Αίσθηση προκάλεσε η αποκάλυψη της «Α» για τη μελέτη νέας χάραξης της γραμμής του μετρό, ώστε να διασυνδέονται τα Δυτικά Προάστια του Πειραιά (Νίκαια) με τα Βόρεια Προάστια (Χαλάνδρι, Μελίσσια), με κόμβο τον σταθμό των ΗΣΑΠ στη Βικτώρια, η οποία σύντομα κατατίθεται στον υπουργό Μεταφορών. Η αντιπρόταση βρέθηκε στο επίκεντρο των συζητήσεων τόσο στα Μελίσσια όσο και στην Πεντέλη, με τον πρόεδρο του ΣΠΑΠ Δημήτρη Στεργίου-Καψάλη να προαναγγέλλει με επιστολή στην «Α» αυτοδιοικητικές πρωτοβουλίες.
Επιστολή-δήλωση στην «Α» για τη γραμμή του μετρό από τον πρόεδρο του ΣΠΑΠ και δήμαρχο Πεντέλης Δ. Στεργίου-Καψάλη
Αυτοδιοικητικές πρωτοβουλίες προαναγγέλλει ο πρόεδρος του ΣΠΑΠ και δήμαρχος Πεντέλης με αφορμή την αποκάλυψη της «Α» για τη μελέτη νέας χάραξης της γραμμής του μετρό, ώστε να διασυνδέονται τα Δυτικά Προάστια του Πειραιά (Νίκαια) με τα Βόρεια Προάστια (Χαλάνδρι, Μελίσσια), με κόμβο τον σταθμό των ΗΣΑΠ στη Βικτώρια, που σύντομα κατατίθεται στον υπουργό Μεταφορών. Η ρηξικέλευθη μελέτη, όπως προκύπτει, ανατρέπει όχι μόνο τον συγκοινωνιακό χάρτη στην περιοχή, αλλά και τη λογική των ιθυνόντων που σπεύδουν να χαράξουν τις επεκτάσεις του μετρό, με πρώτιστο μέλημα να εξυπηρετούνται οι χρήσεις γης.
Η «αντιγραμμή 4» θα εξυπηρετήσει τη μετακίνηση τουλάχιστον 500.000 κατοίκων, θα συνδέεται με το δίκτυο των ΗΣΑΠ (Βικτώρια), του μετρό (Αμπελόκηποι) και του προαστιακού (Λ. Πεντέλης), ενώ θα εξυπηρετεί τα δικαστήρια της Ευελπίδων, τον Άρειο Πάγο, τα νοσοκομεία Υγεία, Μητέρα, Σισμανόγλειο, Παίδων, Κρατικό Νίκαιας, την Πανεπιστημιούπολη και την Πολυτεχνειούπολη.
Προς εκδότη εφημερίδας «ΑΜΑΡΥΣΙΑ»
Πεντέλη 25 Ιουνίου 2007
1. Με ιδιαίτερη χαρά και αισιοδοξία για την περιοχή μας διαβάσαμε στο από 23-6-2007 άρθρο σας την ενδιαφέρουσα μελέτη-πρόταση για τη δημιουργία της γραμμής του μετρό «ΝΙΚΑΙΑ – ΜΕΛΙΣΣΙΑ».
2. Η φιλοσοφία της ανάπτυξης του μετρό εν πολλοίς δίνει την άποψη ότι γίνεται για να διευκολύνει εμπορικούς και επιχειρηματικούς άξονες και λιγότερο τις μετακινήσεις των πολιτών.
3. Εκτιμούμε ότι ο άξονας που προτείνεται στη νέα μελέτη θα διευκολύνει τη διακίνηση των πολιτών προς κάθε κατεύθυνση του οικιστικού ιστού της Αθήνας και θα πρέπει να αποτελέσει θέμα ανάπτυξης δράσης της Αυτοδιοίκησης η οποία ως μία από τις εξουσίες που λειτουργεί πιο κοντά από όλες στον πολίτη, βλέπει το δίκαιο πρόβλημα-αίτημα και άμεσα, δυναμικά και ανιδιοτελώς επεμβαίνει για να το στηρίξει προς όφελος των δημοτών.
Με εκτίμηση
Δημήτρης Στεργίου-Καψάλης