Νέες επιστολές για τα προβλήματα στα σχολεία της Αγίας Παρασκευής, έπειτα από εκείνη της προηγούμενης εβδομάδας (δείτε ΕΔΩ), απέστειλε στην υπουργό Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη & τις αρμόδιες διευθύνσεις Εκπαίδευσης η Ένωση Γονέων Αγίας Παρασκευής. Οι εκπρόσωποι των οικογενειών κάνουν λόγο για «υποστελέχωση», ζητώντας, μεταξύ άλλων, «πλήρη κάλυψη παράλληλης στήριξης, νοσηλευτών και καμία κατάργηση τμημάτων ολοήμερου προγράμματος»
Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
«Προς:
κα Σ.Ζαχαράκη, Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού
κο Ι.Παπαδομαρκάκη, Γενικό Γραμματέα Π.Ε, Δ.Ε & Ε.Α.Ε
κο Λ.Μάντζο, Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
κο Χ. Μπαμπαρούτση, Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Β΄ Αθήνας
Κοιν:
Σύλλογος Εκπαιδευτικών «Περικλής»
Σύλλογοι Γονέων Αγίας Παρασκευής
Δημοτικό Συμβούλιο Αγίας Παρασκευής
Πλήρης κάλυψη Παράλληλης Στήριξης -Νοσηλευτών – Καμία κατάργηση τμημάτων Ολοήμερου Προγράμματος
Για άλλη μια χρονιά, το ΥΠΑΙΘ αντιμετωπίζει την εκπαίδευση των παιδιών μας ως κόστος, χρησιμοποιώντας αριθμητικά και όχι παιδαγωγικά κριτήρια.
Αντί να στελεχώσει τα σχολεία με μόνιμο προσωπικό, εκδίδει νόμους, εγκυκλίους και εντολές για να καλύψει τις ελλείψεις.
-Κατήργησε την παράλληλη στήριξη σε κάθε παιδί που τη χρειάζεται, μετατρέποντάς την σε «στήριξη ανά τμήμα».
-Εφάρμοσε την απαράδεκτη εγκύκλιο που υποχρεώνει τους γονείς να υποβάλλουν μόνο μια αίτηση στήριξης για το παιδί τους παρά την ύπαρξη και άλλων έγκυρων γνωματεύσεων στήριξης (παράλληλη στήριξη συνεκπαίδευσης, Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό, σχολικός νοσηλευτής).
-Τώρα επιχειρεί να περιορίσει και τη λειτουργία του Ολοήμερου Προγράμματος, εκδίδοντας εγκύκλιο που θέτει «προτεραιότητες φοίτησης» για την κατάργηση τμημάτων και τον αποκλεισμό των παιδιών από το θεμελιώδες δικαίωμα στην εκπαίδευση και την ισότιμη συμμετοχή.
Δεν δεχόμαστε παιδιά χωρίς παράλληλη Στήριξη, σχολικό νοσηλευτή και εκτός ολοήμερου προγράμματος.
Η Ένωση και οι Σύλλογοι Γονέων, όπως αποφασίσαμε στην συνεδρίασή μας στις 19/9/2025, δηλώνουμε ότι είμαστε σε πλήρη επαγρύπνηση για τη στελέχωση των σχολείων με το αναγκαίο εκπαιδευτικό και υποστηρικτικό προσωπικό με στόχο:
-την άμεση και πλήρη κάλυψη όλων των αιτημάτων Παράλληλης Στήριξης
-την λειτουργία όλων των τμημάτων του ολοήμερου προγράμματος, όπως είχαν προγραμματιστεί από την αρχή της σχολικής χρονιάς, χωρίς εφαρμογή της εγκυκλίου του ΥΠΑΙΘ που θέτει προτεραιότητες φοίτησης και οδηγεί σε αποκλεισμούς μαθητών
-την κάλυψη όλων των αιτημάτων σχολικών νοσηλευτών για την ασφάλεια των παιδιών
Καλούμε τώρα στη Β΄ φάση προσλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών
-να δηλώσετε ΟΛΑ τα κενά εκπαιδευτικών
-να καλύψετε ΟΛΑ τα κενά αναπληρωτών εκπαιδευτικών γενικής και ειδικής αγωγής, νοσηλευτών και ειδικού βοηθητικού προσωπικού βάσει γνωματεύσεων
-να καλύψετε ΟΛΑ τα σχολεία με ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς
Απαιτούμε να προχωρήσετε επιτέλους σε μόνιμες προσλήψεις, όλων των ειδικοτήτων,
βάσει των πραγματικών αναγκών των σχολικών μονάδων
για να μην υπάρξει και άλλη χρονιά με υποστελεχωμένα σχολεία.
Ενδεικτικά, επισυνάπτουμε πίνακα (ΕΔΩ) που αναδεικνύει την τραγική κατάσταση στον τομέα της ειδικής αγωγής ακόμη και μετά την εφαρμογή του νόμου για την παράλληλη στήριξη ανά τμήμα».
Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
«Προς:
κα Σ.Ζαχαράκη, Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού
κο Ι.Παπαδομαρκάκη, Γενικό Γραμματέα Π.Ε, Δ.Ε & Ε.Α.Ε
κο Λ.Μάντζο, Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
κο Ν.Ζαρκαδούλα, Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Β΄ Αθήνας
Κοιν:
Σύλλογος Εκπαιδευτικών «Α-Γ ΕΛΜΕ»
Σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αγίας Παρασκευής
Δημοτικό Συμβούλιο Αγίας Παρασκευής
Σύλλογοι Γονέων Αγίας Παρασκευής
Διαμαρτυρία για τις ελλείψεις, συγχωνεύσεις και δυσλειτουργίες
στα Γυμνάσια και Λύκεια της Αγίας Παρασκευής
Το Διοικητικό Συμβούλιο της Ένωσης, θορυβημένο από τις ελλείψεις, συγχωνεύσεις και δυσλειτουργίες στα Γυμνάσια και Λύκεια της Αγίας Παρασκευής, επισκέφτηκε στις 17/9/2025 τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Β’ Αθήνας όπου αιτήθηκε και αναμένει άμεσα συνάντηση με τον νέο Διευθυντή Διεύθυνσης για τα ακόλουθα σοβαρά ζητήματα:
Εφαρμογή του ανώτατου ορίου των 27 μαθητών
· Ο νόμος της «σαρδελοποίησης» : Για πρώτη φορά φέτος, εφαρμόστηκε καθολικά ο ανώτατος αριθμός των 27 μαθητών στην Α’ τάξη σε τρία Γενικά Λύκεια της πόλης μας: 1ο, 3ο και 4ο ΓΕΛ δημιουργώντας τμήματα με τον μέγιστο επιτρεπόμενο αριθμό.
· Άρνηση μετεγγραφών στο 3ο Λύκειο: Μαθητές της Α’ Λυκείου αδυνατούν να μετεγγραφούν στο 3ο Λύκειο, το σχολείο της γειτονιάς τους, αφού τα υπάρχοντα τμήματα έχουν ήδη φτάσει τον ανώτατο αριθμό των 27 μαθητών.Παρότι υπήρχαν διαθέσιμες αίθουσες, το ΥΠΑΙΘ δεν ενέκρινε τη δημιουργία περισσότερων τμημάτων μέσα στο καλοκαίρι , οδηγώντας τώρα τις οικογένειες σε αναζήτηση άλλου σχολείου.
· Συγχώνευση τμημάτων στο 1ο Λύκειο: Δόθηκε εντολή συγχώνευσης τμημάτωνμε αποτέλεσμα τελικά να δημιουργηθούν 4 τμήματα στη Α’ τάξη, με τον ανώτατο αριθμό των 27 μαθητών. Ο λόγος; Ο αριθμός των μαθητών ήταν 105 μαθητές και όχι 109 και ιδρύθηκε τμήμα ένταξης…χωρίς όμως εκπαιδευτικούς.
· Υπέρβαση ορίων μαθητών ανά τμήμα στο 4ο Λύκειο:Έχουν δημιουργηθεί τρία τμήματα στην Α΄τάξη με τον ανώτατο αριθμό των 27 μαθητών, στα οποία οι γνωματεύεις για ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή μαθησιακές δυσκολίες υπερβαίνουν το επιτρεπόμενο όριο ανά τμήμα.
Κάθε απόφαση στηρίχθηκε αποκλειστικά και μόνο στα νούμερα και δεν έλαβε υπόψη παιδαγωγικά κριτήρια, ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή μαθησιακές δυσκολίες των μαθητών και σχετικές εισηγήσεις των σχολικών μονάδων.
Εκπαιδευτικά κενά σε Γυμνάσια – Λύκεια που ξεπερνούν τις 300 ώρες σε εβδομαδιαία βάση
· Παρά τις συγχωνεύσεις τμημάτων, τα εκπαιδευτικά κενά καλά κρατούν σε όλα τα μαθήματα,: Φιλολογικά, Μαθηματικά, Φυσική, Βιολογία, Πληροφορική, Αγγλικά, Γαλλικά, Γυμναστική, Κοινωνική Πολιτική Αγωγή, Πληροφορική, Μηχανολογία, κ.ά.
Τεράστιες ελλείψεις της Ειδικής Αγωγής
· Οι ελλείψεις παράλληλης στήριξης για άλλη μια χρονιά απαράδεκτες: μαθητές με αναγνωρισμένες ανάγκες στερούνται της προβλεπόμενης υποστήριξης εντός της τάξης, καταπατώντας το δικαίωμά τους στην ισότιμη εκπαίδευση.
· Παρά την ύπαρξη κενών, διαπιστώσαμε ότι δεν είχαν δηλωθεί όλα τα κενά παράλληλων στηρίξεων, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να επιλεχθούν σχολεία από εκπαιδευτικούς για τοποθέτηση. Είναι αδιανόητο να μην δηλώνονται ΟΛΑ τα κενά των εκπαιδευτικών.
· Νεοϊδρυθέντα Τμήματα Ένταξης παραμένουν χωρίς εκπαιδευτικούς, αφήνοντας μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες χωρίς τη στοιχειώδη υποστήριξη.
Νοσηλευτές – Ψυχολόγοι – Κοινωνικοί Λειτουργοί
· Σχολεία χωρίς σχολικούς νοσηλευτές παρά τις γνωματεύσεις, θέτοντας σε κίνδυνο την υγεία και την ασφάλεια των παιδιών.
· Σχολεία χωρίς ψυχολόγους ή «περιφερόμενους» από σχολείο σε σχολείο σε καθημερινή βάση με αποτέλεσμα να μην μπορούν να επιτελέσουν το έργο τους.
· Σύσταση ομάδας ΣΔΕΥ (Σχολικά Δίκτυα Εκπαίδευσης και Υποστήριξης) σε σχολεία που αδυνατεί να καλύψει τις ανάγκες όλων των σχολικών μονάδων.
Για όλα αυτά, η Πολιτεία οφείλει να απαντήσει στα παιδιά της:
ü Γιατί τα στριμώχνει μέσα σε τμήματα 27 μαθητών όπου ασφυκτιούν και δεν έχουν χώρο, χρόνο και δυνατότητα έκφρασης. Θα μπορούσαν 27 Υπουργοί μέσα σε ένα γραφείο;
ü Γιατί τους κλείνει την πόρτα στο σχολείο της γειτονιάς τους και τα αναγκάζει να στραφούν σε άλλο Λύκειο εκτός γεωγραφικών ορίων τους όπως στο 2ο Λύκειο, το μόνο με τμήματα κάτω από 27 μαθητές;
ü Γιατί κάθε χρόνο περιμένουν την Α’, Β’, Γ’….φάση των αναπληρωτών, προκειμένου να τοποθετηθούν όλοι οι εκπαιδευτικοί τους, και στη συνέχεια «εκπαιδεύονται» με fast track διαδικασίες για να καλύψουν την ύλη, μιας και στο τέλος όλα θα κριθούν από το ίδιο αμείλικτο εξεταστικό σύστημα;
ü Γιατί δεν υπάρχει νοσηλευτής στο σχολείο τους όταν αντιμετωπίζουν προβλήματα υγείας και νιώθουν φόβο και ανασφάλεια;
ü Γιατί καθυστερεί η αξιολόγηση αιτημάτων για τη δημιουργία νέων τμημάτων με αποτέλεσμα μαθητές & εκπαιδευτικοί να μετατρέπονται σε «πειραματόζωα», δοκιμάζοντας τα όρια της αντοχής του σε μιαυπερφορτωμένη τάξη;
ü Γιατί τα νεοιδρυθέντα τμήματα ένταξης, αντί του παιδαγωγικού και υποστηρικτικού τους ρόλου, αποτέλεσαν «νομοθετικό τέχνασμα» του ΥΠΑΙΘ για τη συγχώνευση τμημάτων με το μέγιστο επιτρεπόμενο αριθμό των 27 μαθητών;
ü Για ποιο λόγο ο νομοθέτης νομοθέτησε όλες τις παραπάνω παραδοξότητες και εκείνα οφείλουν να τις υποστούν αγόγγυστα;
ü Για ποιο λόγο δεν «εκπαιδεύονται» αλλά παιδεύονται;
ü Γιατί οι οικογένειες θεωρούν την εκπαίδευση «επένδυση» ενώ η Πολιτεία τη θεωρεί «κόστος»;
H σημερινή κατάσταση στα σχολεία αποτελεί ξεκάθαρα πολιτική επιλογή υποβάθμισης της δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης.
Ζητάμε τώρα από το ΥΠΑΙΘ, την Περιφερειακή Διεύθυνση Αττικής και τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης :
Ø να δηλώσετε ΟΛΑ τα κενά στη Β΄ φάση προσλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών
Ø να καλύψετε ΟΛΑ τα κενά στη Β΄ φάση προσλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών γενικής και ειδικής αγωγής, νοσηλευτών και ειδικού βοηθητικού προσωπικού βάσει γνωματεύσεων
Ø να ανακαλέσετε όλες τις αποφάσεις συγχώνευσης τμημάτων στην Α΄τάξη των ΓΕΛ
Ø να δημιουργήσετε νέα τμήματα στην Α΄τάξη των ΓΕΛ βάσει παιδαγωγικών κριτηρίων και όχι ανώτατου αριθμού μαθητών
Ø να καλύψετε ΟΛΑ τα σχολεία με ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς
Απαιτούμε να προχωρήσετε σε :
Ø νομοθετικές ρυθμίσεις, βάσει παιδαγωγικών κριτηρίων και όχι οικονομικών υπολογισμών, για τη συγκρότηση τμημάτων με ανώτατο αριθμό 20 μαθητών δείχνοντας σεβασμό στα παιδιά, στις εκπαιδευτικές τους ανάγκες και στους εκπαιδευτικούς.
Ø μόνιμες προσλήψεις, όλων των ειδικοτήτων, βάσει των πραγματικών αναγκών των σχολικών μονάδων για να μην υπάρξει και άλλη χρονιά με υποστελεχωμένα σχολεία».