Γράφει ο Αλέξανδρος Καζαντζίδης – Από την έντυπη έκδοση της Καθημερινής Αμαρυσίας, φύλλο Χαλανδρίου – Αγίας Παρασκευής – Παπάγου – Χολαργού – 28/07/2021
Με την έναρξη των εγγραφών στα Δημοτικά Σχολεία για το έτος 2021-2022, ανακοινώθηκε και η λειτουργία του 6ου Δ.Σ. Χολαργού, το οποίο επανιδρύθηκε πέρσι. Έπειτα από επίμονες διεκδικήσεις του Δήμου και της εκπαιδευτικής κοινότητας, η μονάδα ξαναπαίρνει ζωή, καθώς είχε συγχωνευτεί με το 1ο Δημοτικό προ επταετίας, με απόφαση της τότε κυβέρνησης.
Ιδιαίτερα μέσα στη συγκυρία της πανδημίας, η λειτουργία ενός επιπλέον σχολείου είναι «βάλσαμο» για την αποσυμφόρηση των τάξεων και τη δημιουργία τμημάτων με λιγότερους μαθητές, ώστε να δοθεί μία ανάσα στις μονάδες όλης της πόλης. Με βάση τα στοιχεία της διοίκησης του Δήμου, τον προσεχή Σεπτέμβριο επιτυγχάνεται μείωση μαθητών στο 1ο Δημοτικό Χολαργού, από το οποίο 25 παιδιά μετεγγράφονται στο 6ο, με αποτέλεσμα ο μέσος όρος παιδιών ανά τάξη να είναι 21, ενώ το 5ο Δ.Σ. θα λειτουργήσει ως 6θέσιο ενώ είχε 7 τμήματα.
Ωστόσο, στις περιπτώσεις 2ου και 3ου Δημοτικού Σχολείου της πόλης φαίνεται ότι δεν άρεσε στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Β’ Αθήνας του υπουργείου Παιδείας το γεγονός ότι διαμορφώνονται αίθουσες κάτω των 20 παιδιών. Ήδη, συγχωνεύονται τμήματα στη Δ’ τάξη, με τους γονείς να εκφράζουν φόβους ότι το πρώτο κουδούνι (καλώς εχόντων των υγειονομικών πραγμάτων) θα τους βρει αντιμέτωπους με νέες συμπτύξεις.
Η ανησυχία έχει βάσιμο έδαφος, καθώς παρόμοια ήταν η αντιμετώπιση της ίδιας υπηρεσίας στην περίπτωση του 2ου Γυμνασίου τον περασμένο Σεπτέμβριο, όπου ενώ υπήρχαν αίθουσες και εκπαιδευτικοί για να λειτουργήσει η Α’ τάξη με περισσότερα τμήματα, η διεύθυνση απέσπασε καθηγητές από το σχολείο για να καλύψει αλλού κενά, με αποτέλεσμα αίθουσες της μονάδας να λειτουργούν για ένα διάστημα με 27 μαθητές!
Γονείς και δάσκαλοι 2ου και 3ου Δημοτικού αναφέρουν ότι υπάρχουν ανάλογες προϋποθέσεις οι τάξεις εκεί να λειτουργήσουν με μικρότερο αριθμό παιδιών, εφόσον δεν συγχωνευτούν, κάτι που είναι αναγκαίο για ασφάλεια (τα συνεχή άνοιξε – κλείσε των σχολείων πέρσι το απέδειξαν ) και παιδαγωγικά απαραίτητο για να αντιμετωπιστούν καλύτερα οι επιπτώσεων σε κορίτσια κι αγόρια από τη δυσλειτουργία των μονάδων εδώ και 1,5 χρόνο.
Την ίδια ώρα, ο Δήμος πασχίζει για νέα σχολική στέγη, έχοντας καταθέσει πρόταση χρηματοδότησης μελετών κατασκευής του 4ου Δημοτικού και Νηπιαγωγείου Παπάγου, προωθεί την χωροθέτηση του 7ου Νηπιαγωγείου Χολαργού σε οικόπεδο που αγόρασε ο Δήμος, ενώ παράλληλα αξιώνει την αξιοποίηση του ακινήτου επί της Κλειούς από την Κτηριακές Υποδομές (ΚτΥπ), όπου ανήκει ο χώρος.
Αναρωτιέται, όμως, κανείς αν αυτές οι προσπάθειες αιρετών, γονιών και εκπαιδευτικών έχουν νόημα, όταν φαίνεται ότι η «προπαίδεια» της κυβέρνησης τείνει να καταλήγει σχεδόν πάντα σε ένα άθροισμα που θα στοιβάζει μαθητές σε πολυπληθή τμήματα, υπολογίζοντας μάλλον δασκάλους και παιδιά ως κόστος. Μακάρι η αριθμητική των σχολείων τον Σεπτέμβρη να μας διαψεύσει ότι εκτός της πρόσθεσης, υπάρχει και η αφαίρεση…