεται στις 25 Σεπτεμβρίου. Παράλληλα, οφείλετε να λάβετε όλα τα απαραίτητα μέτρα για να μη δημιουργηθούν νέα κενά σε περίπτωση χρήσης των νόμιμων αδειών που δικαιούνται οι εκπαιδευτικοί.
Ως Ένωση Γονέων Παπάγου Χολαργού, σε συνεργασία και συντονισμό με τους Συλλόγους Γονέων των Νηπιαγωγείων και Δημοτικών Σχολείων του Δήμου μας, είμαστε αποφασισμένοι να υπερασπιστούμε το δικαίωμα κάθε μαθητή και μαθήτριας στην ισότιμη πρόσβαση στη γνώση. Είμαστε αποφασισμένοι να διεκδικήσουμε την κάλυψη όλων των εκπαιδευτικών αναγκών των παιδιών μας.
Ζητάμε τις γραπτές απαντήσεις σας στα παραπάνω αιτήματά μας, ώστε να ενημερώσουμε όλους τους γονείς μαθητών σχολείων του Δήμου μας.
Δηλώνουμε ότι οι δίκαιες διεκδικήσεις μας δε σταματούν στην παρούσα επιστολή και επιφυλασσόμαστε για την συνέχιση σε περίπτωση που δεν ικανοποιηθούν άμεσα τα αιτήματά μας».