Άλλο ένα πρόβλημα στη λειτουργία σχολείων σε Παπάγου και Χολαργό, με το… καλημέρα της νέας χρονιάς, κατήγγειλε η Ένωση Κηδεμόνων.
Μετά τις αναφορές σε κενά εκπαιδευτικών που επηρεάζουν τα ολοήμερα προγράμματα επτά συγκροτημάτων, ακολούθησε ενημέρωση για συγχωνεύσεις τμημάτων στο 1ο Γυμνάσιο Χολαργού και σ’ εκείνο του Παπάγου.
Μάλιστα, για την τελευταία περίπτωση προειδοποιούσαν οι γονείς των μαθητών της μονάδας, εκφράζοντας τον προβληματισμό τους ήδη πριν από το «πρώτο κουδούνι».
Η ανακοίνωση της Ένωσης:
«Η Ένωση Γονέων Παπάγου Χολαργού στέκεται στο πλευρό των Συλλόγων Γονέων του 1ου Γυμνασίου Χολαργού και του Γυμνασίου Παπάγου στηρίζοντας το δίκαιο αίτημα να μην συγχωνευτούν τα τμήματα της Γ’ και της Β’ τάξης αντίστοιχα στα σχολεία τους.
Η συγχώνευση τμημάτων, από πέντε σε τέσσερα, με την αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα να αγγίζει τα 27 παιδιά, ανάμεσά τους πολλά παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές και ειδικές μαθησιακές ανάγκες, δεν αποσκοπεί ούτε και θα επιφέρει κάποιο παιδαγωγικό όφελος προς τα παιδιά. Επίσης, δε θα διευκολύνει το έργο των εκπαιδευτικών, γενικής ή ειδικής αγωγής, που καλούνται να διδάξουν σε μεγάλα τμήματα με μεγάλες απαιτήσεις.

Μόνο κριτήριο του Υπουργείου Παιδείας και των υπηρεσιών του, που αποφάσισαν τις συγχωνεύσεις, είναι η εξοικονόμηση κάποιων ωρών εκπαιδευτικών, δηλαδή η μείωση του «κόστους» – γιατί ως «κόστος» φαίνεται μετράνε τη μόρφωση των παιδιών μας.
– Γι’ αυτό εξάλλου και τα τμήματα δημιουργούνται με τον ανώτατο αριθμό μαθητών (27), τη στιγμή που υπάρχουν οι αναγκαίες σχολικές αίθουσες και θα μπορούσαν να λειτουργούν τμήματα με πολύ λιγότερους μαθητές προς όφελος της εκπαιδευτικής διαδικασίας για όλους.
– Γι’ αυτό εξάλλου και κατοχυρώθηκε δια νόμου μέσα στο καλοκαίρι η πρακτική να εμποδίζεται η μείωση των μαθητών ανά τμήμα όταν υπάρχει ένα ορισμένο πλήθος μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ή μαθησιακές ανάγκες «εφόσον» (!) λειτουργεί τμήμα ένταξης ή υπάρχει εκπαιδευτικός παράλληλης στήριξης στο εν λόγω τμήμα. Πώς θα χωρέσουν στις σχολικές αίθουσες 27 μαθητές και δυο – τρεις εκπαιδευτικοί και σε ποιές συνθήκες δεν απασχολεί το Υπουργείο Παιδείας…
Εμείς, ως γονείς, επιμένουμε να διεκδικούμε με κριτήριο τις πραγματικές ανάγκες των παιδιών μας και το δικαίωμα όλων των μαθητών και μαθητριών στην ισότιμη πρόσβαση στη γνώση. Επιμένουμε να διεκδικούμε το σχολείο που έχουν ανάγκη τα παιδιά μας, το σχολείο που τους αξίζει. Επιμένουμε να διεκδικούμε κάθε μαθητής/μαθήτρια που έχει ανάγκη παράλληλης στήριξης, να έχει τον εκπαιδευτικό που θα του/της την παρέχει και να μην τον «μοιράζεται» με 3-4 ακόμα παιδιά στην ίδια τάξη.
Πέρσι, αντιμετωπίσαμε την ίδια πρόκληση στα ίδια σχολεία. Οι Σύλλογοι Γονέων, με τη δυναμική συμμετοχή των γονέων μελών τους, σε συντονισμό και με την Ένωση Γονέων, πέτυχαν με τις κινητοποιήσεις τους να ανακληθούν οι συγχωνεύσεις.
Φέτος, με την ίδια αποφασιστικότητα και έχοντας πια πείρα ότι μπορούμε με δυναμικές, πολύμορφες πρωτοβουλίες και κινητοποιήσεις να πετύχουμε ικανοποίηση των δίκαιων αιτημάτων μας, συνεχίζουμε και απαιτούμε:
– Να ανακληθούν οι συγχωνεύσεις.
-Να τοποθετηθεί όλο το αναγκαίο εκπαιδευτικό και ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό στα σχολεία, ώστε να λειτουργούν απρόσκοπτα σε πλήρες ωράριο και παρέχοντας σε κάθε παιδί τη στήριξη που έχει ανάγκη».
Ενημέρωση για τη διαμαρτυρία
Λίγες ώρες αργότερα, οι εκπρόσωποι των οικογενειών ενημέρωσαν για την εξέλιξη κινητοποίησής τους
«Σε συνέχεια των ενεργειών της Ένωσης Κηδεμόνων Παπάγου- Χολαργού και 11 Συλλόγων Γονέων Δημοτικών και Νηπιαγωγείων του Δήμου, εκπρόσωποι των ΔΣ και γονείς βρεθήκαμε την Τετάρτη 17/9 στα γραφεία της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Β’ Αθήνας προκειμένου να διαμαρτυρηθούμε και να λάβουμε συγκεκριμένες απαντήσεις και δεσμεύσεις για την άμεση κάλυψη των δεκάδων κενών εκπαιδευτικών που υπάρχουν με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς σε Νηπιαγωγεία και Δημοτικά Σχολεία του Δήμου μας.
Οι μεγάλες αυτές ελλείψεις έχουν οδηγήσει στη μη λειτουργία του ολοήμερου σε ολόκληρα σχολεία ή τμήματά τους, σε μη πλήρη ανάπτυξη του πρωινού προγράμματος λόγω κενών σε ειδικότητες, στη μη παροχή της κατάλληλης βοήθειας που χρειάζονται παιδιά με διαγνωσμένες μαθησιακές δυσκολίες λόγω των μεγάλων κενών σε εκπαιδευτικούς παράλληλης στήριξης.
Από τις απαντήσεις που λάβαμε προκύπτουν τα εξής:
· Το Υπουργείο και η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης είναι πλήρως ενήμεροι για τα κενά που υπάρχουν και τα προβλήματα που αυτά δημιουργούν στους μαθητές αλλά και στους εργαζόμενους γονείς.
· Η Β’ φάση προσλήψεων εκπαιδευτικών θα γίνει 25-26 Σεπτεμβρίου,
ΑΛΛΑ ΟΠΩΣ ΜΑΣ ΔΗΛΩΘΗΚΕ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΡΜΟΔΙΟΥΣ
ΔΕΝ ΑΝΑΜΕΝΕΤΑΙ ΝΑ ΚΑΛΥΦΘΟΥΝ ΟΛΑ ΤΑ ΚΕΝΑ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΟΥΝ
ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ!
Η αιτία που προβάλλεται για την απαράδεκτη αυτή κατάσταση (και δεν είναι φυσικά οι άδειες κύησης των αναπληρωτριών, που μας λέει το Υπουργείο που κατά τα άλλα κόπτεται για το δημογραφικό πρόβλημα), είναι η λήξη της χρηματοδότησης του ΕΣΠΑ μέσω του οποίου λειτουργούσε μέχρι στιγμής το ολοήμερο και αυτά τα κονδύλια δεν έχει προβλεφθεί να αναπληρωθούν από τον κρατικό προϋπολογισμό!
Εύλογα αναρωτιέται κανείς:
Γιατί η χρηματοδότηση των σχολείων εξαρτάται από προγράμματα ενίσχυσης με ημερομηνία λήξης και δεν προκύπτει από τον κρατικό προϋπολογισμό, ο οποίος μάλιστα παρουσιάζει και τεράστια «πρωτογενή πλεονάσματα» που μάλιστα προκύπτουν και από τη φορολογία των γονιών;
Γιατί αντί να κινηθεί το Υπουργείο σε αναπροσαρμογή του προϋπολογισμού για προσλήψεις όλων των εκπαιδευτικών που χρειάζονται, ενώ είναι χιλιάδες αυτοί που αναμένουν στους πίνακες το διορισμό τους, κινείται στην κατεύθυνση ΜΕΙΩΣΗΣ των ολοήμερων τμημάτων και μάλιστα αυστηροποιώντας το πλαίσιο λειτουργίας τους για την απόρριψη παιδιών από αυτά;
Γιατί θα πρέπει να είμαστε ευχαριστημένοι εάν οι εκπαιδευτικοί παράλληλης στήριξης φτάσουν στην καλύτερη περίπτωση να καλύψουν το 50% των αναγκών (από 30% που καλύπτουν σήμερα), αντιμετωπίζοντας τουλάχιστον με αναλγησία τους μαθητές που χρειάζονται πρόσθετη στήριξη;
Γίνεται επιπλέον σαφές, ότι η λειτουργία των σχολείων με αυτές τις τεράστιες ελλείψεις ήταν κάτι που ήταν σε γνώση του Υπουργείου και είχε προαποφασιστεί εφόσον δεν είχε διασφαλιστεί η συνέχιση της χρηματοδότησης τους.
ü Δε δεχόμαστε να αντιμετωπίζονται τα παιδιά μας ως κόστος για εξοικονόμηση!
ü Δεν ανεχόμαστε να μας λένε να δουλεύουμε 13 ώρες τη μέρα, να μην προλαβαίνουμε να δώσουμε στα παιδιά μας ούτε ένα φιλί για καληνύχτα και την ίδια στιγμή με κυνισμό να μας λένε ότι δεν πρόκειται τα σχολεία να λειτουργήσουν όπως πρέπει.
ü Δε θα παίξουμε το «παιχνίδι» του Υπουργείου που θέλει να στρέψει τους γονείς απέναντι στους εκπαιδευτικούς επιρρίπτοντας την ευθύνη για τα κενά στις νόμιμες άδειες που δικαιούνται. Ούτε θα μπούμε στη διαδικασία να ελπίζουμε να τοποθετηθούν οι εκπαιδευτικοί σε κάποια σχολεία και όχι σε άλλα.
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΑΞΙΖΕΙ,
ΧΩΡΙΣ ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ!
Συνεχίζουμε τις δράσεις μας με απαίτηση να καλυφθούν εδώ και τώρα όλα τα κενά των εκπαιδευτικών, σε όλα τα σχολεία!
Να γίνουν εδώ και τώρα μόνιμοι διορισμοί για να καλυφθούν οι ανάγκες των σχολείων που είναι γνωστές στο Υπουργείο, για να μη ζούμε με την αγωνία κάθε χρονιά αν θα λειτουργούν πλήρως!
§ Καλούμε τα Δ.Σ. των Συλλόγων Γονέων & Κηδεμόνων του Δήμου μας να πάρουν μέρος στην ανοιχτή τακτική συνεδρίαση του Δ.Σ. της Ένωσης Γονέων Παπάγου- Χολαργού, την Παρασκευή 19/9/2025, στις 19.30, στο 1ο Γυμνάσιο Χολαργού, για να καθορίσουμε τις επόμενες ενέργειές μας.
§ Συντονιζόμαστε με την Ομοσπονδία Γονέων Αττικής. Εκπρόσωποι της Ένωσης Γονέων θα συμμετάσχουν στην Περιφερειακή Σύσκεψη Βόρειου Τομέα της Ομοσπονδίας που έχει οριστεί για την Κυριακή 21/9, επιδιώκοντας την ανάπτυξη κοινών δράσεων για να δοθεί λύση στο πρόβλημα των εκπαιδευτικών κενών.
§ Ζητάμε από τον Δήμο Παπάγου- Χολαργού να στηρίξει ενεργά τα αιτήματά μας και να ασκήσει με ενέργειές του πίεση προς το Υπουργείο.
§ Καλούμε τα εκπαιδευτικά σωματεία της περιοχής μας, τα σωματεία εργαζομένων, τους μαζικούς φορείς να στηρίξουν τα δίκαια αιτήματά μας.
ΓΙΑΤΙ Η ΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΘΕΣΗ ΟΛΩΝ ΜΑΣ!»