Αρνητική η μειοψηφία
Αρνητικοί ως προς το συγκεκριμένο σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης δήλωσαν στο σύνολό τους οι δημοτικοί σύμβουλοι της μειοψηφίας. Επισημαίνοντας ότι οι δημότες καλούνται να πληρώσουν ξανά για μια υπηρεσία για την οποία ήδη έχουν καταβάλει τέλη, έθεσαν επίσης το ερώτημα εάν η διαχείριση του συστήματος δεν μπορεί να γίνει από δημοτικές υπηρεσίες.
Συγκεκριμένα, υποστηρίζοντας ότι μόνος κερδισμένος από τη λειτουργία του συστήματος θα είναι η ιδιωτική εταιρεία που θα αναλάβει τη διαχείρισή του, ο επικεφαλής της παράταξης της ελάσσονος μειοψηφίας ΧΑΛΑΝΔΡΙ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ Νίκος Πανταζής, δήλωσε ότι θα δεχόταν ελεγχόμενη στάθμευση «μόνο για την περιοχή του κέντρου και με δημοτική διαχείριση».
Για επαναφορά των παρκόμετρων έκανε λόγο ο δημοτικός σύμβουλος της παράταξης της ελάσσονος μειοψηφίας ΧΑΛΑΝΔΡΙ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΠΟΡΕΙΑ Πέτρος Αναστασιάδης, υπενθυμίζοντας ότι «ο τρόπος διαχείρισής τους μέσω ιδιωτικής εταιρείας είχε αποτελέσει σκάνδαλο».
Ο κ. Αναστασιάδης κατέθεσε την πρόταση της παράταξής του για το θέμα, που συνοψίζεται στη δημιουργία αξιόπιστων δημόσιων συγκοινωνιών κι επιπλέον χώρων στάθμευσης, στον καλύτερο έλεγχο για την αποτροπή της παράνομης στάθμευσης, καθώς και «στη δημιουργία ζώνης ελεγχόμενης στάθμευσης στο κέντρο της πόλης, την οποία θα διαχειρίζεται η δημοτική αρχή. Στο πλαίσιο αυτό, η στάθμευση «θα είναι δωρεάν για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, ενώ σε περίπτωση παράβασης του διαστήματος αυτού θα επιβάλλεται αυστηρό πρόστιμο».
Από την πλευρά του, ο δημοτικός σύμβουλος της παράταξης της μείζονος μειοψηφίας ΧΑΛΑΝΔΡΙ ΦΙΛΙΚΗ ΠΟΛΗ Αριστείδης Βλασσόπουλος επισήμανε ότι «οι κάτοικοι, για παράδειγμα, της Τούφας που εργάζονται στο κέντρο του Χαλανδρίου αντιμετωπίζονται ως επισκέπτες που θα πρέπει να πληρώσουν», ενώ το μέλος της ίδιας παράταξης Λουκάς Μάρκος εξέφρασε τον φόβο ότι «η εφαρμογή του συστήματος θ’ αποτελέσει επωφελή δραστηριότητα με πολύ μικρό μίσθιο για τον μειοδότη».
Τέλος, ο δημοτικός σύμβουλος της παράταξης της ελάσσονος μειοψηφίας ΑΝΤΙ-ΣΤΑΣΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΤΟΥ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ Κώστας Γερολυμάτος έκανε λόγο για μια «ενδεικτική εφαρμογή του σχεδίου “Καλλικράτης”», υπογραμμίζοντας ότι όπου εφαρμόστηκε αυτό το σύστημα υπήρξαν μόνο «καταστροφές».
«Κέρδος για δημότες και εμπόρους»
Απαντώντας στις αιτιάσεις των μελών της μειοψηφίας, ο συγκοινωνιολόγος Ευάγγελος Καρεκλάς, που εκπόνησε τη σχετική μελέτη, υποστήριξε ότι «αφ’ ενός οι κάτοικοι θα μπορούν να σταθμεύουν άνετα όλες τις ώρες στην περιοχή τους κι αφ’ ετέρου οι επισκέπτες θα βρίσκουν εύκολα θέσεις στάθμευσης έναντι μικρού αντιτίμου».
Τέλος, ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών Μύρων Ανδριανάκης εξήγησε ότι μόνο η διαχείριση θα γίνεται από τον ιδιώτη κι όχι ο έλεγχος, ο οποίος θα ασκείται αποκλειστικά από τον Δήμο, κάνοντας λόγο για «ουσιαστική συνδιαχείριση με τις οικονομικές υπηρεσίες του Δήμου».
Τελικά, η εισήγηση εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία, με την αρνητική ψήφο σύσσωμης της μειοψηφίας.