Σε προηγούμενο σημείωμά μου, που αφορούσε τη δημοπράτηση για την κατασκευή του ΓΚΑΡΑΖ στην πλατεία ΕΥΤΕΡΠΗΣ, ανέλυα ότι, ο τρόπος δημοπρατήσεως, που επεβλήθη με το νόμο περί συγχρηματοδοτούμενων έργων, οδηγεί στην κατάχρηση δημοσίου και δημοτικού χρήματος. Αυτόν, τον οποίο είχε διαλέξει η δημοτική αρχή για να δημοπρατήσει αυτό το έργο. Σημείωνα λοιπόν σε αυτό το σημείωμά μου, που δημοσιεύτηκε στην ΑΜΑΡΥΣΙΑ: «Θα μου πείτε γιατί όλα αυτά και τι ενδιαφέρουν τους δημότες του Αμαρουσίου; Αλλά περί αυτού προσεχώς».
Με την έναρξη των έργων για την κατασκευή του, ήρθε το πλήρωμα του χρόνου να απαντήσω, για ποιό λόγο κούραζα τους αναγνώστες της αγαπητής ΑΜΑΡΥΣΙΑΣ, με όλη αυτή την ανάλυση του συγκεκριμένου νόμου, μέσω του οποίου οι εργολάβοι που διαγωνίζονται περιορίζονται στα δάκτυλα του ενός χεριού, με συνέπεια να συνεννοούνται, να αποφεύγουν τον ανταγωνισμό και να μοιράζονται τα έργα με διάφορες μεθοδεύσεις. Είχα μάλιστα παραθέσει ρεπορτάζ της Εφημερίδας ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ, στο οποίο παρατίθεντο οι ενέργειες της Ανεξάρτητης Αρχής Ανταγωνισμού και οι ανακρίσεις στις οποίες προέβαινε, μετά από την καταδρομική επιδρομή της στα γραφεία των μεγάλων εργολαβικών εταιρειών, που έγινε ταυτόχρονα σε όλες και χωρίς καμία ειδοποίηση, που ήταν τύπου ΕΦ ΜΠΙ ΑΙ, στις οποίες υπέβαλε τα στελέχη αυτών των εταιρειών.
Πέραν των ανωτέρω παρατίθεντο και ο κατάλογος των εταιρειών που ελέγχονταν, καθώς και τα μέλη της διοικήσεως των συνδικαλιστικών φορέων τους.
Σημειώναμε ακόμη στο άρθρο εκείνο:
«Υπάρχει όμως και ένα ακόμη στοιχείο στην περίπτωση κατασκευής δημοσίων και δημοτικών πάρκινγκ».
Να ποιο είναι:
Όσα τέτοια γκαράζ υπάρχουν στην Ελλάδα, τα κατασκεύασε και τα εκμεταλλεύεται μια και μόνη Κοινοπραξία Εργολαβικών Εταιρειών, η οποία είναι και εταιρεία που συντάσσει οικονομικοτεχνικές μελέτες για την εκμετάλλευση γκαράζ, όπως προκύπτει από το πληροφοριακό δελτίο της, που είναι αναρτημένο στα διαδίκτυο (H εμπειρία μας στον σχεδιασμό και λειτουργία και η διαρκής αναζήτηση, έχουν καταστήσει την Polis Park περιζήτητη σε θέματα επιλογής θέσεως, εκτίμηση απόδοσης, βέλτιστο σχεδιασμό και Οργάνωση Λειτουργίας Χώρων Στάθμευσης)
Την κοινοπραξία αυτή, που είναι η Polis Park Α.Ε. έχουν συστήσει οι μεγάλες τεχνικές εταιρείες και όλως συμπτωματικά αυτή εκμεταλλεύεται τα πέντε δημόσια υπόγεια πάρκινγκ της Αθήνας και το ένα της Θεσσαλονίκης.
Πλατεία Νοσ. Παίδων: 640 θέσεων
Η μετοχική σύνθεση της POLIS PARK A.E. είναι “JP – ΑΒΑΞ Α.Ε.” συμμετοχή 28,76%, ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε.” 28,76%.“ ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ” 28,76%,“ΑΕΓΕΚ” 9,36%,“ΒΙΟΤΕΡ Α.Ε. 4,36%
Σε αυτή λοιπόν την εταιρεία η Δημοτική αρχή Αμαρουσίου ανέθεσε να της συντάξει την οικονομοτεχνική μελέτη για το πάρκινγκ της πλατείας Ευτέρπης. Δηλαδή αυτή η εταιρεία μελέτησε τα σχετικά στοιχεία και της υπέδειξε ποιό ήταν το λογικό χρονικό διάστημα εκμεταλλεύσεως του γκαράζ από αυτόν που θα το κατασκευάσει.
Ερχόμαστε τώρα στο θέμα.
Στη δημοπρασία έδωσαν προσφορά δυο μόνο εργολάβοι. Δηλαδή ο ανταγωνισμός ήταν ανύπαρκτος. Πώς λοιπόν πείστηκε η δημοτική αρχή ότι το τίμημα που της προσέφερε ο ανάδοχος ήταν εύλογο και δεν είχε συμφωνηθεί;
Θα μου πεις είχαν τη μελέτη της εταιρείας Polis Park A.E., στην οποία στηρίχτηκαν και υπέγραψαν το εργολαβικό συμφωνητικό. Όμως που ο ανάδοχος είναι ο πρόεδρος της μεγαλύτερης συνδικαλιστικής ένωσης εργολάβων της ΠΕΔΜΕΔΕ, που κατά τα παραπάνω είναι και αυτή συνδεδεμένη με τις εταιρείες της Κοινοπραξίας που συμβούλεψε τον Δήμο. Δεν φοβήθηκαν μήπως οι παραπάνω εταιρείες που ελέγχονται και καταγγέλλονται από την Ανεξάρτητη Αρχή Ανταγωνισμού για συνεννοήσεις αποφυγής του ανταγωνισμού, κατά τις δημοπρασίες κατασκευής των έργων, έχουν και στη συγκεκριμένη περίπτωση συνεννοηθεί;
Θα μας απαντήσει κανείς; Θα επέμβει ο αρμόδιος υπουργός; Η δημοτική παράταξη, που ανήκει στο κόμμα που κυβερνά, θα ζητήσει την παρέμβαση του υπουργού για διαφθορά ή όχι;
Υπάρχει όμως και ένα ακόμη ζήτημα.
Κατά τις πληροφορίες μας το συγκεκριμένο γκαράζ επιδοτείται από τον Αναπτυξιακό Νόμο με το 30% του κόστους της κατασκευής του. Εάν λοιπόν η πληροφορία μας είναι αληθής, ερωτάται η δημοτική αρχή: Αυτά τα χρήματα ποιός τα δικαιούται, ο Δήμος ή ο Εργολάβος;
Και επειδή θα μας απαντήσουν (εφόσον πράγματι επιδοτείται η κατασκευή του γκαράζ) ότι έχουν συμπεριληφθεί στην προσφορά του εργολάβου, θα τους ρωτήσουμε:
Πώς δικαιολογείται να δέχονται την εκμετάλλευση του γκαράζ από τον εργολάβο για τριάντα χρόνια, όταν όλα τα γκαράζ που έχουν κατασκευαστεί στην Αθήνα χωρίς επιδότηση, ο εργολάβος θα τα εκμεταλλεύεται επί τριάντα χρόνια, σύμφωνα με τις πληροφορίες μας;
Όλα τα παραπάνω γκαράζ δεν ευρίσκονται πλησίον Σταθμού του Ηλεκτρικού, όπου η ζήτηση, προφανώς είναι υψηλότερη από τέτοιες θέσεις. Δεν θα έπρεπε συνεπώς ο χρόνος εκμετάλλευσης να είναι μικρότερος από όλα τα παραπάνω γκαράζ; Δεν θα έπρεπε στο συγκεκριμένο γκαράζ ο χρόνος εκμετάλλευσης να είναι μειωμένος κατά το ποσοστό της επιδότησης του κόστους του, που είναι 30% δηλαδή να το εκµεταλλευτεί µόνο 20 χρόνια;
Τι λέει η Αντιπολίτευση; Υπάρχει και ένας υπουργός για τα οικονομικά σκάνδαλα. Τον γνωρίζει;
Δυστυχώς όμως το ζήτημα με το γκαράζ που θέλει να φτιάξει ο Δήμος μπροστά από τον Σταθμό του Ηλεκτρικού κάνει πολύ μεγαλύτερη ζημιά, από τη ζημιά που θα προκαλέσει η διακοπή της κυκλοφορίας του περιμετρικού κυκλοφοριακού δακτυλίου του κέντρου της πόλης, με την επιμήκυνση του χρόνου που θα χρειάζονται τα αυτοκίνητα να τον διασχίσουν, κυρίως δε τα 50 ταξί που σταθμεύουν στο Σταθμό και εξυπηρετούν μαζί με τους κατοίκους και όλα τα νοσοκομεία της περιοχής. Η ζημιά αυτή είναι πολύ μεγαλύτερη, διότι με πλήρη γνώση της, η δημοτική αρχή επιχειρεί να κατασκευάσει αυτό το γκαράζ, εκεί ακριβώς που η εταιρεία του μετρό έχει αποφασίσει να κατασκευάσει τον Σταθμό του, που εφόσον το επιτύχει, θα καταστεί αδύνατη η επέκταση του μετρό και στο Μαρούσι.
Βέβαια η διοίκηση της Εταιρείας του Μέτρο άλλαξε γνώμη, προφανώς μετά από παρέμβαση του Δήμου.
Η ενέργεια αυτή της δημοτικής αρχής μάς θυμίζει το έγκλημα που έκανε και η δημοτική αρχή του Δήμου της Αγίας Παρασκευής. Εκείνη, βέβαια, δεν κατασκεύασε Σταθμό ΜΕΤΡΟ στην κεντρική της Πλατεία και σήμερα ο Σταθμός του απέχει τρία χιλιόμετρα από το κέντρο του Δήμου, με συνέπεια να είναι αδύνατη η εξυπηρέτηση των κατοίκων της Αγίας Παρασκευής και να μη μπορεί να χρησιμοποιήσει το ΜΕΤΡΟ κανένας δημότης!
Θα μου πείτε, τι μας λες, αφού με νεώτερο έγγραφο η εταιρεία του Μετρό αποφάσισε να το φτιάξει στην «Πλατεία Γαρδέλη»;
Τα αναφέρω διότι η διοίκηση του μετρό είναι και αυτή διορισμένη και κατά συνέπεια δεν παρέχει τα εχέγγυα ότι δεν είναι διαπλεκόμενη. Και πέραν αυτού τα λέω διότι εκεί δεν μπορεί να γίνει, επειδή είναι κοινόχρηστος χώρος πρασίνου και απαγορεύεται! Και γιατί όπως ο καθένας μπορεί να σκεφτεί και να φοβηθεί, φοβάμαι μήπως η αύξηση της δαπάνης για την κατασκευή του Σταθμού, αλλά και της γραμμής του, που θα προκαλέσει η δημιουργία αυτού του υπόγειου γκαράζ, αφού θα αναγκάσει την εταιρεία να κατασκευάσει τη γραμμή του μετρό και τον Σταθμό του σε χαμηλότερο επίπεδο από τα θεμέλια του υπογείου γκαράζ (περί τα δώδεκα μέτρα). Δαπάνη που μπορεί να οδηγήσει είτε σε αποφυγή επέκτασης της γραμμής του στο Μαρούσι, είτε την κατασκευή του Σταθμού του σε μεγάλη απόσταση από τον Σταθμό του Ηλεκτρικού, με όλες τις πρόδηλες συνέπειες για την αποτροπή της εξυπηρετήσεως των δημοτών, από την εξαιρετική και καθοριστική υπηρεσία του Μετρό για την κοινωνία του Αμαρουσίου!