Πιστεύοντας, ότι το Δίκτυο μπορεί να γίνει η φωνή της Ελληνικής επαρχίας που θα μιλήσει για ότι πιο μοντέρνο, ευγενές και πολιτισμένο αφορά την Ευρωπαϊκή πόλη του 21ου αιώνα, αποφασίζουμε:
Μετά από σοβαρή δουλειά προετοιμασίας, να ανοιχτούν προς τα έξω, αποδεικνύοντας ότι την προοπτική της Βιώσιμης Κινητικότητας και του Ποδηλάτου την εννοούν πραγματικά και ότι έχουν πάρει απόφαση να ασκήσουν πολιτικές, συμβάλλοντας με ότι καλύτερο έχει η κάθε μια σε στελέχη, εξοπλισμό και εμπειρία.
1) Να έχουμε ενεργό συμμετοχή:
– στην καθημερινή δουλειά του Δικτύου, στους τομείς της συγκέντρωσης και της διάχυσης της γνώσης (έντυπου υλικού, προδιαγραφών και βιβλιογραφίας, έκδοσης εντύπων κ.λπ.),
– στον τομέα της άσκησης πολιτικών ευαισθητοποίησης σε Εθνικό επίπεδο,
– στις Ευρωπαϊκές υποχρεώσεις του Δικτύου,
– στις Επιτροπές εργασίας για τη χάραξη πολιτικών σε διάφορα θέματα,
2) Να καλύψουν με το “Δίκτυο για τη Βιώσιμη Κινητικότητα και το Ποδήλατο” το κενό της απουσίας πραγματικού συντονιστικού οργάνου στην Ελλάδα στα θέματα μεταφορών. Το Δίκτυο, θα συνδέσει τα Υπουργεία με την Τοπική Αυτοδιοίκηση. Η Πολιτεία έχει ανάγκη τις απόψεις των πόλεων για το σωστό σχεδιασμό των πολιτικών.
3) Να διοργανώνουν ανοικτό συνέδριο σε ετήσια βάση σε εκείνη την πόλη κάθε φορά που θα προωθεί αποτελεσματικότερα τους σκοπούς του Δικτύου,
4) Να αναβαθμίσουν το Τμήμα Κυκλοφορίας τους σε Τμήμα για τη Βιώσιμη Κινητικότητα και το Ποδήλατο,
5) Να θεσπίσουν την ετήσια βράβευση της Ελληνικής πόλης με το καλύτερο έργο στον τομέα της Βιώσιμης Κινητικότητας και του Ποδηλάτου,
6) Την συνεργασία του Δικτύου με το Υπουργείο Παιδείας, ώστε στα μαθήματα Κυκλοφοριακής Αγωγής που θα ενταχθούν στο ωρολόγιο πρόγραμμα, να περιλαμβάνονται παρουσιάσεις του συγκεκριμένου έργου των πόλεων που θα επικαιροποιούνται κάθε χρόνο,
7) Την συνεργασία του Δικτύου με το Υπουργείο, για αλλαγές στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας ώστε με τον εμπλουτισμό του με άρθρα για την κίνηση του Ποδηλάτου και του Πεζού να διαμορφωθεί ένα πιο πολιτισμένο οδικό περιβάλλον».